خداحافظی آلمان با زغال سنگ تا 10 سال دیگر

به گزارش اسلیم فا، یک کمیسیون دولت آلمان خواهان تعطیلی همه نیروگاه های زغال سوز این کشور تا سال 2038 شد.

خداحافظی آلمان با زغال سنگ تا 10 سال دیگر

به گزارش خبرنگاران، برنامه های این کمیسیون در قلب استراتژی آلمان برای گذر به تجدیدپذیرها واقع شده است که بیش از 40 درصد سبد انرژی این کشور در سال گذشته را تشکیل دادند و برای نخستین بار زغال سنگ را مغلوب کردند.

پیشنهادهای این کمیسیون زغال سنگ، پس از بیش از 20 ساعت گفت وگو نهایی شدند و به عنوان دستورالعملی برای دولت در کوشش برای تبدیل خروج از زغال سنگ به قانون مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

این کمیسیون موافقت کرد دستکم 40 میلیارد یورو یاری برای ایالت های معدنکاری زغال سنگ که از کنار گذاشتن زغال سنگ آسیب خواهند داد اختصاص پیدا کند با این حال بودجه مذکور کمتر از 60 میلیارد یورو نسبت به یاریی است که درخواست شده بود.

باربارا پراتوریوس، یکی از مقامات این کمیسیون گفت: این برنامه دستیابی به هدف تغییرات جوی معین شده از سوی دولت آلمان و همچنین دستیابی به انرژی مطمئن و مقرون به صرفه را امکان پذیر خواهد نمود.

در گام اول از اپراتورهای نیروگاه ها شامل آر وی دبلیو، یونی پر، EnBW و واتن فال خواسته خواهد شد حدود 12.7 گیگاوات ظرفیت را که معادل حدود 24 ایستگاه نیروی بزرگ است، تا سال 2022 تعطیل نمایند.

بر اساس گزارش رویترز، تحت طرح های پیشنهادی، ظرفیت فراوری نیرو با استفاده از زغال سنگ در آلمان تا سال 2030 باید بیش از نیمی کاهش پیدا نموده و به 17 گیگاوات برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 145

به "خداحافظی آلمان با زغال سنگ تا 10 سال دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی آلمان با زغال سنگ تا 10 سال دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید