دام جدید کلاهبرداران اینترنتی برای پزشکان و پرستاران
به گزارش اسلیم فا، رییس پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به افزایش کلاهبرداری تلفنی از کادر درمان شامل پزشکان و پرستاران، گفت: این افراد قبل از هرگونه انتقال وجه و یا مراجعه به دستگاه عابربانک با مسوول اداری، مالی و یا قسمت های بازرسی و حراست دستگاهی که در آن کار می کنند تماس گرفته و از صحت موضوع اطمینان حاصل کنند.

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.
به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از ایران آنلاین، سرهنگ علی عباسی کسانی رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در خصوص این خبر، اظهار کرد: در شیوه جدید کلاهبرداری، فرد کلاهبردار بااستفاده از خط تلفن همراه اعتباری و معرفی خود به عنوان کارمند قسمت اداری و مالی درمانگاه، بیمارستان و یا دانشگاهی که آن پزشک، پرستار و ... فعالیت می کند، به شخص دستوراتی برای انجام امور مالی از طریق دستگاه خودپرداز و یا فعال سازی برنامه های بانکی و ارسال کد ورود به آن می دهد و به این طریق موجودی حساب وی را خارج می کند.
وی ادامه داد: در این روش فرد مجرم با بیان واریز اضافه کار و یا اشتباه پیش آمده در واریز به حساب، فرد قربانی را فریب داده و درخواست ارایه شماره کارت، شماره حساب و در نهایت انتقال وجه به صورت اینترنتی و یا مراجعه به دستگاه خودپرداز می کند.
سرهنگ عباسی کسانی هشدار داد: در صوتی که هر فرد، نهاد دولتی، خصوصی و یا ارگانی قصد واریز وجه به حساب شما را داشته باشد، تنها داشتن شماره کارت کافی بوده و نیازی به مراجعه صاحب حساب به دستگاه عابربانک نخواهد بود.
رییس پلیس فتا کرمانشاه یادآوری کرد: اگر تماسی در خصوص اشتباه در واریز به حساب دریافت کردید، قبل از هرگونه انتقال وجه، به سرعت با مسوول اداری، مالی و یا قسمت های بازرسی و حراست دستگاهی که در آن کار می کنید تماس گرفته از صحت موضوع مطمئن شوید.
وی در پایان گفت: پلیس فتا کرمانشاه به صورت شبانه روزی آماده دریافت شکایات شهروندان و رسیدگی به آنها است.
منبع: جام جم آنلاین