تور هلند: از جشنواره های دیدنی هلند بیشتر بدانید

به گزارش اسلیم فا، جشنواره های معرکه ای در طول سال در هلند برگزار می گردد، نظیر جشنواره باغ کوکنهف، جشنواره روز پادشاه، جشنواره مو قرمزها و غیره که می تواند سفر متفاوتی را برایتان رقم بزند.

تور هلند: از جشنواره های دیدنی هلند بیشتر بدانید

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

شاید قبل از سفر به هلند به این فکر بیفتید که هنگام گشت و گذار در این کشور، می توانید شاهد کدام جشنواره های هلند باشید. جالب است بدانید که فستیوال های زیادی در طول سال در این کشور اروپایی برگزار می گردد. این مراسم ها به شما فرصت آشنایی با فرهنگ مردم هلند را می دهد و می توانید لحظاتی را همچون یک هلندی زندگی کنید. در اینجا قصد داریم تعدادی از معروف ترین و مهم ترین جشن های هلند را به شما معرفی کنیم.

1. جشنواره باغ کوکنهف

باغ کوکنهف هلند، باغی از انواع گل های مختلف رنگارنگ با چینش بسیار منظم و دقیق و یکی از برترین، زیباترین و هنرمندانه ترین باغ های گل در جهان است که در نزدیکی شهرهای لیسه و لایدن هلند قرار گرفته است. این باغ هر ساله میزبان تعداد زیادی جهانگرد از سراسر جهان است. جشنواره گل کوکنهف سال 2018 از تاریخ 22 مارس تا 13 می (2 فروردین الی 23 اردیبهشت 1397) برگزار می گردد. این باغ در روزهای ذکر شده از ساعت 8 صبح تا 7:30 بعدازظهر باز است و بلیت به صورت آنلاین و حضوری به فروش می رسد.

کوکنهف یک پلت فرم برای بخش پرورش گل هلندی است که در آن غرفه داران و شرکت نمایندگان محصولات خود مانند پیاز گل ها و انواع مختلف گل را به نمایش می گذارند، همین موضوع کوکنهف را به یک مکان تجاری تبدیل نموده و یک فرصت عالی برای شبکه کسب و کار گل در سراسر جهان به وجود آورده است. کوکنهف یک رابط قوی برای تمام سازمان های مرتبط با بخش گل، باغ و جهانگردی است.

در تمامی غرفه های پارک وای فای رایگان موجود است و برای افراد معلول نیز امکان استفاده از ویلچر فراهم است. باغ کوکنهف برای بچه ها هم بسیار سرگرم نماینده و مجذوب نماینده است و شما می توانید یک روز عالی را به همراه خانواده در آنجا بگذرانید.

2. جشنواره روز پادشاه

روز پادشاه (Kings Day) در 27 آوریل به مناسبت سالگرد تولد پادشاه الکساندر جشن گرفته می گردد و به عنوان روز اتحاد ملی شناخته می گردد. در واقع با کناره گیری ملکه هلند در سال 2013، روز ملکه در کشور هلند تبدیل به روز پادشاه شد. از ویژگی های این روز می توان به لباس نارنجی اشاره نمود که بیشتر مردم برتن می نمایند و به خیابان ها می آیند. این جشن در شهرهای مختلفی جریان دارد که یکی از پر جنب و جوش ترین شهرها، آمستردام است، بیش از یک میلیون نفر به آمستردام می آیند تا در این جشن خیابانی منحصر به فرد شرکت نمایند و برترین گروه های موسیقی به هنرنمایی می پردازند.

افراد می توانند یک قایق اجاره نمایند و سوار بر آن در کانال های آمستردام در جشن شرکت نمایند. البته قایق ها باید از قبل رزرو شوند، چون روز جشن دیگر قایقی موجود نیست. از دیگر رویدادهای این روز می توان به فروش اشیای مقرون به صرفه یا دست دوم در سراسر آمستردام و به خصوص در پارک ها، پیاده روها و جاده ها اشاره نمود. علاوه بر این غذا، شربت و پنیرهای هلندی به وفور سرو می گردد.

3. جشنواره مو قرمزها

جشنواره مو قرمزها یکی از بزرگ ترین جشنواره های جهان است که هر ساله در آخرین هفته ماه سپتامبر در روستای بردا در هلند برگزار می گردد و هزاران مو قرمز در این مکان دورهم جمع می شوند. سالانه بیش از 5000 نفر از 80 کشور جهان در جشنواره مو قرمزها شرکت می نمایند. جشنواره های مشابه جشنواره مو قرمزها در ایرلند، لندن، پورتلند و شیکاگو برگزار می گردد، ولی به نظر می رسد که جشنواره هلند از همه محبوب تر است. شرکت در این جشنواره رایگان است و در مدت زمان اقامت در روستا، چادرهایی به افراد داده می گردد تا در آن ها استراحت نمایند. تنها شرط لازم برای شرکت کردن در جشنواره مو قرمز بودن است!

کارهای هنری متفاوتی در جشنواره ارائه می گردد و در غرفه های مختلفی کارها به فروش می رسند. همایش هایی در طول روزهای جشنواره در فضای آزاد برگزار می گردد که تنها مو قرمزها می توانند شرکت نمایند. جشن های شبانه با انبوهی از خوراکی های خوشمزه در طول روزهای جشنواره به پا است.

4. جشنواره روز یادبود

روز یادبود (Remembrance Day) هر سال به پاس احترام به کشته شدگان جنگ جهانی دوم در چهارم ماه می در سراسر هلند برگزار می گردد. این مراسم ملکه، اعضای کابینه، کهنه سربازان سال های جنگ جهانی دوم و مردم در میدان دام آمستردام و مقابل یادبود ملی (Nationaal Monumen) جمع می شوند. ملکه و ولیعهد از طرف خود و مردم تاج گلی را در پای این ستون یادبود به نشانه احترام به کشته شدگان جنگ جهانی دوم قرار می دهند. علاوه بر رژه نظامی، پرچم های کشور به صورت نیمه افراشته درمی آیند و در ساعت 8 شب، مردم برای احترام به سربازان و شهروندانی که جان خود را در جنگ از دست دادند دو دقیقه سکوت می نمایند. روز بعد از یادبود، روز آزادی (Liberation Day) است و مردم در پنجم ماه می آن را به مناسبت انتها اشغال کشور به دست آلمان نازی جشن می گیرند.

5. جشنواره روز ملی آسیاب

جشنواره روز ملی آسیاب (National Mill Day) هر سال در دومین شنبه ماه می برگزار می گردد. در این روز تقریبا همه آسیاب های بادی و سایر آسیاب هاب کشور کار می نمایند و بازدید از بیش از 950 مورد برای مردم امکانپذیر است. عرضه پنکیک ها، بازی بچه ها، نمایشگاه هایی با موضوع آسیاب و جشن نیز از ویژگی های این روز به شمار میرود. کشور هلند را به آسیاب هایش می شناسند و این موضوع فقط به خاطر تعداد زیاد آسیاب ها در این کشور نیست، بلکه آن ها نماد غلبه بر مشکل کمبود آب هستند. در دوران شکوه و اهمیت آسیاب های بادی، هلند 10 هزار آسیاب بادی داشت، اما امروز تعداد آسیاب های بادی به 1048 و آسیاب های آبی به 108 مورد می رسد. جالب است بدانید قدیمی ترین آسیاب هلند، 1450 سال قدمت دارد. در فستیوال هایی که در مناسبت های مختلف سال برگزار می گردد یا در روز های ملی، آسیاب های بادی را غرق در تاج های گل، تندیس فرشتگان و تزئینات دیگری مثل پرچم کشور هلند می نمایند.

6. جشنواره روز قصر

جشنواره روز قصر (The Day of the Castle) هر سال در روز دوشنبه سفید (درست 50 روز بعد از یکشنبه عید پاک) برگزار می گردد. بیش از 120 قصر و خانه های ییلاقی در کل کشور وجود دارد که در این روز خاص به روی عموم مردم باز هستند. امکان بازدید از خیلی از قصرهای هلند در تمام ایام سال میسر است، اما به مناسبت روز قصر، اقامتگاه هایی که مالک خصوصی دارند یا قصرهایی که مورد استفاده هستند به طور موقت به محلی برای تفریح و لذت عموم مردم تبدیل می شوند.

7. جشنواره کارناوال

جشنواره کارناوال (Carnival) هر سال در ماه فوریه برگزار می گردد و به عنوان یکی از بزرگ ترین جشن های ملی این کشور، سه روز طول می کشد. مردم هلند در این سه روز به خیابان ها می آیند و با پوشیدن لباس های فانتزی و رنگارنگ به جشن و پایکوپی می پردازند. این جشن بیشتر در شهرهای جنوبی هلند نظیر آیندهوون، بردا و دنبوش برپا می گردد، به طوری که در شمال هلند اثری از وجود این جشن مشاهده نمی کنید.

کارناوال تابستانی روتردام (Summer Carnival Rotterdam) یکی دیگر از رویدادهای بزرگ کشور هلند است که در ماه جولای برگزار می گردد. این مراسم ناشی از ادغام دو جشنواره جهان و کارناوال تابستانی با قدمت بیش از سه دهه است که در سال 2013 با هم تلفیق شدند و کارناوال تابستانی روتردام شکل گرفت. بیش از 900,000 بازدیدنماینده از سراسر اروپا برای شرکت در این جشن 5 روزه هنری و فرهنگی شرکت می نمایند. نمایش های زنده، کارناوال تابستانی، حضور هنرمندان مشهور و مهم بین المللی و تفریح های دیگر شهر روتردام را می توانید در این جشنواره تجربه کنید. برنامه های محوری رژه کارناوال تابستانی روتردام شامل طبل زنی، رژه خیابانی و انتخاب ملکه است. موسیقی کارائیب با حضور هزاران رقصنده از بسیاری از کشورهای مختلف نیز می تواند مجذوب نماینده و دیدنی باشد.

8. جشنواره روز برج باز

جشنواره روز برج باز (Open Tower Day) در ماه مارس برگزار می گردد و بعضی از جاذبه های معماری آمستردام که معمولا به روی مردم بسته هستند، در این روز درهای خود را برای عموم باز می نمایند. تماشای منظره ها شهر از بالای برج ها، بسیار دیدنی است. علاوه بر این، تورهای هنری، اجراهای موسیقی، رقابت های عکاسی و فیلم نیز بخشی از مراسم های این روز فوق العاده محسوب می گردد.

9. جشنواره گل بلومن کورسو

جشنواره گل بلومن کورسو هلند (Bloemencorso Zundert Flower Parade) در شهر زوندرت برگزار می گردد و بزرگ ترین جشنواره گل جهان به شمار می رود. مجسمه های غول پیکر ساخته شده از گل در خیابان های شهر حمل می شوند و به حدی زیبا هستند که تعجب هر بیننده ای را به همراه دارد. این جشنواره از سال 1936 شروع به کار کرد و نخستین یکشنبه سپتامبر هر سال برپا می گردد. هر سال در این مراسم حدود 20 مجسمه شناور متفاوت به حرکت درمی آید که کار ساخت آن ها به صورت کاملا داوطلبانه صورت می گیرد و برای ساخت آن ها فقط از گل کوکب استفاده می نمایند.

منبع: کجارو / ilikevents.com / iamexpat.nl / ilikevents.com
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2045

به "تور هلند: از جشنواره های دیدنی هلند بیشتر بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند: از جشنواره های دیدنی هلند بیشتر بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید