آموزش ساخت پادری با پارچه های دور ریختنی

به گزارش اسلیم فا، پادری یکی از وسایل تزئینی است که در هر خانه ای پیدا می گردد. برای درست کردن پادری می توانید از وسایل اضافی و دور ریختنی که در منزل دارید بهره ببرید. پادری با پارچه های دور ریختنی روش ساخت ساده ای دارد که می توانید با فراگیری آن پادری های رنگی و زیبا تهیه کنید.

آموزش ساخت پادری با پارچه های دور ریختنی

خبرنگاران | سرویس خانه داری - تا به حال به این فکر نموده اید که وسایل منزلتان را خودتان با وسایل دورریختنی که در دسترس تان واقع شده است بسازید؟! با این کار هم از وسایل اضافی و به درد نخور منزلتان به شیوه ای جدید استفاده نموده اید و هم برای تهیه وسایل جدید متحمل هزینه زیادی نشده اید. یکی از این وسایل که به آسانی هم درست می گردد پادری است. از پادری برای هر کجای منزل می توانید بهره ببرید. در این مقاله قصد داریم با استفاده از پارچه لباس های قدیمی تان که دیگر علاقه ای به آن ها ندارید یک پادری زیبا بسازیم.

علاوه بر پارچه های دور ریختنی با وسایل و روش های دیگری نیز می توانید پادری بسازید که آموزش بعضی از آن ها در لینک های زیر واقع شده است.

بیشتر بسازید!:

  • آموزش تصویری ساخت پادری مدرن سنگی
  • آموزش تصویری و آسان دوخت پادری زیبا با پارچه
  • آموزش ساخت پادری با کاموا و گونی

آموزش ساخت پادری با پارچه های دور ریختنی

ابزار اصلی که برای تهیه این پادری زیبا احتیاج دارید پارچه است. اگر علاقه مند هستید پادری زیباتری داشته باشید، می توانید از پارچه های نو و طرح دار هم بهره ببرید.

قبل از اینکه دست به کار شوید، وسایل زیر را آماده و کنار دستتان قرار دهید:

  • پارچه
  • مقوا در ابعاد دلخواه
  • قیچی

آغاز کار

1. ابتدا سایز پادری که مد نظرتان است را روی مقوا اندازه گیری نموده و کمی به طول و عرض آن اضافه کنید و در نهایت مقوا را برش دهید. پس از آن ابتدا و سرانجامی مقوا را به اندازه عرضی که دارد برش هایی با عرض 2 سانتی متر بزنید.

2. در این مرحله پارچه ای که برای این کار در نظر گرفته اید را به به صورت نوارهایی با عرض 5 سانتی متر برش زده و به طور عمودی طبق شکل روی مقوا قرار دهید. از شیارهای ابتدا و سرانجامی مقوا برای نگهداشتن نوارهای پارچه ای بهره ببرید.

3. در این مرحله باید آغاز به بافتن کنید. برای این کار یک نوار پارچه ای برداشته و آن را به صورت افقی از زیر و روی پارچه هایی که به طور عمودی قرار داده شده اند، رد کنید. توجه داشته باشید که برای اولین و آخرین نواری که استفاده می کنید، مقداری از آن را برای بافت آخر کار نگه دارید. شکل های زیر مراحل کار را نشان می دهند.

4. در صورتیکه نوار پارچه ای به اتمام رسید مطابق شکل یک نوار دیگر برداشته و به نوار قبلی گره بزنید.

5. کار بافت با نوارهای پارچه ای را تا سرانجام ادامه دهید.

6. زمانیکه کار بافتن تمام شد باید با استفاده از اضافی نوار پارچه ای که واقع شده است، ابتدا و سرانجامی پادری را مطابق شکل ببافیم.

7. در نهایت اضافی پارچه ها را از دو طرف پادری با قیچی حذف می کنیم.

8. پادری شما به این شکل بسیار زیبا آماده می گردد. به همین سادگی!

برای ساخت پادری اتاق کودک بهتر است از پاچه های رنگی رنگی و شاد بهره ببرید.

امیدواریم از این آموزش ساده برای ساخت پادری استفاده لازم را برده باشید و بتوانید پادری های زیبایی در طرح ها و رنگ های مختلف برای منزل تان تهیه کنید. در صورتیکه در این رابطه سوالی دارید یا نکته ای به ذهنتان می رسد با دیگر خوانندگان خبرنگاران در قسمت نظرات به اشتراک بذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1528

به "آموزش ساخت پادری با پارچه های دور ریختنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ساخت پادری با پارچه های دور ریختنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید