بازسازی کف ساختمان

به گزارش اسلیم فا، بازسازی کف ساختمان

یکی از مسائل مهم در طراحی دکوراسیون و همچنین بازسازی ساختمان تعمیر کف ساختمان می باشد. برای این که نوع کف پوش ساختمان را تغییر دهید ، المان های متفاوتی برای انتخاب وجود خواهد داشت که از آن ها به رنگ ، طرح و جنس می توان اشاره کرد.

بازسازی کف ساختمان

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی نمای ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

امروزه متریال های فراوانی برای این منظور به وجود آمده است که انتخاب آن ها برای طراحی کمی مشکل به نظر می رسد. البته این مشکل برای افراد مبتدی و کم تجربه خواهد بود.

اگر در انتخاب این مصالح برای کف سازی ساختمان با افراد با تجربه مشورت نمایید شما می توانید جواب تمامی سوالات خود را دریافت کنید.

پارکت ، موکت ، لمینیت و … هر کدام دارای معایت و مزایایی می باشند که انتخاب هر کدام از آن ها احتیاجمند داشتن اطلاعات و تجربه است.

انواع کف پوش در بازسازی ساختمان

کف پوش پارکت

برای جذابیت بخشیدن به فضای منزلتان می توانید در بازسازی کف ساختمان از کف پوش های پارکت استفاده نمایید که به علت داشتن طرح های زیبا در طراحی دکوراسیون منزل شما تاثیر گذار خواهد بود.

پارکت ها دارای جذابیت و زیبایی فراوانی می باشند که مدت طولانی نیز دوام می آورند. ولی یک مشکل اساسی این کف پوش ها تاب برداشتن آن هاست.

کف پوش

کف پوش لمینیت

یکی از انواع کف پوش ها کف پوش لمینیت می باشد که این کف پوش ها مشکل کف پوش های پارکت را بر طرف کرده اند.

حدود 30 سال قبل یک شرکت سوئدی این کف پوش ها را وارد بازار کرد. این کف پوش ها با ضخامت بالای حدود 6 الی 12 میلی متری تهیه می شوند.

یک لایه نازک از چوب HDF یا فیبر سطح این کف پوش ها را پوشانده است که موجب مقاوت بیش تر این کف پوش ها شده است.

جهت بازسازی کف پوش منازل قدیمی بهتر است که از کف پوش های لمینیت با ضخامت 8 میلی متر استفاده شود. کف پوش های دارای ضخامت بالا برای باز و بسته نمودن درب های ساختمان مشکل ایجاد می نمایند.

کف پوش های لمینیت به علت داشتن لایه چوبی در بازسازی کف رستوران استفاده نمی شود ، زیرا در طولانی مدت بر اثر رفت و آمد مشتریان فرسوده خواهد شد. همچنین این نوع کف پوش ها در هنگام راه رفتن فراوری صدا می نمایند.

برای این که مشکل ایجاد سر و صدا حل شود می توان از زیر سازی با استفاده از لایه فوم سایلنت استفاده نمود.

لایه فوم دو نوع دارد فوم معمولی و سایلنت ، که فوم سایلنت نسبت به فوم معمولی از نظر از بین بردن سرو صدا بهتر می باشد اما قیمت بالاتری نیز دارد.

در انتخاب رنگ فوم دقت نمایید که فوم سیاه بوی بدی دارد زیرا بازیافتی می باشد. فوم سفید به دو نوع فوم سایلنت و فوم معمولی می باشد.

کف پوش لمینیت

کف پوش PVC

نوع دیگری از کف پوش کف پوش PVC است که در برخورد با آب تغییر شکل نخواهد داد ، ولی لمینیت و پارکت اینگونه نمی باشند.

این نوع کف پوش نسبت به کف پوش های ذکر شده قیمت مناسب تری دارد و همچنین نصب آن راحت تر می باشد. برای نصب این کف پوش ها می بایست به صورت دقیق کف سازی شود.

کف پوش PVC

میزان زمان بازسازی کف ساختمان

زمان مورد احتیاج جهت نصب کفپوش لمینت را اگر بخواهیم برای یک منزل 80 متری با زیر سازی و قرنیز دور آن در نظر بگیریم حدود یک روز می باشد. اما اگر بخواهید کف همین منزل را سرامیک یا سنگ نمایید ، با در نظر دریافت حمل مصالح (سیمان سفید و پودر سنگ) و جمع آوری نخاله (سرامیک ها یا موزاییک های قدیمی) شاید حدود یک هفته زمان ببرد.

اگر قصد استفاده از کف سرامیک ، پارکت یا کف پوش PVC را به طور مثال برای یک اتاق 12 متری دارید ، و زیر سازی پروژه سطحی مسطح و بدون عیب و ایراد باشد در کمتر از یک روز و حدودا 3 الی 4 ساعت زمان خواهد برد.

هزینه کف پوش های ساختمان

هزینه لمینت نسبت به دیگر کف پوش ها همانند سرامیک ، سنگ و … با مد نظر قرار دادن هزینه های حمل و نقل ، اجرت نصب ، مصالح مصرفی اجرا و زمان بر بودن آن ، مقرون به صرفه تر می باشد.

در موارد نوسازی ساختمان اگر قصد داشته باشید کف قدیمی سرامیکی منزل را تعویض و ازسرامیک جدید استفاده نمایید ، تمام کف پوش قبلی باید کنده شود. سپس نخاله ها جمع آوری و از منزل خارج شود که فرایند ای زمانبر و همچنین هزینه بر می باشد. هرچه ضخامت لمینیت بالاتر برود قیمت آن به صورت تصاعدی بیشتر خواهد شد.

قبل از خرید لمینت احتیاج است تا مساحت فضاهای منزلی که قصد لمینت نمودن آن را دارید را حساب کنید. به خاطر داشته باشید اگر منزل شما 80 متر است ، شما احتیاج به 80 متر لمینت ندارید و می بایست متراژ دقیق آن را محاسبه نمایید. زیرا سرویس های بهداشتی ، آشپزخانه ، کمد دیواری ها و … که در حدود 30 درصد از مساحت منزل را به خود اختصاص داده اند احتیاجی به لمینت کردن ندارند.

برای دریافت مساحت منزلتان باید فضای خانه را به مربع های کوچک تقسیم نمایید و طول و عرض آن ها را متر بزنید و مساحت آن ها را جمع کنید. برای سفارش لمینت ، حداقل یک بسته اضافی خریداری شود تا کمبودی در زمان نصب نداشته باشید.

به غیر از مساحت فضاها شما احتیاج به طول دور تا دور اتاق ها جهت خرید قرنیز دارید. برای این کار محیط بخش هایی از اتاق که به دیوار منتهی می شود را جمع نمایید.

منبع: رویا مال
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 994

به "بازسازی کف ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی کف ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید