بنیاد برکت از کسب و کارهای خانوادگی حمایت می نماید

به گزارش اسلیم فا، خبرگزاری خبرنگاران- بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از کسب و کارهای خانوادگی حمایت می نماید.

بنیاد برکت از کسب و کارهای خانوادگی حمایت می نماید

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت با اعلام این خبر اضافه نمود: در قالب طرح حمایتی و اشتغال زایی برکت، از کسب و کارهای خانوادگی به شکل ویژه و به منظور راه اندازی و پایدارسازی حمایت می گردد.

مرتضی نیازی گفت: این طرح حمایتی شامل کسب و کارهایی می گردد که حداقل 50 درصد از سهام داران یا صاحبان آن را اعضای یک خانواده تشکیل دهند.

وی با اشاره به تفاوت های میان کسب و کارهای خانوادگی با خانگی گفت: کسب و کارهای خانگی معمولاً کوچک هستند و قابلیت اجرا در منازل و محیط های کوچک را دارند اما کسب و کارهای خانوادگی شامل همه مشاغل از کوچک تا عظیم می شوند.

معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت گفت: طرح حمایتی اشتغال زایی بنیاد برکت از کسب و کارهای خانوادگی برای اولین بار در امسال و به صورت پایلوت در شهرستان گرمسار استان سمنان برگزار می گردد و در صورت موفقیت، قابلیت عملیاتی شدن در منطقه ها دیگر کشور را هم دارد.

نیازی در تشریح جزئیات این طرح حمایتی گفت: یکی از شرکت های دانش بنیان اقدام به ارائه خدمات منتورینگ و مشاوره رایگان برای صاحبان کسب و کارهای خانوادگی می نماید و از آغاز کسب و کار تا رسیدگی به پایداری و ثبات، به شکل مستمر در کنار آنها می ماند. در واقع، کارآفرین با حفظ استقلال خود از خدمات و اعتبارات بنیاد برکت استفاده می نماید.

به گفته معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت، بوم کسب و کار، اقتصادی و اقتصادیاتی، بازاریابی و فروش، دیجیتال مارکتینگ، ساختارسازی و سازماندهی، تیم سازی و منابع انسانی، مطالعه بازار، تامین اقتصادی و مجوزها و حقوقی از جمله سرفصل های آموزشی و مشاوره ای است که در طرح حمایتی اشتغال زایی برکت به صاحبان کسب و کارهای خانوادگی ارائه می گردد.

وی توضیح داد: این طرح شامل کسب و کارهایی می گردد که نیازمند تسهیلات و حمایت های اقتصادی نیستند و فقط به دریافت مشاوره ها و آموزش های لازم جهت راه اندازی پایداری و به ثبات رسیدن کسب و کارشان علاقه مند هستند.

نیازی درباره اهداف برگزاری طرح حمایتی اشتغال زایی برکت هم شرح داد: خانوادگی بودن یک کسب و کار نوعی مزیت برای آن محسوب می گردد اما بسیاری از این کسب و کارها پس از مدتی فعالیت تعطیل می شوند و طرح حمایتی اشتغال زایی برکت به منظور یاری در استمرار و پایداری این مشاغل اجرا می گردد.

معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت مدت این طرح را 6 ماه اعلام و یادآور شد: علاقه مندان و دارندگان کسب و کارهای خانوادگی می توانند در طرح حمایتی اشتغال زایی برکت شرکت و از امکانات و خدمات پیش بینی شده در این طرح بهره ببرند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1787

به "بنیاد برکت از کسب و کارهای خانوادگی حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنیاد برکت از کسب و کارهای خانوادگی حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید