راهنمای جامع سفر به شهر گوانجو

به گزارش اسلیم فا، سفر به شهر گوانجو

همراهان همیشگی خبرنگاران در مقاله قبل با شهر گوانجو ، آب و هوا و حمل و نقل در آن آشنا شدید. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی کلی بر جاذبه های گردشگری شهر گوانجو و مراکز خرید گوانجو داشته باشیم. با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای جامع سفر به شهر گوانجو

با تور گوانجو یه جذابترین شهر چین سفر کنید، ترکیبی از مدرنیته و سنت چینی که در یکجا جمع شده اند.

جاذبه های گردشگری شهر گوانجو

  • معبد دافو(Dafo Temple) یکی از پنج معبد مشهور بودا در گوانجو است. این معبد در اصل توسط لیو یان پادشاه سلسله هان جنوبی و در قرن هشتم ساخته شده است.
  • منطقه شیگوان(Xiguan Residence) با معماری سنتی کانتونی از اواخر سلسه کینگ و اوایل عصر جمهوری بر جای مانده است. این خانه های سنتی را می توانید در جاده جنوبی هایژو، جاده دوبائو، جاده بوهوآ، جاده غربی لانگجین، و جاده شانگژیاجو پیدا کنید. یکی از معروف ترین این خانه ها در جاده شمالی بائویوان واقع شده است. در سال های اخیر این خانه ها توسط طبقه مرفه گوانجو اشغال شده اند.
  • آموزشگاه چن چن(Chen Clan Academy) که از قرن 19 برجای مانده به خوبی حفاظت شده است. این بنا متعلق به خانواده ای ثروتمند به نام چن بوده است و در حال حاضر مجسمه هایی هنری از جنس عاج به این بنا اضافه شده است. به وسیله متروی خط یک و خروجی D می توانید به این بنای تاریخی بروید.
  • تالار یادمان سون یات- سن(Sun Yat-Sen Memorial Hall) در جاده میانی دونگ فنگ واقع شده است. این تالار به بنیانگذار جمهوری چین و پزشک قهرمان سون یات- سن اختصاص دارد. این بنا در سال 1931 و در مکان اصلی دفتر ریاست جمهوری سون یات- سن ساخته شد. ساعت بازدید از این بنا از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر است. همچنین بهای بلیط آن 10 یوان است. به وسیله متروی خط 2 و خروجی C می توانید به این بنا بروید.
  • جزیره شامیان(Shamian Island)- بناها و خیابان های مربوط به دوران استعمار بریتانیا و فرانسه در گوانجو به زیبایی بازسازی شده است. این منطقه، مامن آسودگی و آرامش در میان هیاهوی شهر است. یکی از بناهای قدیمی در این منطقه کلیسای کوچک بانوی ما از لوردس است. این کلیسا در خیابان 14 شامیان واقع شده است. معماری آن بیانگر دوران استعمار قرن 19 است و فضایی منحصر به فرد دارد. به وسیله متروی خط 1 و خروجی D می توانید به این بنا بروید.
  • برج کانتون(Canton Tower) دومین برج بلند چین است. علاوه بر سکوی بازدید، می توانید به رستوران های متنوع، تئاتری 4 بعدی، و دیگر مکان های تفریحی این برج بروید. بهای بلیط برج کانتون 150 یوان است. به وسیله متروی خط 3 و APM Chigang Pagoda می توانید به این برج بروید.

بناهای مذهبی گوانجو

  • معبد گوانگ شیائو(Guangxiao Temple) که هیوننگ به عنوان ششمین رهبر بوداییان ذن در قرن هفتم در این معبد مشغول آموزش بوده است، معبدی مشهور برای زیارت بوداییان ذن می باشد. این معبد چندین بار به دلیل آتش سوزی ویران شده است و قدمت ساختمان فعلی آن به اواسط قرن 19 برمی گردد. بهای بلیط آن 10 یوان است و اگر در رستوران غذاهای گیاهی آن غذا بخورید، بهای بلیط رایگان خواهد بود. به وسیله متروی خط 1 و خروجی C می توانید به این معبد بروید.
  • معبد لیورونگ(Liurong Temple) که با نام معبد شش درخت انجیر نیز شناخته می گردد، یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری گوانجو شناخته می گردد. قدمت این معبد به قرن ششم برمی گردد. بهای بلیط آن 5 یوان است. و به وسیله متروی خط خروجی I می توانید به این معبد بروید.
  • مسجد هواشنگ(Huaisheng Mosque) یکی از قدیمی ترین مسجدهای مسلمانان چین است که در سال 627 ساخته شده است. درب های این مسجد فقط بر روی مسلمانان باز است.
  • کلیسای جامع کاتولیک شیشی سکره کر(Shishi Sacré-cœur Catholic Cathedral) یکی از قدیمی ترین کلیساهای شهر گوانجو و بزرگترین کلیسای جامع جنوب گوانجو است. در حال حاضر این کلیسا برای عبادت مورد استفاده قرار می گیرد. ساعات بازدید از این کلیسا 8:30 الی 11:30 و 14:30 الی 17:30 است. ورود به این کلیسا رایگان است و به وسیله متروی خط 2 و خروجی B1 می توانید به این کلیسا بروید.

موزه ها و گالری های گوانجو

  • آرامگاه پادشاه نانیون(Mausoleum of the Nanyue King)- این آرامگاه به صورت تصادفی در حین ساخت مرکز خریدی در مکان این آرامگاه پیدا شد. این آرامگاه با اهمیت ترین بنای تاریخی جنوب چین است که در برنامه سفر خود حتما باید به آن سری بزنید. بازید از آن از ساعت 9 صبح الی 5:30 بعد از ظهر است. بهای بلیط آن 12 یوان است و به وسیله متروی خط 2 خروجی E می توان به این آرامگاه رفت.
  • موزه گوانجو(Guangzhou Museum) یکی از نخستین موزه های جمهوری خلق چین است. این موزه در برج باستانی ژنهای و در منطقه سنتی گوانجو واقع شده است. این موزه تاریخ جنوب چین را به تصویر می کشد. بهای بلیط آن 10 یوان است.

از دیگر موزه های گوانجو می توان موزه گونگ دونگ، موزه هنر گونگ دونگ، پارک مجسمه گوانجو و بسیاری موزه های دیگر را نام برد.

پارک های شهر گوانجو

در شهر گوانجو علی رغم شهرتی که برای تجارت دارد، پارک های تاریخی بسیاری هم وجود دارد. از آن جمله می توان به باغ دریاچه 1000 ساله، باغ یادمان شهدای گوانجو، مرداب پرندگان مهاجر سیبری و مغولستان را نام برد.

خرید در گوانجو

  • بازارهای خیابانی گوانجو

اگر فرصت داشتید و هوا مناسب بود، شاید یکی از بهترین روش ها برای بازدید از شهر گوانجو پیاده روی باشد. چون با وسایل نقلیه نمی توانید به کوچه های این شهر دسترسی داشته باشید. در صورتیکه بسیاری از اجناس را می توانید در این نواحی پیدا کنید.

  • بازار عمده فروشان گوانجو

بسیاری از انواع بازارهای عمده فروشی را می توانید در گوانجو پیدا کنید.

  • بازار کینگ پینگ(Qingping Market) در شمال جزیره شامیان واقع شده است. کانتونی ها علاقه به خوردن هر حیوانی دارند. و این بازار برای تجارت و خرید و فروش حیوان های وحشی در دنیا شهرت دارد. به وسیله متروی خط 1 و خروجی D می توانید به این بازار بروید.
  • مرکز تجاری بین المللی کفش- این مرکز تجاری بین المللی که در زمینه صنعت کفش چین پیشگام است در زمینی به مساحت 60.000 متر مربع و در مکانی کاملا مناسب قرار گرفته است.
  • خیابان عتیقه فروشی شیگوان(Xiguan Antique Street)- این بازار تنها بازار عتیقه هنرهای دستی است که در این منطقه وجود دارد و یکی از 10بازار عتیقه فروشی چین است. طول این بازار که در حاشیه خیابان قرار گرفته است، 500 متر است. این بازار برای کسانی که به دنبال عتیقه جات هستند مانند بهشت است. این بازار در نزدیکی پارک لیوان واقع شده است.

مراکز خرید گوانجو

مرکز خرید چاینا پلازا(China Plaza)

این مرکز خرید در میان افراد جوان شهر بسیار محبوب است و برای آن ها به منزله مرکز خریدی با آخرین مدهای روز و فشن است. مرکز خرید چاینا پلازا بالای ایستگاه مترو قرار گرفته است. همچنین یک فود کورت بسیار بزرگ در این مرکز خرید واقع شده که از غذاهای تند سیچوانی تا سوشی ژاپنی را سرو می نماید.

مرکز خرید گرند ویو(Grandview Mall)

گرند ویو مال یا ژنگجیا پلازا بزرگترین مرکز خرید گوانجو است. و در قلب منطقه تیانهه واقع شده است. بسیاری از مغازه های مد و فشن و چندین فروشگاه بزرگ در این مرکز خرید جای دارند. همچنین در این مرکز خرید می توانید از تماشای فواره های موزیکال لذت ببرید.

مرکز خرید تی مال(Tee Mall)

مرکز خرید تی مال درست بالای ایستگاه متروی تیو شیلو قرار گرفته است. این مرکز خرید یکی از محبوب ترین مراکز خرید گوانجو است.

مرکز خرید تایکو هو(Taikoo Hui)

مرکز خرید تایکو هو مناسب مشتریان مرفه است. این مرکز خرید چندین کافه دارد که در میان افراد ثروتمند جامعه محبوب است. همچنین کتابفروشی به نام فنگشو در این مرکز خرید وجود دارد که یکی از بهترین کتابفروشی های چین محسوب می گردد و مجموعه ای ازکتاب های انگلیسی در آن به فروش می رسد.

در این مقاله با شهر گوانجو و جاذبه های گردشگری و مراکز خرید آن آشنا شدید. در قسمت سوم این مقاله قصد داریم تا شما را با رستوران ها و تحصیل در گوانجو آشنا کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

منبع: فلای تودی
انتشار: 29 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 278

به "راهنمای جامع سفر به شهر گوانجو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع سفر به شهر گوانجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید