خبرنگاران ابراز نگرانی معاون استاندار یزد از افزایش واژگونی خودروها در جاده های استان

به گزارش اسلیم فا، یزد- خبرنگاران- معاون عمرانی استاندار و رییس کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان یزد از افزایش واژگونی خودروها در جاده های مواصلاتی این استان و افزایش شمار فوتی های آن در هفته های اخیر ابراز نگرانی کرد.

خبرنگاران ابراز نگرانی معاون استاندار یزد از افزایش واژگونی خودروها در جاده های استان

محسن صادقیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: قبلا واژگونی ها موجب زخمی شدن چند نفر و در نهایت کشته شدن یک نفر میشد اما اخیرا یک واژگونی با چهار کشته به ثبت رسید.

وی گفت: طی هفته جاری نشست فوق العاده کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان برای بررسی همین موضوع تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه عمده تصادفات برون شهری و تلفات آن در محورهای این استان از نوع واژگونی است گفت: فعالیت و اقدامات سالهای گذشته در دو بانده کردن جاده ها و و افزایش بزرگراه ها موجب شده تا تصادفات رخ به رخ کمتر شود اما حادثه واژگونی طی چند هفته اخیر افزایش یافته است.

وی در مورد دلایل افزایش واژگونی ها هم گفت: مبدا و مقصد سفرهای این دسته از خودروها یزد نیست؛ آنها از یک نقطه کشور به یک نقطه دیگر می فرایند و در حقیقت پس از طی مسافتی طولانی در شب یا صبح زود به یزد میرسند در حالی که خسته و کوفته هستند و همین خستگی موجب خواب آلودگی آنها شده و با خروج از جاده، حوادث ناگواری را رقم می زنند.

رییس کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان یزد به نقش تعطیلی ها در افزایش تصادفات علی رغم شیوع کرونا هم اشاره کرد و گفت: جهت نایین تا مهریز در حوزه استحفاظی یزد بعلت طولانی بودن جهت، شاهد بیشترین سوانح و واژگونی خودروهاست.

معاون عمرانی استاندار یزد به اصلاح شیب های شیروانی جاده ها هم اشاره کرد و افزود: اصلاح این بخش موجب می شود تا اگر خودروی از جاده ها خارج شد کمتر اسیب ببیند .

وی با قدردانی از حضور مستمر پلیس راه و راهداری در این جهتها گفت: جاده ها تحت کنترل است اما این امکان وجود ندارد که برای هر جاده یک پلیس و یک راهدار منظور کنیم.

صادقیان با بیان اینکه یزد جزو هفت استان اول کشور با کمترین تصادفات و سوانح رانندگی است یادآور شد: فرهنگ سازی و آموزش می تواند در این زمینه راهگشا باشد و نقش صدا و سیما، رسانه ها و فضای مجازی هم باید پر رنگ تر شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1357

به "خبرنگاران ابراز نگرانی معاون استاندار یزد از افزایش واژگونی خودروها در جاده های استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ابراز نگرانی معاون استاندار یزد از افزایش واژگونی خودروها در جاده های استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید