ارس تحت نظارت کامل قرار گرفته است

به گزارش اسلیم فا، نماینده تام الاختیار مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی در امور تخصصی حیات وحش گفت: ارس تحت نظارت کامل و دقیق پزشکی قرار گرفته است.

ارس تحت نظارت کامل قرار گرفته است

هومن فربد در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، در خصوص آخرین وضعیت سلامتی ارس، تنها پلنگ ایرانی باغ وحش وکیل آباد مشهد، اظهار کرد: این پلنگ ایرانی باغ وحش مشهد تحت نظارت کامل و دقیق پزشکی واقع شده است و هر روز با دوربین ها چک می گردد، هر روز دو نوبت شست وشو گردیده و عفونت پنجه هایش رفع گردیده است.

وی ادامه داد: داروی ضد تشنج به حیوان داده گردیده که به طور طبیعی باعث بی حالی حیوان خواهد شد و برای آنالیز های بیش تر احتیاج به ام.آر.آی داریم که بخش خصوصی با وجود نامه نگاری ها حاضر به هم کاری با ما نیست، زیرا فضای فرهنگی مشهد نمی پذیرد که از دستگاهی مربوط به انسان است برای حیوان استفاده کنیم و اگر طی یک یا دو هفته آینده این اتفاق نیفتد با توجه به اعلام آمادگی حیوان را به تهران انتقال خواهیم داد.

نماینده تام الاختیار مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی در امور تخصصی حیات وحش اعلام نمود: با آزمایش های انجام گردیده احتمال بیماری های عفونی برای ارس رد شد.

وی درخصوص خطرات موجود برای ارس، توضیح داد: به هرحال خطر همیشه وجود دارد و همچنان علت اصلی بیماری معین نگردیده است؛ ممکن است علت بیماری لخته خون یا مورد دیگری باشد که ام.آر.آی به تشخیص ما یاری می نماید، اما ارس تحت مراقبت دقیق است و هر روز چک می گردد.

فربد افزود: هم چنین با اقدامات انجام گردیده سایر حیوانات باغ وحش نیز تحت مراقبت بهتری قرار گرفته اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 38

به "ارس تحت نظارت کامل قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارس تحت نظارت کامل قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید