ببینید ، هزینه 20 میلیاردی مقابله با سگ های ولگرد!

به گزارش اسلیم فا، گزارش حمله سگ های ولگرد به انسان، هر سال فرایند تصاعدی دارد. از این دست حوادث دلخراش به وفور در ایران رخ می دهد و عمده قربانیان نیز بچه ها، زنان و سالمندان هستند. گزارش ها سهم گزش سگ های ولگرد را در آمار حیوان گزیدگی تا 90درصد برآورد نموده اند.

ببینید ، هزینه 20 میلیاردی مقابله با سگ های ولگرد!

به گزارش خبرنگاران آنلاین؛ براساس آمار وزارت بهداشت، مقدار گزش سگ به شدت افزایش یافته و ایران در کنار کشورهایی مثل هند که 1.3میلیارد و چین که 1.4میلیارد جمعیت دارند، رتبه سوم مرگ ومیر ناشی از هاری را دارد.

از جمعیت 10هزار قلاده ای سگ های ولگرد در حومه یک شهر، طی سال 2 تا 3هزار سگ عقیم می شوند و در این فاصله بقیه سگ ها زادآوری خود را انجام می دهند و چندین برابر این رقم، توله تازه به جهان می آورند، بنابراین عقیم سازی زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که بیش از 70درصد جمعیت سگ ها در بازه زمانی 3 تا 6ماه عقیم شوند.

دراین باره ببینید؛

  • هنگام حمله سگ ها چه کنیم؟
  • روایت های تلخ مردم از مواجهه با سگ های ولگرد
  • روزی که سگ ها به بچه من حمله می کردند کجا بودید؟!

هزینه عقیم سازی هر سگ یک تا 3میلیون تومان است و کسی حاضر به این هزینه برای جمعیت سگ های ولگرد نیست. سالانه در شهرهای بزرگی مثل تهران، اصفهان، کرمان و یزد بین 10 تا 20میلیارد تومان برای مقابله و کنترل سگ های ولگرد هزینه می گردد.

متخصصین حیات وحش معتقدند، براساس دستورالعمل کنترل و مدیریت سگ های بلاصاحب مصوب سال 87 که به شهرداری ها ابلاغ شد، سگ های بدون صاحب باید به وسیله شهرداری زنده گیری شوند و به مراکز کنترل منتقل و به وسیله دامپزشک مقیم غربالگری شوند.

سگ های غیرمفید، بیمار و پر از انگل و نقص عضو از سگ های مفید و اصیل جداسازی و یوتانایز شوند و با تزریق دوز بالای داروی بیهوشی و با مرگ آرام از بین بروند

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1401 بروزرسانی: 30 مرداد 1401 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2192

به "ببینید ، هزینه 20 میلیاردی مقابله با سگ های ولگرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، هزینه 20 میلیاردی مقابله با سگ های ولگرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید