اجرای طرح هر دانش آموز یک مربی در مدارس

به گزارش اسلیم فا، طرح هر دانش آموز یک مربی با هدف آموزش تفکیک زباله در مدارس منطقه 6 اجرا می گردد.

اجرای طرح هر دانش آموز یک مربی در مدارس

به گفته رئیس اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه، برای نهادینه سازی فرهنگ تفکیک پسماند از مبدأ باید آموزش ها از سنین پایین و در مدارس شروع گردد. جلال خوشخوان می گوید: جداسازی زباله های خشک و تر و برگشت آنها به چرخه بازیافت نقش مؤثری در حفظ محیط زیست و یاری به اقتصاد کشور دارد. بنابراین آموزش تفکیک زباله اهمیت دارد و باید در مدارس انجام گردد.

او با اشاره به اینکه دانش آموزان می توانند مربی اعضای خانواده خود در تفکیک زباله از مبدأ باشند، می گوید: قصد داریم برای نخستین بار طرح دانش آموزان، مربی آموزشی را در مدارس اجرا کنیم. در این طرح دانش آموزان، نقش مربی را در خانواده ایفا می نمایند و آموخته هایشان را درباره روش تفکیک زباله تر و خشک را به اعضای خانواده منتقل و آنها را به این کار ترغیب می نمایند. با این کار بی شک پسماند کمتری فراوری و دستیابی به محیط زیست عالی محقق می گردد.

حضور کارشناسان اداره پسماند و آموزش چهره به چهره، استفاده از ابزارهای یاری آموزشی مانند کتاب و سی دی و همچنین اجرای نمایش و انجام بازی های گروهی، برنامه هایی هستند که برای آشنایی دانش آموزان با تفکیک زباله و ترغیب آنها به جداسازی زباله ها در مدارس منطقه انجام می گردد.

به گفته رئیس اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه، در نیمه اول مهرماه 400 کارتن پلاست، 300 کیلوگرم کیسه زباله تجزیه پذیر و 900 برگ بروشور در اختیار مدیران مدارس قرار گرفته و 2 هزار دانش آموز هم با روش های تفکیک زباله از مبدأ آشنا شده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 617

به "اجرای طرح هر دانش آموز یک مربی در مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح هر دانش آموز یک مربی در مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید