اینجا اهواز است یا ونیز

به گزارش اسلیم فا، شهر اهواز که بارانی می گردد همه خیابان های شهر دچار آب گرفتگی می گردد، تردد ماشین های عبوری از میان آب شهر ونیز در کشور ایتالیا را تداعی می نماید. اگر چه تفاوت از زمین تا آسمان است.

اینجا اهواز است یا ونیز

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

خبرنگاران- نجمه احمدبیگی: انگار که باران در خوزستان با خود مصیبت به بار می آورد. مصیبت آب گرفتگی معابر که اهالی شهر اهواز و بیشتر شهرهای خوزستان سال هاست با آن درگیر هستند.

کافی ست چند ساعت باران باشدت آغاز به باریدن کند و تازه درد سر مردم برای تردد و رفت وآمد به شهر آغاز می گردد. در بعضی مناطق به قدری شدت آب گرفتگی بالاست که به گفته اهالی پایشان تا زانو در آب فرو می رود.

این مسأله رفتن به مدرسه را برای بچه ها و دانش آموزان بسیار سخت و سخت می نماید. آنها باید با کفش و شلوار خیس به مدرسه بروند و تازه حیاط اغلب مدارس هم با همین شرایط روبه روست. حتی ضروری است مانند استان های سردسیر که با باریدن برف مدارس را تعطیل می نمایند اینجا هم با بارش باران تعطیلی مدارس اعلام گردد.

بعضی اهالی می گویند چند روز نمی توانند از خانه بیرون بیایند. آنها که با این قضیه سال هاست روبرو هستند و دیگر برایشان عادی شده است اهواز را هنگام بارندگی به شهر ونیز تشبیه می نمایند؛ ماشین های عبوری مانند قایق در سطح شهر تردد می نمایند.

به گفته مسئولان خدمات شهری شهرداری اهواز همواره باران با شدت زیاد در مدت زمان کم سبب آبگرفتگی خیابان های شهر می گردد. آنها مهم ترین دلیلی که سبب آبگرفتگی خیابان های شهر اهواز می گردد را نبود سیستم دفع آب های سطحی عنوان می نمایند.

مسئولان امور شهری معتقدند ساخت سیستم دفع آب های سطحی احتیاج به بودجه و زمان بسیاری دارد و به همین دلیل تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است و هر بارهم که این مسأله مطرح می گردد شهرداری بحث هزینه و بودجه را به میان می کشد.

البته انتظار می رود همه سازمان ها و دستگاه ها از جمله شرکت آب و فاضلاب برای رفع این مشکل و آسایش و آرامش شهروندان اقدامی اساسی نمایند و همه با هم در یک کار جهادی این مشکل را رفع نمایند.

کارشناسان امور شهری می گویند برای حل این مشکل باید لایروبی فاضلاب درخیابان های اهواز انجام گردد چون با یک بارندگی به دلیل گرفتگی و ریزش خطوط فاضلاب خیابان ها سرریز از آب می گردد. اما معین نیست چه زمانی این اقدام عملیاتی خواهد شد.

به تازگی نیز این اتفاق دوباره رخ داد و بیش از چندین نقطه شهر اهواز دچار آب گرفتگی شدید شد. به طوری که کاربران فضای مجازی با انتشار تصاویر محله ها و کوچه های خود اعتراض خود را نسبت به این مسأله نشان دادند تا شاید راه حلی برای این مشکل دیرینه در شهر اهواز اندیشیده گردد.

حل این مسأله در واقع حق مسلم شهروندان یک کلانشهر است. داشتن سیستم دفع آب های سطحی یکی از ضروریات امور شهری است که باید برای راحتی شهروندان انجام گردد. اگر چه تاکنون برای حل این مشکل هیچ گونه راهکاری ارائه نشده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 612

به "اینجا اهواز است یا ونیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینجا اهواز است یا ونیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید