تور فیلیپین ارزان: آبشار پاگسانجان، تجربه ای هیجان انگیز در سفر به فیلیپین

به گزارش اسلیم فا، آبشار پاگسانجان در فیلیپین

فیلیپین مجمع الجزایری در جنوب شرقی آسیا است که بیش از هفت هزار جزیره دارد و در دریای چین در سمت شرق آسیا دارا می باشد. سواحل شگفت انگیز این کشور یکی از جاذبه های معروف آن می باشند، اما دیدنی های زیادی در فیلیپین وجود دارد که باید خودتان ببینید تا باور کنید. ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره آبشار پاگسانجان در فیلیپین صحبت کنیم. این آبشار در واقع یکی از معروف ترین و پر بازدیدترین آبشارهای فیلیپین است و جالب است بدانید که برای بازدید از آن باید به طریق رفتینگ یا کوهنوردی بروید. در ادامه همراه با ما در سفر به فیلیپین باشید تا بیشتر درباره آبشار پاگسانجان در فیلیپین خدمتتان اطلاعات لازم را بدهیم.

تور فیلیپین ارزان: آبشار پاگسانجان، تجربه ای هیجان انگیز در سفر به فیلیپین

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین ارزان همراه باشید. و از مانیل شهری زیبا در فیلیپین دیدن کنید.

همانطور که در بالا گفتیم آبشار پاگسانجان در فیلیپین یکی از مشهورترین منطقه ها گردشگری این کشور محسوب می گردد و سالانه افراد زیادی چه مسافران داخلی و چه از کشورهای دیگر برای سرگرمی به سمت این جاذبه طبیعی سفر می نمایند. به جرات می توان گفت که با دیدن آبشارهای باشکوه پاگسانجان و طبیعت اطرافش، به راحتی شگفت زده می شوید. برای دسترسی به آبشارها می توانید از رفتینگ و یا کوهنوردی بهره ببرید. این منطقه مجموعه ای از 3 آبشار بزرگ و شگفت انگیز است که بزرگترین آن ها دارای ارتفاعی به طول 120 متر است. یکی از جذابترین مواردی که گردشگران را برای بازدید از این آبشار مشتاق می نماید، بازدیدی مهیج با رفتینگ است. یعنی برای آن که به آبشار پاگسانجان برسید، ضروری است که سوار قایق های بومی منطقه شوید و با راه بلد و از میان رودخانه به آبشارها برسید. البته اگر اهل فعالیت های هیجانی نیستید، می توانید با یک کوهنوردی کوتاه، از بالا به آبشارهای پاگسانجان دست پیدا کنید.

این آبشارها درون یک پارک ملی به همین نام قرار گرفته اند و مساحتی که در بر گرفته اند برابر با 152.64 هکتار می گردد. در طول راستای که برای دسترسی به آبشارهای پاگسانجان در فیلیپین دارید می توانید در میان طبیعت سرسبز پارک ملی پاگسانجان گردشی هم داشته باشید. جالبه بدانید که سرچشمه این آبشارها رودخانه ای به همین نام است و که به صورت شیرجه از بالای ارتفاع 120 متری آب درون رودخانه به پایین سقوط می نماید.

آبشارهای پاگسانجان در استان لاگونا فیلیپین و در منطقه پاگسانجان واقع شده است. از آن جا که این آبشارها در محدوده شهر کاوینتی قرار گرفته، با نام آبشارهای کاوینتی (Cavinti Falls) نیز شناخته می گردد. در ادامه همراه ما باشید تا سرگرمیات آبشارهای پاگسانجان را آنالیز کنیم و ببینیم نحوه دسترسی به این آبشار چگونه است.

سرگرمیات آبشارهای پاگسانجان در فیلیپین

همانطور که گفتیم این مجموعه سرگرمیی یکی از توریستی ترین منطقه ها گردشگری در فیلیپین محسوب می گردد و از همین رو امکانات سرگرمیی لازم و کافی را برای آن در نظر گرفته اند. با این حال سرگرمی در آبشارهای پاگسانجان برای هر دو نوع افراد ماجراجو و آرام مناسب خواهد بود.

1- رفتینگ هیجانی

یکی از هیجان انگیزترین سرگرمیاتی که در این مجموعه می توانید انجام دهید رفتینگ پر هیجان آن است. شاید از این نگران باشید که شما رفتینگ کار نیست اما جالب است بدانید که همراه شما در این سفر دو مربی حرفه ای سوار قایق می گردد که از بومی های فیلیپین به نام بانکاها هستند، هر یک از مربی ها در یکی از سَرهای قایق می نشیند تا در طول راستا مواظب شما باشند. در طول راستای که شما سپری خواهید کرد راستاهای پر پیچ و خم و تنگه های زیادی را باید طی کنید که هیجان را با پوست و گوشتتان حس خواهید کرد و در عین حال چشم انداز شگفت انگیزی که آبشارها پدید می آورند را می توانید مشاهده کنید.

2- غارنوردی

در پشت آبشارهای پاگسانجان در فیلیپین غارهایی وجود دارد که با نام غار شیطان مشهور هستند و زمانی که سوار قایق هستید می توانید آن را مشاهده کنید اما اگر اهل سفرهای ماجراجویی هستید و نکات لازم برای غارنوردی را می دانید سری درون این غارها بزنید تا هیجان سفرتان دو چندان گردد.

3- شنا و آبتنی

هنگامی که آب شفاف و خنک آبشارهای پاگسانجان را مشاهده می نماید هوس پریدن درون آب و یک آبتنی حسابی شما را وسوسه خواهد نمود. پس از رفتینگ هیجان انگیز، برای استراحت و آرام شدن، لباس از تن بکنید و خود را از این لذت محروم نکنید. این نکته را هم نباید فراموش کنید که تمام این آب شفاف از چشمه جاری شده است .

4- گردش با قایق های بامبویی

فعالیت های هیجان انگیز آبشارهای پاگسانجان در فیلیپین یکی دو مورد نیست بلکه در این مجموعه سرگرمیات مختلفی وجود دارد که می توانید با انجام آن ها سفر خودتان لذت بخش تر کنید. سوار شدن بر قایق های بامبویی می تواند حسن ختام جذابی برای آبشارهای پاگسانجان باشد. این قایق ها همان طور که نام شان نشان می دهد از بامبو درست شده اند و با آن ها تا درون غار هم می توانید بروید.

5- کوهنوردی

خوب یکی دیگر از سرگرمیاتی که می توانید در آبشارهای پاگسانجان در فیلیپین انجام دهید کوهوردی است که این کار باید ابتدا خودتان را به شهر کاوینتی و پارک ملی پابلو ال سالوادور برسانید. در طول این راستا آبشارها را از بالا دیدن کنید و اگر بخواهید تا پایین بروید، راستاتان سخت مشکل می شوید. به طور مثال در یک بخش باید از یک نردبان بسیار طولانی و کاملا عمودی پایین بروید که قدری دلهره آور است. در هر حال وجود راهنما و راه بلد را در این پیمایش از یاد نبرید.

برترین فصل بازدید از آبشار پاگسانجان

به منظور سفر به این این منطقه سرگرمیی برترین زمان فصل های خشک و خنک سال است، با توجه به اقلیم گرراستا و استوایی که آب و هوای این منطقه دارد در مجموعه 3 فصل گرم، خشک و بارانی را دارا می باشد. فصل گرم یا تابستان فیلیپین در طی ماه های مارس تا می (نیمه اسفند تا نیمه خرداد)، فصل بارانی از ژوئن تا نوامبر (نیمه خرداد تا نیمه آذر) و فصل خشک و خنک از دسامبر تا فوریه (نیمه آذر تا نیمه اسفند) رخ می دهد. به این ترتیب از در فصل های خشک و خنک که بین ماه های آذر تا اسفند می گردد برای سفر به فیلیپین و بازدید از آبشار پاگسانجان مناسب است. در این زمان رطوبت و گرمای هوا کمتر شما را آزار می دهد و البته خبری از باران های سیل آسای موسمی نیست. میانگین دمای هوای فیلیپین بین 21 تا 32 درجه سانتیگراد است و بسته به فصل می تواند گرم تر یا خنک تر نیز باشد. گرمترین ماه سال در فیلیپین می (اردیبهشت) و سردترین ماه سال، ژانویه (دی) است.

بایدها و نباید درباره آبشار پاگسانجان در فیلیپین

  • ضروری است بدانید که برای استفاده از قایق هایی که در آبشار پاگسانجان در فیلیپین تنها برای 3 نفر ظرفیت دارد و بیشتر از آن سعی کنید سوار نشوید تا مسئله ای برای شما ایجاد نگردد.
  • جالب است بدانید که آبشارهای پاگسانجان را با نام آبشارهای ماگداپیو (Magdapio Falls) نیز می شناسند.
  • در راستا آبشارها هیچ مغازه، فروشگاه و رستورانی وجود ندارد. بنابراین پیش از ورود به راستا، در رستورانی غذا بخورید و یا غذاهای موردنظر را به صورت بسته بندی تهیه نموده و همراه داشته باشید.
  • معمولا پیش از قایق سواری جلیقه نجات و کلاه ایمنی به شما داده می گردد. هرگز نخواهید که ریسک کنید و از وسایل ایمنی استفاده نکنید چرا که حادثه د رهر شرایط ممکن است پیش بیاید.

آدرس: Santa Cruz, Metro Manila(province), Philippines

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2046

به "تور فیلیپین ارزان: آبشار پاگسانجان، تجربه ای هیجان انگیز در سفر به فیلیپین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فیلیپین ارزان: آبشار پاگسانجان، تجربه ای هیجان انگیز در سفر به فیلیپین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید