تور هلند ارزان: سفر به روتردام هلند، بزرگترین بندر اروپا

به گزارش اسلیم فا، بندر روتردام (Rotterdam) یکی از زیباترین شهرهای اروپا و دومین شهر بزرگ کشور هلند است که نامی آشنا برای دوستداران سفر و گردشگری به شمار می رود. شهر روتردام علاوه بر زیبایی، از مهمترین بنادر دنیا است و نقش مهمی در اقتصاد اروپا دارد.

تور هلند ارزان: سفر به روتردام هلند، بزرگترین بندر اروپا

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

در مقابل بافت سنتی آمستردام، شهر روتردام ظاهری مدرن تر دارد و پر از آسمانخراش های بلند و پل های فراخ است. بنابراین سفر به روتردام می تواند جذابیت های تور هلند را برای شما دوچندان سازد.

در این مقاله از وبلاگ ققنوس شما را با شهر روتردام و زیبایی های آن آشنا خواهیم ساخت. پس تا خاتمه همراه ما باشید.

درباره روتردام

تاریخ روتردام ترکیبی استثنایی از جنگ و تجارت است که باعث شده امروزه نه تنها دومین شهر بزرگ کشور هلند، بلکه بزرگترین بندر قاره اروپا باشد. شهر روتردام ابتدا به عنوان یک روستا و دهکده ماهیگیری در سال 1283 میلادی اهمیت پیدا کرد.

اهمیت این روستا کم کم افزایش پیدا کرد تا اینکه در سال 1340 میلادی سد و استحکامات دفاعی در این منطقه ساخته شد و روتردام به عنوان یک شهر شناخته شد. جالب است بدانید که نام این شهر از رود روته (Rotte) گرفته شده است. بعلاوه در سال 1350 میلادی نیز یک کانال کشتیرانی در شهر روتردام احداث شد که ارتباط تجاری بین هلند، انگلستان و آلمان را تسهیل می کرد. از این تاریخ اهمیت بندر روتردام به مرور افزایش یافت.

در قرون بعدی شهر روتردام توسعه ای آرام اما مستمر را تجربه می کرد تا اینکه در سال 1872 کانال 20 کیلومتری جدیدی با نام Nieuwe Waterweg احداث شد. این کانال در واقع ارتباط بین دریای شمال (North Sea) و رود راین (Rhine) را برای کشتی های تجاری فراهم می نماید. با احداث این کانال، کشتی های تجاری می توانستند به منطقه ها مرکزی اروپا سفر نموده و محموله های خود را تحویل دهند. همین موضوع باعث افزایش اهمیت بندر روتردام هلند در اقتصاد و تجارت اروپا شد.

اما شهر روتردام در دوران جنگ جهانی اول نیز نقش بسیار مهمی را ایفا کرد، اما نه به عنوان یک مرکز مالی بلکه به عنوان مرکز جاسوسی! با توجه به قرارگیری روتردام در نزدیکی انگلیس، آلمان و بلژیک (تحت اشغال آلمان) و بعلاوه بیطرفی هلند، این شهر مرکز مناسبی برای فعالیت جاسوسان طرف های درگیر جنگ به شمار می رفت.

بعلاوه در جنگ جهانی دوم نیز زمانی که نیروهای آلمان نازی قصد اشغال هلند را داشتند، بندر روتردام مورد حملات سنگین هوایی نهاده شد و در اثر بمباران گسترده، مرکز شهر روتردام تقریبا به طور کامل تخریب شد. این رویداد بعدها در ساخت مجسمه میدان روتردام که امروزه از نمادهای این شهر است منعکس شد.

عملیات بازسازی شهر روتردام هلند در دهه 1950 تا 1970 میلادی انجام ادامه داشت اما در این سال ها روتردام هنوز شهری سنتی و با ساختمان هایی قدیمی بود. اما در دهه 1980 مسئولین شهری روتردام تصمیم به تغییر ظاهر شهر گرفتند و کم کم شهر روتردام به یک شهر مدرن با آسمانخراش های متعدد و محله های تجاری و اداری شلوغ تبدیل شد.

مهمترین شهروند روتردام در طول تاریخ، دسیدریوس اراسموس (Desiderius Erasmus) فیلسوف و ادیب بزرگ هلندی است که امروزه دانشگاه روتردام نیز به افتخار وی نامگذاری شده است.

موقعیت جغرافیایی و آب و هوای روتردام

پس از آشنایی به تاریخ شهر و بندر روتردام، بهتر است ببینیم اصلا روتردام کجاست.

روتردام در جنوب غربی هلند و استان هلند جنوبی (South Holland) نهاده شده است. این شهر در دهانه رود Nieuwe Maas واقع شده است که یکی از شاخابه های رودخانه مشهور راین است و از میان روتردام عبور می نماید.

اگر به طور دقیق تر بخواهیم موقعیت روتردام را بسنجیم، باید بگوییم که این شهر در دلتای راین - موز - اسخلده (Rhine-Meuse-Scheldt) واقع شده است. این دلتا محلی است که این سه رود به یکدیگر متصل شده و نهایتا به دریای شمال می ریزند. همین موقعیت استثنایی شهر روتردام است که آن را به یکی از مهمترین بنادر تجاری و مالی جهان و بزرگترین بندر اروپا تبدیل نموده است. حتی بعضی لقب دروازه اروپا و حتی دروازه جهان را به روتردام نسبت می دهند.

فاصله روتردام تا آمستردام حدودا 78 کیلومتر است و با ماشین، یک ساعته می توانید از آمستردام به روتردام سفر کنید.

حالا که فهمیدیم روتردام هلند کجاست، بد نیست درباره آب و هوای این شهر زیبا و دوست داشتنی نیز آشنا شویم. روتردام در اقلیم معتدل اقیانوسی (temperate oceanic climate) واقع شده است و آب و هوای آن با تمام شهرهای هلند که نزدیک دریا هستند شباهت دارد. آن منطقه ها شهر روتردام که به ساحل نزدیکترند، نسبت به منطقه ها داخلی ملایم تر هستند.

زمستان های شهر روتردام هلند سرد است در حالیکه در تابستان، روتردام آب و هوا گرم و معتدلی را تجربه می نماید. در تابستان روتردام روزهای گرم با دمای بیش از 30 درجه سانتیگراد چیز چندان عجیبی نیست اما شب ها دمای هوا به شدت کاهش می یابد و حتی ممکن است تا 5 درجه زیر صفر هم برسد.

به طور کلی ماه های آپریل تا اکتبر برترین زمان برای شرکت در تور روتردام و بازدید از زیبایی های این شهر دوست داشتنی است.

به طور کلی ماه های آپریل تا اکتبر برترین زمان برای شرکت در تور روتردام و بازدید از زیبایی های این شهر دوست داشتنی است.

دیدنی های روتردام

روتردام شهر زیبایی است که توانسته با حفظ آثار تاریخی و بعلاوه ساخت جاذبه های گردشگری مدرن، مقصد گردشگری فوق العاده ای برای گردشگران تور هلند ایجاد کند. تقریبا تمام افرادی که به این شهر سفر نموده اند و سفرنامه روتردام را نوشته اند، زیبایی و جذابیت این شهر رویایی را تایید می نمایند.

در ادامه تعدادی از مهمترین دیدنی های روتردام را با یکدیگر مرور می کنیم.

برج Euromast: برج Euromast یا دکل اروپا، بلندترین ساختمان روتردام به شمار می رود. این برج 185 متری در سال 1960 میلادی ساخته شده و از بالای آن می توانید چشم انداز ای 360 درجه و زیبا از شهر روتردام را مشاهده کنید. ضمن اینکه یک رستوران شیک نیز در بالای این برج نهاده شده است تا یک وعده غذای هلندی خوشمزه را تجربه کنید.

خانه های مکعبی (Cube Houses): این خانه های مسکونی یکی از نمادهای شناخته شده شهر روتردام هستند که با ظاهر عجیب خود در جهان مشهورند. این مجموعه مسکونی با الهام از جنگل ساخته شده و هر کدام از خانه ها، یادآور یک درخت هستند. اگرچه هنوز بسیاری از این خانه ها مسکونی هستند، اما می توانید از تعدادی از آنها بازدید کنید.

بندر قدیمی و موزه دریانوردی (The Old Harbor and Marine Museums): همانطور که پیشتر گفتیم، روتردام از دیرباز به عنوان بندری مهم شناخته می شده است. امروزه بافت بندر قدیمی روتردام به خوبی حفظ شده و پر از قایق های قدیمی بازسازی شده است. حتی جالب است بدانید که تعدادی از شهروندان روتردام در این قایق ها زندگی می نمایند. گشت و گذار در این منطقه و بعلاوه بازدید از موزه دریانوردی که در سال 1873 تاسیس شده شما را با تاریخ این شهر بیشتر آشنا خواهد نمود.

مجسمه روتردام (The Destroyed City): مجسمه روتردام یا شهر تخریب شده، یادمانی از بمباران این شهر در 14می 1940 میلادی به وسیله نیروی هوایی آلمان نازی است که باعث تخریب بافت تاریخی و مرکز شهر روتردام شد. این مجسمه 6.5 متری به وسیله اوسیپ زادکین (Ossip Zadkine)، مجسمه ساز فرانسوی روسی الاصل ساخته شد و در سال 2010 میلادی در لیست میراث ملی هلند ثبت شد.

منبع: ققنوس
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1951

به "تور هلند ارزان: سفر به روتردام هلند، بزرگترین بندر اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند ارزان: سفر به روتردام هلند، بزرگترین بندر اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید