بخاری های نفتی 167 کلاس درس هنوز جمع نشده اند

به گزارش اسلیم فا، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس مازندران گفت: 167 کلاس درس استان در مناطق کوهستانی و دوردست هنوز از بخاری نفتی برای گرمایش استفاده می نمایند.

بخاری های نفتی 167 کلاس درس هنوز جمع نشده اند

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، قربانعلی شیرزاد در جمع مدیران و معاونان این اداره کل فعال شدن 95 درصد از پروژه های آموزشی استان را نشانه فضای تعامل مدیرکل آموزش و پرورش و مدیران شهرستان ها و مناطق مازندران با اداره کل نوسازی مطرح کرد.

وی با اشاره به ضرورت رعایت استانداردها گفت: نوسازی حتماً باید در همه ساخت و سازها حضور داشته باشد و تمام مراحل ساخت و ساز باید با نظارت کامل نوسازی انجام گردد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس مازندران همچنین به موضوع جمع آوری بخاری های غیراستاندارد اشاره و اضافه کرد: در بحث ایمن سازی سیستم گرمایشی مدارس از سال 92 تاکنون بیش از 88 میلیارد تومان هزینه شد و به همین دلیل 10 هزار سیستم گرمایشی مدارس ایمن سازی شد.

شیرزاد ادامه داد: علاوه بر این 167 کلاس هنوز از بخاری نفتی برای گرمایش استفاده می نمایند، زیرا این مدارس در مناطق کوهستانی و دور دست قرار دارند است که هنوز به گاز دسترسی ندارند و ما نیز به دنبال جایگزینی آن با رادیاتورهای برقی و سیستم هوای کوره گرم هستیم.

وی همچنین باتوجه به این که در بعضی روستاها نیز گازرسانی انجام و حتی علمک ها نصب شد اما هنوز گاز مدرسه وصل نشد، از مدیران و روسای شهرستان ها و مناطق خواست کوشش نمایند کنتور سریعتر وصل گردد و گاز به عنوان یک منبع سوخت سالم به این مدارس برسد تا از وقوع اتفاقات بد جلوگیری گردد.

شیرزاد با بیان اینکه بخش عمده مسائل در بخش تعمیر و تجهیز مدارس به اعتبارات استانی مربوط است، گفت: مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق باید با فرمانداران به عنوان رییس شورای آموزش و پرورش تعامل سازنده داشته باشند زیرا تخصیص 15 درصد اعتبارات شهرستان ها، در اختیار فرمانداران است.

وی اضافه کرد: در جشنواره مجمع خیران سال جاری، تعهد خیران مازندران، رشد 77 درصدی داشت و رتبه مازندران در بین استان های کشور 13 است اما اگر براساس جمعیت استان این ارزیابی انجام گردد، رتبه ما هفتم است.

چهار هزار مدرسه با 500 هزار دانش آموز در استان مازندران فعالیت دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 703

به "بخاری های نفتی 167 کلاس درس هنوز جمع نشده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخاری های نفتی 167 کلاس درس هنوز جمع نشده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید