جاذبه های پوکت، دیدنی هایی که نباید از دست بدهید

به گزارش اسلیم فا، پوکت، یکی از دیدنی ترین و محبوب ترین جزایر تایلند است که جاذبه های فراوانی دارد. در این مطلب با بهترین تفریحات و جاذبه های پوکت آشنا می شوید.

جاذبه های پوکت، دیدنی هایی که نباید از دست بدهید

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

پوکت یکی از زیباترین جزایر تایلند در دریای آندامان واقع شده است. این جزیره با پوشش گیاهی سرسبز جنگلی و سواحل چشم نواز و زیبا، یکی از بهترین مقصدهای استوایی برای علاقه مندان به طبیعت است. البته اگر غیر از جاذبه های طبیعی، دنبال جاذبه های متنوع دیگر هم باشید در پوکت ناامید نمی شوید.

پوکت برای همه افراد و همه سلیقه ها جاذبه ای دارد. از سواحل بکر و دیدنی گرفته تا جاذبه های فرهنگی و آثار تاریخی. سفر به پوکت یکی از بهترین و به یادماندنی ترین سفرهای زندگی تان خواهد بود. تور پوکت جزو تورهای محبوب خارجی است. با یاری خبرنگاران می توانید بهترین تور پوکت و تور ترکیبی تایلند را از بین تورهای معتبرترین آژانس های گردشگری جست و جو کنید.

در ادامه تعدادی از جاذبه ها و تفریحات پوکت را معرفی می کنیم که در طول سفر باید برای دیدن آنها برنامه ریزی کنید.

گشت و گذار در ساحل

تایلند را بیشتر از هر چیز به خاطر سواحل بی نظیر و زیبایش می شناسند. سفر به پوکت بدون سر زدن به سواحل بکر و زیبای آن کامل نمی شود. در ساحل می توانید در غروب زیبا و دل انگیز، در کنار عزیزان خود، از خوردن غذاها و نوشیدنی های محلی لذت ببرید. پاتونگ محبوب ترین ساحل پوکت است و تنوع تفریحات آن باعث شده که به چنین محبوبیتی دست پیدا کند.

اگر دنبال ساحلی می شد که تفریحات خانوادگی داشته باشد، به ساحل کارن سر بزنید. این ساحل، سومین ساحل بلند جزیره است و به بازارهای شبانه و سایت های غواصی دسترسی دارد. در ساحل غربی پوکت یعنی ساحل لایان، می توانید محیطی بکرتر و کمتر توسعه یافته را تجربه کنید. این ساحل برای مسافرانی که دنبال آرامش و سکوت هستند، بسیار مناسب است.

ماساژ تایلندی

بعد از یک روز طولانی گشت و گذار در مراکز خرید و تجربه غواصی زیر دریا، می توانید از ماساژ کلاسیک تایلندی لذت ببرید و خستگی از تن تان بیرون کنید. در سراسر جزیره، مراکز مختلفی برای ماساژ وجود دارد. از اسپاهای لوکس گرفته تا سالن های آرایشی و مراکز خرید بزرگ و حتی مراکزی در ساحل، ماساژ تایلندی را همه جا می توانید به راحتی پیدا کنید.

معمولا ماساژ پای تایلندی رایج تر است ولی مسافران ماجراجوتر انواع ماساژهای سنتی را امتحان می نمایند. ماساژ تایلندی نه تنها تجربه ای جذاب و متفاوت در سفر به تایلند است، بلکه خواص فراوانی برای سلامتی دارد. مثلا سطح استرس را کاهش می دهد و گردش خون را در بدن بهبود می بخشد.

معبد Wat Chalong

اگر جزو آن دسته از مسافرانی هستید که دنبال جاذبه های فرهنگی هستند، بازدید از معبد Wat Chalong را از دست ندهید. این معبد بودایی در اوایل قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است. پوکت حدودا 30 معبد دارد که این معبد از همه معابد جزیره، بزرگتر و مشهورتر است. در محوطه معبد چند بنای مختلف وجود دارد. این ساختمان ها نیز معماری جالب و دکوراسیون زیبایی دارند و تندیس هایی از بودا و نقاشی هایی از رویدادهای زندگی بودا این ساختمان ها را مزین نموده است.

آموزش آشپزی تایلندی

در سفر به تایلند حتما غذاهای محلی این کشور مثلا Tom Yam Goong یا Tom Kha Gai و از همه مهم تر غذای مشهوری به نام Pad Thai را امتحان خواهید کرد. به جای اینکه خاطره خوردن این غذاهای لذیذ را پشت سر بگذارید و به خانه برشد، می توانید در کلاس آشپزی شرکت کنید و شیوه پخت این غذاها را یاد بگیرید.

کلاس های آشپزی معمولا شامل مراحل مختلفی است از جمله خرید از بازارهای محلی که شرکت نمایندگان کلاس در این بازار با ادویه های تایلندی آشنا می شوند. سپس در مرحله بعدی به طور عملی اصول آشپزی تایلندی را یاد می گیرند و چند غذای محلی تهیه می نمایند. کلاس آشپزی یک جاذبه فراموش نشدنی و جالب برای علاقه مندان به غذا است. با شرکت در این کلاس ها بخشی از فرهنگ تایلند را می توانید با خود به خانه ببرید.

موزه تریک آی پوکت

اگر از علاقه مندان به هنر هستید، موزه تریک آی پوکت را از دست ندهید. این موزه اولین موزه از نوع خود در جنوب تایلند است. این موزه شامل مجموعه ای از آثار هنری مدرن 3 بعدی است. مسافران با گشت و گذار در موزه می توانند از دیدن آثاری با تمرکز بر خطای دید لذت ببرند. مثلا دایناسورها و ببرهایی که آماده به حمله به نظر می رسند. بسیاری از این آثار هنری، تعاملی هستند یعنی می توانید به عنوان بخشی از این اثر هنری، در آن قرار بگیرید و عکس های خاص و جذابی بگیرید.

بازدید از تندیس بزرگ بودا

تندیس بزرگ بودا حدود 45 متر ارتفاع دارد و یکی از تحسین شده ترین آثار نمادین پوکت است. این تندیس بزرگ بر فراز تپه Nakkerd و مشرف به جنوب پوکت واقع شده است. از آنجا به راحتی می توانید پوکت را زیر پای خود تماشا کنید. این تندیس از مرمر سفید ساخته شده است و ساخت و ساز آن با یاری های اقتصادی مردم تامین شده است.

گردشگرانی که به این تندیس سر می زنند نه تنها از دیدن یک جاذبه فرهنگی زیبا لذت می برند بلکه چشم انداز زیبایی از خلیج نیز زیر پای آنها قابل مشاهده است.

پروژه توانبخشی گیبون ها

گیبون ها نوعی میمون کوچک و سبک وزن هستند و به خاطر توانایی بی نظیرشان در تاب خوردن و پریدن از درختان جنگل با بازوهای بلند، شهرت دارند. متاسفانه این آکروبات بازهای قهار، در معرض خطر انقراض قرار دارند. پروژه توانبخشی گیبون ها در پوکت به این منظور ایجاد شده است که گیبون های نجات یافته را توانبخشی کند و به طبیعت باز گرداند. همچنین از دیگر وظایف این مجموعه این است که در خصوص حفظ و نگهداری از آنها و همینطور بدرفتاری با این حیوانات در صنعت گردشگری، مردم را مطلع کند.

دوستداران حیات وحش می توانند از امکانات و فعالیت های این مجموعه بازدید نمایند و این پروژه را با پذیرفتن سرپرستی یک گیبون، حمایت اقتصادی نمایند. افرادی که این کار را انجام می دهند یک پکیج دریافت می نمایند که حاوی عکس گیبون انتخاب شده و اطلاعاتی در خصوص سابقه و جزییاتی در خصوص آن است.

غواصی

آب های روشن و آبی نزدیکی سواحل پوکت برای تماشای دنیای رنگارنگ زیر آب، ایده آل است. علاقه مندان به اقیانوس و زندگی زیر آب می توانند در یکی از سایت های غواصی این جزیره، غواصی را یاد بگیرند. بیشتر شرکت ها مجموعه متنوعی از پکیج های غواصی را عرضه می نمایند که شامل سفرهای کوتاه به سایت های غواصی است. غواصان حرفه ای تر می توانند مدرک PADI یا انجمن حرفه ای مربیان غواصی را دریافت نمایند. پوکت با وجود امکانات عالی و آب های لاجوردی، مقصدی ایده آل برای غواصی است؛ چه برای غواصان حرفه ای چه برای غواصان مبتدی.

تماشای مسابقات تای بوکسینگ

موی تای محبوب ترین ورزش تایلند است. این سبک از بوکس قدمتی طولانی دارد و قدمت آن به قرن شانزدهم برمی شود. موی تای در سال های اخیر شهرت فراوانی در سطح بین المللی پیدا نموده است. مسافران زیادی برای یادگیری بوکس تایلندی به تایلند سفر می نمایند. چندین کمپ آموزش موی تای در پوکت وجود دارد که گردشگران می توانند در تمام دوره آموزش اقامت نمایند و در کلاس ها شرکت نمایند.

بعضی مسافران دیگر نیز ترجیح می دهند که در مسابقات شرکت نمایند و بیننده موی تای باشند.

شما می توانید پیش از سفر به پوکت، فهرست کامل جاهای دیدنی پوکت و تایلند را در خبرنگاران ببینید و برای سفرتان به سایر دیدنی های آن برنامه ریزی کنید.

برای سفر به سایر شهرهای تایلند، بهترین آفر تور تایلند را با جستجو در خبرنگاران بیابید و ارزان ترین تور را از فروشنده های معتبر خریداری کنید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 247

به "جاذبه های پوکت، دیدنی هایی که نباید از دست بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های پوکت، دیدنی هایی که نباید از دست بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید