افزایش واردات نفت سه خریدار بزرگ آسیایی از ایران

به گزارش اسلیم فا، واردات نفت سه خریدار بزرگ آسیایی از ایران در ماه اوت افزایش یافت اما تحت الشعاع کاهش 80 درصدی خرید کره جنوبی در آستانه تحریم های آمریکا نهاده شد.

افزایش واردات نفت سه خریدار بزرگ آسیایی از ایران

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آمارهای دولتی و کشتیرانی نشان داد: چین، هند، ژاپن و کره جنوبی ماه میلادی گذشته مجموعا 1.57 میلیون بشکه در روز، نفت ایران را وارد کردند که 4.1 درصد در مقایسه با اوت سال 2017 کاهش داشت و هم چنین حدود 300 هزار بشکه در روز در مقایسه با ماه پیش از آن کاهش داشت.

واشنگتن پس از خروج از توافق هسته ای با ایران و اعلام بازگشت تحریم ها علیه تهران، خریداران نفت ایران را برای به صفر رساندن واردات شان از چهارم نوامبر که تحریم ها شروع می گردد، تحت فشار قرار داده است.

مدیر انجمن پالایشگاه های ژاپن هفته گذشته گفت: ژاپن مانند کره جنوبی بارگیری نفت ایران را متوقف نموده، اما هنوز معلوم نیست دولت آمریکا به توکیو معافیت از این تحریم ها را اعطا خواهد نمود.

موسسه فاینانس بین الملل، سه شنبه هفته جاری گفت صادرات نفت و میعانات ایران به میزان 0.8 میلیون بشکه در روز از آوریل تا سپتامبر سال 2018 کاهش پیدا نموده است. در این بین منابع مطلع مدعی گردیده اند اوپک و سایر فراورینمایندگان در حال آنالیز افزایش فراوری به میزان 500 هزار بشکه در روز برای جبران افت عرضه ایران هستند.

به گفته منابع مطلع، واردات کره جنوبی از ایران در اوت 84.2 درصد کاهش یافت و به 64 هزار و 516 بشکه در روز رسید. این کشور برای نخستین بار در شش سال گذشته بارگیری نفت ایران را از ماه ژوییه متوقف کرد.

کاهش خرید کره جنوبی جهش 65.3 درصدی واردات ژاپن از ایران را تحت الشعاع قرار داد. طبق آمار وزارت بازرگانی ژاپن، این کشور در اوت پیش از این که پالایشگاه های ژاپنی بارگیری نفت ایران رامتوقف نمایند 177 هزار و 475 بشکه در روز نفت ایران را وارد کرد.

بر اساس آمار تامسون رویترز آیکان، واردات نفت چین از ایران در اوت 2.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرد و به 804 هزار و 839 بشکه در روز رسید. چین اوایل سال جاری انتشار جزییات واردات خود را متوقف کرد. در این بین واردات نفت هند از ایران در اوت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 55.9 درصد رشد کرد و به 522 هزار و 900 بشکه در روز رسید.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران روز پنج شنبه اظهار کرد: هند متعهد گردیده به خرید نفت ایران و همکاری اقتصادی میان دو کشور ادامه دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 57

به "افزایش واردات نفت سه خریدار بزرگ آسیایی از ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش واردات نفت سه خریدار بزرگ آسیایی از ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید