ارتفاع موج دریا در بوشهر به بیش از 2.5 متر می رسد

به گزارش اسلیم فا، با اعلام هواشناسی بوشهر مبنی بر ورود اولین سامانه بارشی پاییزی به استان و ناپایداری های جوی، نسبت به وزش تندبادهای لحظه ای و در پی آن افزایش ارتفاع موج دریا به بیش از 2.5 متر در برخی ساعات هشدار داده شده است.

ارتفاع موج دریا در بوشهر به بیش از 2.5 متر می رسد

به گزارش خبرنگاران، هواشناسی بوشهر در اطلاعیه روز گذشته بیان نمود که بر اساس بررسی و تحلیل نقشه های پیش یابی جوی از روز شنبه با ورود اولین سامانه بارشی پاییزی به استان بوشهر، ناپایداری های جوی در سطح استان به ویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان افزایش می یابد.

زمان شروع این ناپایداری ها از روز شنبه 4 آبان ماه اعلام شده و نوع مخاطره رگبار پراکنده باران، رعد و برق (گاهی شدید)، وزش تندباد لحظه ای و گاهی ریزش تگرگ است.

منطقه اثر ناپایداری های جوی استان بوشهر اکثر مناطق خصوصا مناطق شمالی و مرکزی و سواحل استان بوده و زمان انتها آن روز سه شنبه 7 آبان ماه است.

از ترددهای دریایی خودداری شود

هواشناسی بوشهر با اعلام اثر این مخاطره که شامل وزش تندباد لحظه ای و افزایش ارتفاع موج دریا، گاهی گرد و خاک، آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل ها است، توصیه کرده از رفتن به مناطق مرتفع و قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی خودداری شود. همچنین در هنگام وزش تندباد از ترددهای دریایی خودداری شود.

به گزارش خبرنگاران، پیرو اطلاعیه روز گذشته (چهارشنبه 98/8/1) و با توجه به تقویت متناوب ناپایداری های جوی و دریایی در ساعاتی از روز شنبه 98/8/4 تا ساعات ابتدایی روز سه شنبه 98/8/7 نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها عمدتاً در مناطق شمالی و مرکزی استان (به ویژه در شهرستان های دیلم، گناوه، دشتستان، بوشهر و بخش هایی از شهرستان های تنگستان و دشتی) هشدار داده شده است.

همچنین نسبت به وقوع طوفان تندری همراه با رعدوبرق با احتمال ریزش تگرگ به ویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان و وزش تندبادهای لحظه ای با سرعتی بیش از 50 کیلومتر در ساعت بر روی خشکی و همچنین بر روی دریا و در پی آن افزایش ارتفاع موج دریا به بیش از 2.5 متر در برخی ساعات هشدار داده شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 589

به "ارتفاع موج دریا در بوشهر به بیش از 2.5 متر می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتفاع موج دریا در بوشهر به بیش از 2.5 متر می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید