تایلند: میانمار احتمالا برای مسلمانان آواره روهینگیا کارت شناسایی صادر می نماید

به گزارش اسلیم فا، بعد از مدت ها ابهام، وزیر امور خارجه تایلند از احتمال اقدام میانمار برای صدور کارت شناسایی ملی برای مسلمانان آواره روهینگیا جهت بازگشت به کشورشان اطلاع داد.

تایلند: میانمار احتمالا برای مسلمانان آواره روهینگیا کارت شناسایی صادر می نماید

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

دان پرامودوینای وزیر امور خارجه تایلند، روز گذشته (شنبه) به وضعیت مسلمانان روهینگیا اشاره نمود و گفت میانمار در صدد صدور کارت شناسایی ملی (NVC) برای آوارگان روهینگیا است که قصد دارند به صورت داوطلبانه از بنگلادش به استان راخین بازگردند.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی دیلی استار، وزرای خارجه انجمن ملل جنوب شرق آسیا (آ.سه .آن) در حاشیه این نشست با یکدیگر دیدار و در مورد بازگرداندن آوارگان روهینگیا به میانمار گفت وگو کردند.

از نوامبر سال گذشته میلادی، مسئله بازگشت مسلمانان روهینگیا به راخین به بن بست خورده بود زیرا مسلمانان روهینگیا از ترس مسائل امنیتی حاضر به بازگشت به راخین نبودند.

ماه آگوست سال 2017، بعد از حمله، تجاوز، قتل و به آتش کشیده شدن خانه های ساکنان استان راخین در شمال غرب میانمار بیش از 700 هزار نفر از اقلیت مسلمان این منطقه با پای پیاده یا قایق به سوی بنگلاش گریختند اما تا کنون امکان بازگشت برای آنان فراهم نشده است.

مردادماه سال گذشته، یک مؤسسه بین المللی طی تحقیقاتی به این نتیجه رسید که بیش از 24 هزار مسلمان روهینگیا از آگوست 2017 به دست نیروهای دولتی میانمار کشته شدند.

در این گزارش آمده است که نیروهای دولتی میانمار به 17718 زن و دختر روهینگیایی تجاوز نموده اند. همچنین در تهاجم ارتش میانمار به مسلمانان این کشور، 115 هزار خانه آتش زده و 113 هزار منزل نیز ویران شدند.

اواخر 2017، میانمار و بنگلادش در مورد بازگرداندن آوارگان روهینگیا به توافق رسیدند که تاکنون اجرایی نشده است.

این در حالی است که آژانس های امدادی سازمان ملل متحد از میانمار خواستند با بهبود شرایط در استان راخین، شرایط بازگشت امن برای صدها هزار آواره روهینگیایی را از بنگلادش فراهم کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 388

به "تایلند: میانمار احتمالا برای مسلمانان آواره روهینگیا کارت شناسایی صادر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایلند: میانمار احتمالا برای مسلمانان آواره روهینگیا کارت شناسایی صادر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید