جهش تولید باید در نرخ رشد اقتصادى کشور نشان داده شود

به گزارش اسلیم فا، استاندار گلستان گفت: براى تحقق شعار جهش تولید، باید اصلاح نظام بانکی، مالیاتى و گمرگى صورت گیرد.

جهش تولید باید در نرخ رشد اقتصادى کشور نشان داده شود

هادى حق شناس استاندار گلستان در گفت وگو با با اشاره به نامگذاری سال 99 از سوی رهبر انقلاب مبنی بر جهش تولید گفت: جهش تولید به معنى افزایش تولید و رشد اقتصادی است، به این معنا که تولید سال 99 بیش از سال 98 باشد.

او ادامه داد: اگر سال 97 و 98 را بر مبناى اقتصاد بدون نفت بررسى کنیم، می بینیم که شرایط اقتصادى کشور رشد منفی نداشته و البته موضوع عدم صادرات نفت هم تا حدودی رشد اقتصادى کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

استاندار گلستان گفت: جهت تحقق شعار امسال، باید به سراغ بخش کشاورزى، صنعت، خدمات و ساختمان برویم؛ تمام این بخش ها می توانند با زیرساخت هاى مطلوب به افزایش تولید برسند.

حق شناس اضافه نمود: در بخش کشاورزى که میزان بارندگى بیش از میانگین بلندمدت است، می توانیم با دخالت تکنولوژى و استفاده از فناورى هایی روز به افزایش تولید برنج، گندم و سایر محصولات کشاورزى کمک کنیم.

او گفت: تمام این موضوعات در بخش خدمات هم وجود دارد، اگر در بسته بندی کالا، انباردارى، شبکه حمل و نقل و توزیع از تجارب کشور، علم اقتصاد و مدیریت استفاده کنیم، مى توانیم در بخش تولید موجب افزایش بهره ورى شویم.

استاندار گلستان شرح داد: جهش تولید باید خود را در نرخ رشد اقتصادى کشور نشان دهد؛ لازم است که براى تحقق این جهش، إصلاح نظام بانکی، اقتصادیاتى و گمرگى صورت گیرد و همچنین معافیت های اقتصادیاتى به تولید کننده تعلق گیرد.

حق شناس در انتها گفت: جهت تحقق واقعى واژه جهش تولید لازم است که اصلاح ساختارى و میزان تولید مدیریت شود و بخش سیاسى، اجتماعى و فرهنگی هم در خدمت بخش تولید قرار گیرند و به اقتصاد یارانه دهند.

انتهاى پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 945

به "جهش تولید باید در نرخ رشد اقتصادى کشور نشان داده شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش تولید باید در نرخ رشد اقتصادى کشور نشان داده شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید