ارتش بریتانیا پهپادهای جدید به اندازه کف دست را برای جاسوسی خریداری کرد

به گزارش اسلیم فا، خبرگزاری خبرنگاران- ارتش انگلیس سری جدیدی از پهپادهایی را خریداری نموده که از قابلیت جاسوسی و تجسس در اهدافی تا فاصله 2 کیلومتری برخوردار است.

ارتش بریتانیا پهپادهای جدید به اندازه کف دست را برای جاسوسی خریداری کرد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از یورو نیوز، این هواپیماهای بدون سرنشین نانو به اندازه ای کوچک هستند که در کف یک دست قرار می گیرند و وزن آنها تنها 196 گرم است. این پهپادها حجم و اندازه ای حدود یک گوشی هوشمند عظیم دارند.

پهپاد یا هواپیماهای بدون سرنشین در حال حاضر در سراسر جهان از سوی نیروهای مسلح برای اهداف گوناگون تجسسی و جاسوسی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این تجهیزات به شدت مورد انتقاد گروه های حقوق بشری قرار گرفته است.

به نوشته گاردین بعضی از کشورها همچون ایالات متحده آمریکا و ترکیه از این پهپادها برای اهدافی مانند ترور دشمنان خارج از مرزهای خود استفاده می نمایند. با این حال در حال حاضر اتحادیه اروپا و بریتانیا در نظر دارند از هواپیماهای بدون سرنشین در ارتفاع بالا برای شناسایی پناهندگان و مهاجران در دریای مدیترانه استفاده نمایند.

افزایش قابلیت های پهپادهای کوچک منجر به استفاده گسترده از آنها به منظور نظارت در شرایط های نظامی و غیر نظامی شده است. این موضوع در عین حال سبب افزایش نگرانی در مورد عدم وجود قوانین حاکم بر استفاده از آنها و همچنین پرسش هایی در مورد چگونگی استفاده از آنها از سوی نیروهای نظامی شده است.

کریس کول، مدیر سازمان غیر دولتی پهپادهای جنگی که در مورد محدود کردن استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در امور نظامی فعالیت می نماید در این خصوص به روزنامه گاردین می گوید: جنگ هواپیماهای بدون سرنشین به روش های مختلفی از جمله استفاده روزافزون از پهپادهای نظارتی نانو مانند این پهپادهای جدید Bug توسط واحدهای نظامی تکامل یافته است. با این حال ، چنین سیستم هایی تنها می توانند فهم ناقصی از اطلاعات به ما ارائه دهند و احتمالا برداشت نادرستی از امنیت و اطلاعات از موقعیت واحدهای روی زمین خواهند داشت.

کول در ادامه می افزاید: ما بارها دیده ایم که در گذشته فرماندهان دستور حملات هوایی و سایر اقدامات کشنده را فقط بر اساس اطلاعات به دست آمده به وسیله نظارت از راه دور به وسیله پهپادها صادر نموده اند. این در حالی است درک غلط از شرایط و موقعیت روی زمین به کشته شدن غیرنظامیان بسیاری منجر شده است.

نانو هواپیماهای بدون سرنشین جدید ارتش بریتانیا توسط شرکت فراوری نماینده سلاح های بریتانیایی با نام BAE Systems (شرکت دفاع، امنیت و هوافضای چند ملیتی بریتانیا) و با همکاری شرکت UAVtec ، توسعه دهنده کوچک تر هواپیماهای بدون سرنشین نظامی، ساخته شده است. باتری این پهپادها 40 دقیقه ای است و قابلیت پخش مستقیم ویدئو به مراکز کنترل خود را دارد.

سازندگان گفتند که این پهپاد می تواند تا سرعت 50 مایل در ساعت را کنترل کند و در آزمایش اخیر جنگ ارتش توسط وزارت دفاع توانسته است حتی در هوای نامساعد جوی نیز به فعالیت خود ادامه دهد.

سال گذشته وزارت دفاع آمریکا 66 میلیون پوند برای هزینه های پروژه های رباتیک در جبهه های جنگ، از جمله مینی پهپادهای مشابه برای نظارت و همچنین خودروهای جنگی کنترل از راه دور و وسایل نقلیه لجستیکی خودران صرف کرد.

رئیس نیروهای مسلح بریتانیا ماه گذشته گفت که ربات ها می توانند تا سال 2030 قسمت عظیمی از ارتش را تشکیل دهند.

شرکت دفاع، امنیت و هوافضای چند ملیتی بریتانیا (BAE Systems) می گوید این شرکت در حال کار بر روی اضافه کردن تجهیزات سنجش اضافی به هواپیماهای بدون سرنشین است.

جیمز جرارد ، تکنسین اصلی فناوری اطلاعات کاربردی شرکت BAE Systems، در این خصوص می گوید: حتی در بدترین شرایط آب و هوایی، Bug می تواند اطلاعات تاکتیکی حیاتی را از موقعیت زمین کسب و آن را به سربازان ارائه دهد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1481

به "ارتش بریتانیا پهپادهای جدید به اندازه کف دست را برای جاسوسی خریداری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش بریتانیا پهپادهای جدید به اندازه کف دست را برای جاسوسی خریداری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید