پاکسازی روستای ورکانه

به گزارش اسلیم فا، به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد همدان و با همکاری اداره کل حفاظت از محیط زیست استان طرح پاکسازی محوطه روستای هدف گردشگری ورکانه برگزار گردید.

پاکسازی روستای ورکانه

به گزارش خبرنگاران، پاکسازی روستای ورکانه با هدف داشتن محیط زیستی پاک و عاری از هر گونه زباله با حضور جمعی از دانشجویان و خبرنگاران خبرگزاری خبرنگاران برگزار گردید.

در ابتدا کارشناس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان با بیان اینکه محیط زیست امانتی نزد ما برای آیندگان است، گفت: در راستای تحقق اصل 50، حفاظت و حراست از محیط زیست وظیفه همه است که باید به آن توجه ویژه داشت.

مهدی رضازاده اضافه نمود: در حال حاضر حفاظت از محیط زیست به صورت یک فرهنگ عمومی در بین آحاد مردم دیده می گردد و در هنگام حضور در طبیعت حتما کیسه زباله همراه دارند.

وی از دانشجویان خواست که به پویش نه به کیسه های پلاستیکی بپیوندند و عنوان نمود: مدارس و دانشگاه ها به صورت مستمر برنامه های پاکسازی را در مناطق مختلف در سطح استان برگزار می نمایند.

رضازاده توضیح داد: پسماندها به عنوان عمده آلاینده های زیست محیطی استان هستند و در حال حاضر دو محل در شمال و جنوب استان برای بازیافت در نظر گرفته گردیده و در حال تکمیل پروژه هستیم.

وی ادامه داد: شیشه 4000 سال، پلاستیک 100 تا 1000 سال، پوست میوه 6 ماه و آدامس 5 سال زمان برای بازیافت و بازگشت به طبیعت احتیاج دارند، با اینکه برخی از زباله ها نیز آرام آرام در طبیعت تجزیه می گردد اما برخی دیگر نه تنها تجزیه نمی گردد بلکه اثرات مخربی نیز بر محیط زیست وارد می نمایند.

کارشناس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان توزیع کیسه های پارچه ای، پخش تراکت و بروشورهای زیست محیطی و شرکت در برنامه های پاکسازی طبیعت را از جمله برنامه های این اداره در حوزه زیست محیطی برشمرد.

وی در سرانجام تأکید کرد: امیدواریم روند اجرای این گونه فعالیت ها توسط دانشجویان و مسئولان جهاددانشگاهی ادامه دار باشد و بیشتر در نقاطی که متولی خاصی نداشته و احتیاجمند پاکسازی است، انجام گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 18

به "پاکسازی روستای ورکانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکسازی روستای ورکانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید