این ابر سیم کارت دارای پردازنده برای افزایش سرعت، حافظه و امنیت است

به گزارش اسلیم فا، اپراتور چینا موبایل به تازگی از یک ابر سیم کارت رونمایی نموده است. این سیم کارت چینی دارای یک پردازنده تک هسته ای 32 بیتی با معماری RISC-V و سرعت 120 مگاهرتز است.

این ابر سیم کارت دارای پردازنده برای افزایش سرعت، حافظه و امنیت است

پردازنده استفاده شده در این ابر سیم کارت، از شرکت Texas Instruments و مدل CC2560A است و باعث ارتقای بزرگی نسبت به سیم کارت های معمولی می گردد که در حال حاضر روی گوشی ها داریم.

این سیم کارت چینی دارای 2.5 مگابایت فضای ذخیره سازی اطلاعات است که افزایش 10 برابری نسبت به سیم کارت های معمولی و افزایش 2 برابری نسبت به ابرسیم کارت های موجود در بازار دارد که گاها در اینترنت اشیا استفاده شدند.

سیم کارتی با قدرت 10 برابر بیشتر

به گفته سایت ، قدرت اصلی این سیم کارت در هسته پردازنده RISC-V آن نهفته است که باعث افزایش 10 برابری سرعت انتقال اطلاعات نسبت به یک سیم کارت معمولی می گردد.

بعلاوه، می تواند قدرت محاسباتی دو برابر سیم کارت های پیشرفته ارائه کند. عملکرد الگوریتم ها نیز در این سیم کارت چینی، بیشت از 2 برابر بهبود پیدا می نماید.

سیم کارت نو چاینا موبایل دارای ویژگی های نو و پیشرفته امنیتی است که در سطح سخت افزار تعبیه شدند. گفته می گردد بیش از 100 تکنیک افزایش امنیت فرایند ها مانند رمزنگاری گذرگاه، پوشش سیگنال های حساس، قابلیت های فیزیکی ضد کلونینگ و … مطابق با استانداردهای گواهی نامه +EAL5 روی آن سوار شده است.

چینا موبایل این سیم کارت را برای مصارف IoT سنگین و اپلیکیشن های صنعتی همواره آنلاین طراحی و ساخته است تا انعطاف پذیری و ویژگی های پیشرفته تری در اختیار داشته باشند.

مثلا روی این سیم کارت می توان کارت شناسایی دیجیتال برای دانش آموزان، سیستم های کلید هوشمند ماشین، سخت افزار کنترل دسترسی، سیستم های تسهیل پرداخت دیجیتال و … پیاده سازی کرد.

این سیم کارت علاوه بر رابط سنتی 7816 رایج، دارای رابط های SWP ،QSPI ،SPI ،I2C و UART است تا بتواند با انواع رادیوها، تراشه های ذخیره سازی، حسگرهای بیومتریک و موارد دیگر در یک راه حل یکپارچه معرفی گردد.

احتمالا، استفاده از این ابر سیم کارت چینی در ایالات متحده به علت داشتن پردازنده RISC-V ممنوع باشد و شامل تحریم های امریکا بر ضد محصولات چینی گردد.

منبع: شبکه چی
انتشار: 9 تیر 1403 بروزرسانی: 9 تیر 1403 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2382

به "این ابر سیم کارت دارای پردازنده برای افزایش سرعت، حافظه و امنیت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ابر سیم کارت دارای پردازنده برای افزایش سرعت، حافظه و امنیت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید