مشکلاتی که راه تولیدکننده ملاردی را سدکرد، 2ماه مهلت برای برطرف مشکل

به گزارش اسلیم فا، خبرنگاران، گروه استان ها- وحید محمدی یکتا: 700 واحد صنعتی در ملارد فعال است، که بیش از 20 هزار کارگر در این واحدهای صنعتی مشغول به کار هستند.

مشکلاتی که راه تولیدکننده ملاردی را سدکرد، 2ماه مهلت برای برطرف مشکل

اما بسیاری از این واحدها با مسائل ریز و درشت دست و پنجه نرم می نمایند و معضلاتی در امر فراوری دارند، که احتیاجمند حمایت مسئولان کشوری و اتخاذ تصمیمات کلان حمایتی است، اما برخی از این مسائل نیز با حمایت ها و همکاری مسئولان منطقه ای قابل حل است.

برای تعدیل 50 نفر از کارگران تا عید هم صبر می کنم

یکی از این صنعتگران در مصاحبه با خبرنگاران از تعرفه برق واحد فراوریی خود گلایه کرد و اضافه کرد: تعرفه برق ما از واحد صنعتی به سایر موارد تغییر نموده و هزینه زیادی به ما تحمیل شده است.

فراورینماینده دیگری از مشکل راه در محل استقرار واحد فراوریی خود گلایه مند بود و به خبرنگاران گفت: راه کارخانه ما احتیاج به آسفالت دارد، بدون یک راه هموار و مناسب بسیاری از شرکت های بزرگ تمایلی برای خرید کالاهای فراوریی ما از خود نشان نمی دهند.

یک کارآفرین هم که با مشکل پرداخت بیمه و هزینه های آب و برق و حامل های انرژی روبرو است به خبرنگاران گفت: می توانستیم، 50 نفر از کارگران را تعدیل کنیم، اما این کار را نکردیم و تصمیم گرفتیم، تا عید نوروز و سرانجام سال صبر کنیم، در حالی که فقط 40 میلیون تومان هزینه بیمه این کارگران است، اما متاسفانه حمایتی از سوی دستگاه های اجرایی و دولتی انجام نمی گردد و حتی گاهی سنگ هم جلوی پای فراوری انداخته می گردد.

وی خواهان عزم جدی مسئولان مربوطه به ویژه در ادارات خدمات رسان، اداره مالیات و تامین اجتماعی برای حمایت از فراورینمایندگان شد.

حسین توکلی کجانی سرپرست فرمانداری ملارد درباره موارد فوق به خبرنگاران گفت: در خصوص تعرفه واحد صنعتی برای برق، با توجه به جواز واحد صنعتی که توسط اداره صنعت، معدن و تجارت ارائه شده است، قابل حل بوده و احتیاج به پیگیری دارد، در خصوص برخی از تغییر کاربری های مورد احتیاج فراورینمایندگان نیز به اداره جهاد کشاورزی شهرستان و امور اراضی استان تهران نیز سفارش های لازم اجرا شده است.

وی اضافه کرد: برطرف موانع فراورینمایندگان که در شهرستان قابل حل است، در دستور کار ما قرار گرفته است. از این جمله همین تغییر تعرفه ها است، که هماهنگی های لازم با ادارات برق در شهرستان ملارد و استان تهران انجام شد.

رییس کارگروه برطرف موانع فراوری ملارد در خصوص بدهی های واحدهای فراوریی به تامین اجتماعی، مالیات و نیز ادارات خدماتی نیز گفت: در این خصوص نیز هماهنگی های لازم در جهت تقسیط بدهی های این واحدهای فراوریی اجرا شده تا این مشکل که گریبان گیر تعداد زیادی از واحدهای فراوریی است، برطرف گردد.

توکلی کجانی گفت: ادارات ملارد موظف شدند، حداکثر تا 2 ماه آینده مسائل واحدهای صنعتی را برطرف نموده و نتیجه آن را به فرمانداری اعلام نمایند.

حضور مسئولان در واحدهای صنعتی و فراوریی علاوه بر برطرف سریع تر موانع فراوری، در افزایش انگیزه برای فراورینمایندگان نیز موثر است، باید در این سال که به سال حمایت از فراوری داخلی نامگذاری شده است و نیز سال های آینده با حمایت از فراورینمایندگان کالاهای داخلی زمینه را برای اشتغال زایی و یا حداقل برای جلوگیری از بیکاری فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 98

به "مشکلاتی که راه تولیدکننده ملاردی را سدکرد، 2ماه مهلت برای برطرف مشکل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکلاتی که راه تولیدکننده ملاردی را سدکرد، 2ماه مهلت برای برطرف مشکل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید