برداشت و بسته بندی علوفه با تجهیزات یک شرکت دانش بنیان، کاهش تلفات و کمک به اقتصاد کشور

به گزارش اسلیم فا، یک شرکت دانش بنیان توانسته تجهیزات باکیفیتی تولید کند که به کشاورز برای درو، برداشت و بسته بندی علوفه کمک می کند.

برداشت و بسته بندی علوفه با تجهیزات یک شرکت دانش بنیان، کاهش تلفات و کمک به اقتصاد کشور

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زهرا قربانی مدیرعامل شرکت دانش بنیان آریاسرو سپهر الوند با بیان اینکه کشاورز توان خرید تجهیزات خارجی را ندارد، گفت: برداشت یونجه در سه مرحله انجام می شود که هر مرحله نیاز به یک دستگاه دارد، این شرکت توانسته با تولید تجهیزات به صرفه و باکیفیت کشاورزی، نیاز این حوزه را تأمین کند.

درو یونجه با استفاده از فنرهای باکیفیت و مستحکم

مرحله اول درو یونجه از طریق دستگاه یونجه چین پشت تراکتور صورت می گیرد. محصول ریک یونجه خورشیدی ساخت داخل دارای شاخک های بلند، قابل انعطاف و زاویه دار است که یونجه را به طور کامل از سطح زمین در یک نوار جمع آوری می کند.

استفاده از فنرهای باکیفیت و مستحکم امکان استفاده از دستگاه را در زمین های ناهموار و سنگلاخی ایجاد می کند. استهلاک این دستگاه بسیار کم بوده و می توان بدون مشکل برای مدت طولانی از آن استفاده کرد. کمترین میزان توان تراکتور برای کار کردن با این دستگاه کافی است.

ردیف کردن یونجه درو شده بلافاصله پس از برداشت

مرحله دوم از طریق دستگاه دیگری به نام ریک دوار انجام می شود. این دستگاه برای ردیف کردن یونجه درو شده بلافاصله پس از برداشت مورد استفاده قرار می گیرد و کمک می کند که مسافت کمتری را داخل زمین با دستگاه مینی بیلر حرکت کرده و زودتر بتوانیم یونجه را از داخل زمین جمع آوری کنیم.

ریک دوار ساخت داخل نیز دارای شاخک های بلند، قابل انعطاف و زاویه دار است که یونجه را به طور کامل از سطح زمین و بدون مخلوط شدن با سنگ و خاک در یک نوار جمع آوری می کند. ردیف های بزرگ علوفه تشکیل شده با این دستگاه با داشتن پف زیاد، گردش بهتر هوا در نوار علوفه و خشک شدن هم زمان برگ و ساقه را به همراه دارد.

مرحله آخر برداشت یونجه و بسته بندی

مرحله آخر از طریق دستگاه مینی بیلر انجام می شود؛ یکی از کاربردهای این دستگاه جمع آوری کاه و کلش گندم، جو و برنج در مزارع استان های شمالی کشور است که با توجه به کوچک بودن زمین ها، باریک بودن راه های بین زمینی و وجود تراکتورهای کوچک امکان استفاده از بسته بندی معمولی وجود ندارد.

همچنین با استفاده از این مینی بیلر امکان جمع آوری علوفه کاشته شده در باغات و فواصل بین درخت ها فراهم می شود که به علت محدودیت فاصله، نمی توان از بسته بندی معمولی استفاده کرد. پس از هرس کردن باغات می توان از این دستگاه برای جمع آوری سرشاخه های قطع شده درختان نیز استفاده کرد.

در این مدل، انتقال توان به اجزای متحرک دستگاه از طریق زنجیر و دنده زنجیر انجام می شود. همچنین برای انتقال توان در بخش هایی از دستگاه که فشار کاری روی آن ها زیاد است، به جای زنجیر و دنده زنجیر از جعبه دنده استفاده شده است.

کاهش تلفات و کمک به اقتصاد کشور

معمولا کشاورزان توان خرید نمونه خارجی این محصولات را ندارند، محصول داخلی با استفاده از فناوری مهندسی معکوس، قیمت پایین و کیفیت بسیار بالا نیاز این حوزه را تأمین کرده است. تمامی اجزای دستگاه مینی بیلر بومی سازی شده است و توانسته صرفه جویی ارزی بالایی به همراه داشته باشد.

این محصول تلفات درو و برداشت را به حداقل می رساند و به اقتصاد کشور به خصوص تولید خوراک دام کمک شایانی کرده است. این دستگاه قطعات زیادی دارد و اگر در نمونه خارجی آسیب دیدگی یا شکستن برای قطعات صورت بگیرد، کشاورز مجبور است به علت کمبود قطعات یدکی کل دستگاه را بفروشد یا آن را کنار بگذارد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان آریاسرو سپهر الوند با اشاره به اینکه حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت های دانش بنیان بسیار قابل تقدیر است، افزود: حمایت های این مجموعه باعث رشد و توسعه بسکمک از شرکت ها شده است و اگر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه سرمایه گذاری ریسک پذیر هم ورود کند، شرایط برای شرکت های دانش بنیان بهتر نیز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2106

به "برداشت و بسته بندی علوفه با تجهیزات یک شرکت دانش بنیان، کاهش تلفات و کمک به اقتصاد کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت و بسته بندی علوفه با تجهیزات یک شرکت دانش بنیان، کاهش تلفات و کمک به اقتصاد کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید