دام جدید کلاهبرداران اینترنتی برای پزشکان و پرستاران

به گزارش اسلیم فا، رییس پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به افزایش کلاهبرداری تلفنی از کادر درمان شامل پزشکان و پرستاران، گفت: این افراد قبل از هرگونه انتقال وجه و یا مراجعه به دستگاه عابربانک با مسوول اداری، مالی و یا قسمت های بازرسی و حراست دستگاهی که در آن کار می کنند تماس گرفته و از صحت موضوع اطمینان حاصل کنند.

دام جدید کلاهبرداران اینترنتی برای پزشکان و پرستاران

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از ایران آنلاین، سرهنگ علی عباسی کسانی رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در خصوص این خبر، اظهار کرد: در شیوه جدید کلاهبرداری، فرد کلاهبردار بااستفاده از خط تلفن همراه اعتباری و معرفی خود به عنوان کارمند قسمت اداری و مالی درمانگاه، بیمارستان و یا دانشگاهی که آن پزشک، پرستار و ... فعالیت می کند، به شخص دستوراتی برای انجام امور مالی از طریق دستگاه خودپرداز و یا فعال سازی برنامه های بانکی و ارسال کد ورود به آن می دهد و به این طریق موجودی حساب وی را خارج می کند.

وی ادامه داد: در این روش فرد مجرم با بیان واریز اضافه کار و یا اشتباه پیش آمده در واریز به حساب، فرد قربانی را فریب داده و درخواست ارایه شماره کارت، شماره حساب و در نهایت انتقال وجه به صورت اینترنتی و یا مراجعه به دستگاه خودپرداز می کند.

سرهنگ عباسی کسانی هشدار داد: در صوتی که هر فرد، نهاد دولتی، خصوصی و یا ارگانی قصد واریز وجه به حساب شما را داشته باشد، تنها داشتن شماره کارت کافی بوده و نیازی به مراجعه صاحب حساب به دستگاه عابربانک نخواهد بود.

رییس پلیس فتا کرمانشاه یادآوری کرد: اگر تماسی در خصوص اشتباه در واریز به حساب دریافت کردید، قبل از هرگونه انتقال وجه، به سرعت با مسوول اداری، مالی و یا قسمت های بازرسی و حراست دستگاهی که در آن کار می کنید تماس گرفته از صحت موضوع مطمئن شوید.

وی در پایان گفت: پلیس فتا کرمانشاه به صورت شبانه روزی آماده دریافت شکایات شهروندان و رسیدگی به آنها است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1479

به "دام جدید کلاهبرداران اینترنتی برای پزشکان و پرستاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دام جدید کلاهبرداران اینترنتی برای پزشکان و پرستاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید