اجاره پارکینگ آپارتمان به چه افرادی مجاز است؟

به گزارش اسلیم فا، با افزایش تعداد خودرو ها، تمام آپارتمان ها شرایط تخصیص پارکینگ آپارتمان را به واحدهای ساختمانی ندارند. پیش می آید مالکانی که دارای دو پارکینگ هستند یا به پارکینگ آپارتمان احتیاجی ندارند، اقدام به فروش یا اجاره دادن پارکینگ آپارتمان می نمایند.

اجاره پارکینگ آپارتمان به چه افرادی مجاز است؟

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

امروزه با افزایش میزان ساخت و ساز مجتمع های مسکونی و رشد آپارتمان نشینی، اختلافات زیادی درباره موضوعات مرتبط با آپارتمان بین ساکنان روی می دهد. یکی از این اختلافات رایج موارد مربوط به انباری یا پارکینگ است. به طور مثال گاهی در یک مجتمع مسکونی بعضی واحدهای دارای پارکینگ و بدون ماشین، قصد دارند که پارکینگ خود را به افراد دیگر اجاره دهند و با اختلافاتی بر سر این موضوع با دیگر واحدهای ساختمان روبرو می شوند. در خبرنگاران مساله اجاره یا فروش پارکینگ آنالیز شده است.

انتقال پارکینگ آپارتمان

پارکینگ و انباری ساختمان از جمله توابع ساختمان است و مالکان آپارتمان ها، شرکای قسمت های مشترک ساختمان هستند. در نتیجه اجاره یا فروش پارکینگ یا انباری به غیر ساکنان مخالف مقررات است. اگرچه در این خصوص قانون تملک آپارتمان ها حکم خاصی ندارد اما در اسناد انتقال رسمی آپارتمان ها عدم واگذاری انباری و پارکینگ به غیر از شرکای ساختمان قید می گردد. اما اجاره یا انتقال پارکینگ و انباری آپارتمان ها به هر یک از مالکان همان ساختمان بلامانع است.

اجاره پارکینگ به چه افرادی مجاز است؟

با توجه به موارد یاد شده، اجاره پارکینگ آپارتمان به هر یک از مالکان همان ساختمان منع قانونی ندارد. اما واگذاری چنین قسمت هایی به اشخاصی غیر از مالکان سایر واحدها درست نیست و به نوعی دخالت افراد غریبه در ملک شراکتی همسایگان است و ممکن است امنیت ساختمان را به خطر اندازد.

خرید پارکینگ آپارتمان

با افزایش تعداد خودرو ها، تمام آپارتمان ها شرایط تخصیص پارکینگ آپارتمان را به واحدهای ساختمانی ندارند. پیش می آید مالکانی که دارای دو پارکینگ هستند یا به پارکینگ آپارتمان احتیاجی ندارند، اقدام به فروش یا اجاره دادن پارکینگ آپارتمان خود می نمایند. باید در نظر داشت که خرید پارکینگ که در اسناد مالکیت ثبت شده توسط مالکان همان ساختمان، هیچ منافاتی با قوانین پارکینگ ساختمان ها ندارد. مالک می تواند این انتقال را به صورت رسمی و با اسناد مربوطه انجام دهد.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با قواعد پارکینگ مزاحم پارکینگ مزاحم و شرایط حذف آن را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 860

به "اجاره پارکینگ آپارتمان به چه افرادی مجاز است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجاره پارکینگ آپارتمان به چه افرادی مجاز است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید