آمریکا به دنبال افزایش حضور نظامی در یونان است

به گزارش اسلیم فا، یک روزنامه یونانی نوشت،با کاهش اعتماد واشنگتن به آنکارا، آمریکا به دنبال افزایش حضور نظامی خود در یونان است.

آمریکا به دنبال افزایش حضور نظامی در یونان است

روزنامه یونانی کاتیمرینی نوشت، احتمال افزایش و گسترش حضور و استقرار نیروهای آمریکایی در یونان در حالی آنالیز می گردد که روابط بین ترکیه و یونان همچنان وخیم است.

همچنین یکی دیگر از عوامل افزایش احتمالی حضور نیروهای آمریکایی در یونان از بین رفتن اعتماد به ترکیه به عنوان یک متحد در دوران ریاست جمهوری رجب طیب اردوغان است.

در سال های اخیر، ارتش آمریکا حضور نظامی خود را در یونان تقویت نموده و همکاری خود را با شرکای یونانی اش گسترش داده است.

آمریکا در حال حاضر نیروهایی را در پایگاه نیروی دریایی در خلیج سودا، کرت، الکساندراپولیس، لاریسا و استفانوویکیو دارد. همچنین قرار بر این است که چهار پایگاه دیگر نیز به این پایگاه افزوده شوند و این ترتیب، یونان به واشنگتن 22 گزینه برای انتخاب از بین آنها ارائه می نماید.

آمریکا چندین پایگاه نظامی در ترکیه دارد که شامل پایگاه نیروی هوایی اینجرلیک هم می گردد. سیاستمداران ترکیه به صورت منظم تهدید نموده اند که ارتش آمریکا را از این پایگاه ها بیرون می نمایند و علت آن را اختلافات با دولت آمریکا می دانند که یکی از آنها شامل به رسمیت شناخته شدن نسل کشی ارامنه توسط دولت بایدن می گردد.

دیگر مساله خرید سامانه های دفاع موشکی اس-400 روسی توسط آنکارا و حمایت آمریکا از شبه نظامیان کرد سوریه است که ترکیه آنها را تروریست می داند.

طرح افزایش حضور نظامی آمریکا در یونان در حالی مطرح شده که آنکارا و آتن قرار است دور جدیدی از گفتگوها را با هدف حل اختلافات برگزار نمایند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1732

به "آمریکا به دنبال افزایش حضور نظامی در یونان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به دنبال افزایش حضور نظامی در یونان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید