تور هند ارزان: با اولین شهر ثبت شده دنیا در یونسکو، شهر احمدآباد هند آشنا شوید

به گزارش اسلیم فا، شهر احمدآباد در هند

هند، هند و باز هم هند. هر جا که سخن از اولین ها و مسائل جالب انگیز است، بالاخره نامی از هند و هندی ها به وسط می آید. امروز می خواهیم تا درباره شهرهایی که در دنیا ثبت دنیای شده اند با شما صحبت کنیم اما درباره یکی از آن ها که عنوان اولین شهر ثبت شده در دنیا را نیز دارا می باشد. شهر مورد نظر ما، شهر احمدآباد در هند است که در استان گجرات قرار گرفته است. شهر احمدآباد در هند دارای خصوصیاتی است که آن را از بیشتر شهرهای دنیا متمایز می نماید. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفقا یکدیگر، با این شهر باستانی آشنا شویم.

تور هند ارزان: با اولین شهر ثبت شده دنیا در یونسکو، شهر احمدآباد هند آشنا شوید

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

همانطور که می دانید در دنیا کم نیستند شهرهایی که بسیار قدیمی هستند و ثبت دنیای شده اند. به طور مثال به شهر شیراز و یزد خودمان نگاه کنید که بسیار باستانی هستند و ثبت شده نیز می باشند. حال در این میان تا به حال وقتی عنوان شهر ثبت شده در یونسکو را در اخبار می شنوید تا به حال برایتان این سوال پیش آمده است که معنی آن چیست و یا اولین شهری که در دنیا ثبت دنیای شده است که کدام شهر بوده است؟

ما امروز به سوالات شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد. شهر احمدآباد در هند در استان گجرات اولین شهری بود که در یونسکو به ثبت رسیده است. بیایید تا در ابتدا درباره شهر احمدآباد با شما صحبت نماییم. شهر احمدآباد که به عنوان اولین شهر دنیا در یونسکو به ثبت رسیده است.

از جمله المان هایی که باعث شده اند که این شهر به عنوان اولین شهر ثبت شده در یونسکو معرفی شود عبارتند از: معماری خاص و منحصر به فرد این شهر، تنوع فرهنگی و همچینین تنوع مذهبی که توانستند این شهر را کاملا واجد این شرایط بدانند که شهر احمدآباد در هند به عنوان اولین شهر دنیا ثبت دنیای شود و در لیست میراث دنیای یونسکو نام خود را برای همواره ثبت نماید و در تاریخ خود را ماندگار کند.

البته ویژگی های منحصر به فرد شهر احمدآباد تنها این ها نیستند بلکه این شهر در زمان انقلاب کشور هند از جمله اولین شهرهایی بود که در صف مقدم جنبش استقلال که در نیمه اول قرن 20 میلادی قرار داشت بود و در پی آن مرکز بسیاری از مبارزات نافرمانی مدنی برای احقاق حقوق کارگران، حقوق مدنی و استقلال سیاسی در این کشور و پیش زمینه ای برای تشکیل این بوده است. در سال 1960 میلادی که استان گجرات تشکیل شده، شهر احمدآباد در هند به عنوان مرکز تجاری این استان این موقعیت را به دست آورد و بعلاوه شاهد رونق ساخت و ساز و افزایش جمعیت بود.

شهر احمدآباد در هند مکانی برای جشنواره ها و نمایشگاه ها است که می تواند برای هر بازدید نماینده ای یک تجربه به یاد ماندنی در طول بازدید را برای هر کسی به ارمغان داشته باشد. از جمله معروف ترین جشنواره های این شهر می توان به جشنواره و فستیوالی تحت عنوان جشنواره نور اشاره کرد.

بیایید به اتفاق یکدیگر درباره استان گجرات بدانیم. استان گجرات را در هند معمولا با نام مستعار جواهر غرب نیز می شناسند و به عنوان منطقه ای مهم در غربی ترین قسمت کشور هند نیز شناخته می شود. اگر برایتان سوال است، باید به شما بگوییم که واژه گجرات از زبان سانسکریت اقتباس شده است و به معنای سرزمین ملت گورجار است.

استان گجرات به عنوان مرکز یکی از مهم ترین تمدن های حول رودخانه سند بوده است و شهرهای باستانی همانند لوتال، دولاویرا و گلادورو در این منطقه قرار داشته است. استان گجرا در واقع اولین قسمت از کشور هند امروزی است که در شهر بسیار باستانی لوتال شکل گرفته است. امروزه این استان به خاطر شهر شهر احمدآباد در هند که به عنوان اولین شهر ثبت شده دنیا نیز شناخته می شود معروف شده است.

درباره شهر احمدآباد در هند افسانه ای در خصوص چگونگی ساخت و ایجاد این شهر وجود دارد. افسانه ها می گویند که زمانی که سلطان احمد در پی اسب خود در کنار رودخانه می دوید، خیلی اتفاقی و ناگهانی به این منطقه در گجرا رسید و با تماشا طبیعت بسیار عجیب و حال و هوای عجیب و گیرای آن در نهایت تصمیم گرفت که در آن محل شهری را تاسیس نماید که به عنوان مرکز از آن استفاده نماید.

این شهر هندی در نهایت در سال 1573 میلادی به وسیله مغول ها فتح و غارت شد و این اتفاق درست در زمانی به وقوع پیوست که این شهر در اوج زیبایی بود و در اطراف آن پوشیده از باغ های سرسبز بود. البته این سرانجام فاجعه برای این شهر نبود زیرا در حدود 60 سال بعد از این اتفاق، شهر احمد آباد هند هم با قحطی شدیدی رو به رو شد و هم اتفاقات ناگوار طبیعی برای این شهر رخ داد که این نوید را می داد که این شهر به سرانجام عصر خود نزدیک شده است و تا افول درخشندگی این شهر چیزی باقی نمانده است.

شهر احمدآباد در هند پس از یک دوره فتوحات در طول قرن های مختلف، که فراز و فرودهای مختلفی را تجربه نمود در نهایت این شهر تبدیل به مرکز جنبش استقلال مهاتما گاندی در نهایت برای استقلال هند شد. این روزها گردشگرانی که به این شهر سفر می نمایند هنوز هم می توانند به تماشا مقبره گاندی در احمدآباد بروند که در کنار ساحل رودخانه قرار گرفته است. در شهر احمدآباد در هند منطقه ای وجود دارد که آن حصاردار می گویند و قدمت آن به قرن 15 میلادی باز می شود. معروفیت این منطقه به این خاطر است که به داشتن مساجد، مقبره ها و بسیاری از تالارهای مختلف و مشهور به جا مانده از دوره سلطنتی مشهور می باشند.

حصاردار احمدآباد در مرکز شرقی رود سابرماتی در استان گجرات هند قرار گرفته است. در حالت کلی در این منطقه، قلعه های تاریخی، مساجد، مقبره ها و تالارها و کاخ های مختلفی از جمله میراث های معماری به جا مانده از دوره تاریخی معروف به دوره سلطنتی در این شهر هستند.

باید این نکته را بدانید که در احمدآباد هند در نهایت دو سبک مختلف زندگی وجود دارد، یکی سبک زندیگ مبنا بر هر چیزی که پر زرق و برق و مدرن است و دیگری سبک زندگی که مبتنی بر سادگی و بی آلایشی سنتی یک زندگی هندی است. شهر احمدآباد در هند شهری است که با لقب شهر دیوار دار قبل از این که ثبت دنیای شود شناخته می شود زیرا با توجه به این که در سرتاسر رودخانه سابارماتی ایجاد شده است و سالم بماند و پس از آن هم توانسته است تا اولین شهری باشد که در میراث دنیای یونسکو قرار می گیرد.

همان گونه که می دانید این شهر در قرن 15 میلادی به وسیله سلطان احمد شاه از پادشاهان مشهور گجرات ساخته شد. در شهر احمدآباد، مرکز تاریخی وجود دارد که دارای دیوارهای سنگی است که دارای ستون های حکاکی و تزئین شده ای می باشند. در داخل شهر احمد آباد نیز در تمام شهر موزائیک های بسیار زیبا و منحصر به فرد خودنمایی می نمایند.

از جمله زیبایی های این شهر این است که آرامش آن از زندگی مسالمت آمیزو آرام مردم این شهر در کنار یکدیگر به وجود آمده است. در مرکز احمدآباد هند، قلعه بدرا وجود دارد که در سال 1411 میلادی و به وسیله خانواده سلطنتی ساخته شد. دیوارهای مستحکم کشیده شده به دور تا دور شهر حدود 43 هکتار می باشد که کاخ های سلطنتی، مساجد و میادین عمومی را شامل می شود.

مسجد جامع احمدآباد که در قرن 15 میلادی و در خارج از محوطه قلعه ایجاد شده است، یکی از خیره نماینده ترین منطقه ها هند و نمونه ای از یک معماری آرامش بخش در بین هیاهوی معماری خاص و البته تلفیقی بین معماری سنتی و مدرن شهری در احمدآباد می باشد. در احمد آباد هند با وجود تعداد بسیار زیادی از صنایع نساجی که در آن قرار گرفته است، لباس و پوشاک مقرون به صرفه است.

لباس های سنتی در فروشگاه هایی به نام سانسکروتی و باندهج به فروش می رسد که هر بازدید نماینده ای از تماشا تنوع رنگ در این لباس ها کیف خواهد نمود. از جمله جاذبه های این شهر می توان به مقبره احمد شاه که در نزدیکی مسجد شهر قرار گرفته است اشاره کرد. مقبره مزین به پنجره های مشبک، گنبدها، مناره ها و سایر المان های معماری خیره نماینده در آن فراوان است. از جمله دیگر جاذبه های گردشگری این شهر، می توان به مسجد سیدی بشیر اشاره کرد که با مناره های لرزان جلتا منار که به خاطر ساخت تکش به فرد مناره هایش معروف شده است.

منازه های این مسجد سه طبقه هستند که نوع مهندسی و معماری آن ها هر بیننده ای را مجذوب خود می نماید. این مناره ها به نحوی طراحی شده اند که اگر یکی از آن ها تکان بخورد، دیگری نیز تکان خواهد خورد، در حالی که به ظاهر هیچ اتصال میان آن ها برقرار نیست.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2079

به "تور هند ارزان: با اولین شهر ثبت شده دنیا در یونسکو، شهر احمدآباد هند آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: با اولین شهر ثبت شده دنیا در یونسکو، شهر احمدآباد هند آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید