روش های ساده برای جلوگیری از پژمردگی گلهای لاله

به گزارش اسلیم فا، وقتیکه گلهای تازه را می چینید و یا وقتیکه بدنبال گلهای و شکوفه های رنگارنگ هستید تا کمی رنگ و لعاب اضافه در اطراف خانه خود اضافه کنید، گلهای لاله معمولا گزینه مناسبی هستند. حتی با اینکه این گلها بطور طبیعی در بهار میرویند، آنها را می توانید در تمام طول سال در گل فروشی ها پیدا کنید.

روش های ساده برای جلوگیری از پژمردگی گلهای لاله

به گزارش خبرنگاران به نقل از میهن کاکتوس، با این همه یکی از ویژگی های این گل تمایل به افتادگی و خم شدن است. برای اینکه این گلهای زیبا تا حد امکان تازه و شاداب بنظر برسند روشهای اثبات شده ای وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. علاوه براین ممکن است درمورد روشهای درمان خانگی این نوع گلها چیزهایی شنیده باشید که معمولا جوابگو نخواهند بود.

1- استفاده از مواد نگهدارنده گلها (غذای گل)

بسکمک از گل فروشی ها برای نگهداری و ماندگاری بیشتر دسته گلهای خود، بسته های کوچکی از غذای گل را در ظرف آب گلهای خود حل می کنند. شما نیز می توانید این بسته های غذایی را از فروشگاه های گل و گیاه برای گلهای زیبای خود تهیه کنید. برخی مواقع ممکن است شنیده باشید که اگر کمی نوشابه و یا مقداری شکر را در ظرف آب گلهای خود بریزید می تواند به شادابی آنها کمک کند اما هیچ کدام از این موارد نمی توانند بخوبی غذای گل عمل کنند زیرا غذای گل همانند یک غذا کامل بوده که تمامی نیازهای غذایی گلهای شما را برطرف می کند.

2- مراقب ترکیب گیاهان باشید

یک ترکیبی اشتباه و نادرست از گلهای بهاری که بیشترا در منازل خود استفاده می کنند، ترکیب دسته های نرگس و لاله در کنار یکدیگر می باشد. در ظاهر این ترکیب می تواند بسیار زیبا و بدون مشکل باشد اما در واقع بعد از مدتی متوجه می شوید که گلهای لاله شما سریعتر از گلهای نرگس افتاده و پژمرده شده اند. این به این دلیل است که گل نرگس در ساقه های خود یک نوع ماده شیمیای دارد که ساقه های گلهای لاله و بیشتر گلهای دیگر را برای جذب آب دچار مشکل می کند. اگر می خواهید گلهای لاله (و بیشتر گلهای دیگر) خود را راضی و شاداب نگه دارید، بهتر است از ترکیب آنها با گل نرگس در یک ظرف و یا گلدان جلوگیری کنید.

3- آنها را به سمت نور بچرخانید

برخلاف بسکمک از گلها که از شاخه بریده می شوند، لاله ها پس از بریده شدن نیز همچنان توانایی رشد و خم شدن به سمت نور را دارند. این گلهای زیبا حتی پس از بریده شند نیز می توانند تا 3 سانتی متر رشد کنند. بنابراین می توانید ظرف یا گلدان محتوی لاله های خود را در مقابل پنجره قرار داده و هر روز آنها را به سمت نور بچرخانید تا ساقه های آنها صاف بمانند و تمامی گلها از نور آفتاب نسبتا یکسانی برخوردار شوند.

4- برش های تازه ایجاد کنید

پس از چند روز ممکن است لاله های شما افتاده بنظر برسند درحالیکه شما تمامی موارد فوق را نیز رعایت کرده اید. صبر کنید! آنها را دور نریزید! هنوز می توانید آنها را اصلاح کنید. با استفاده از یک قیچی تیز سعی کنید حدود 2 تا 3 سانتی متر از انتهای ساقه آنها را ببرید. دقت کنید که بهتر است برش ها را با زاویه 45 درجه انجام دهید تا سطح تماس بیشتری را ایجاد کرده باشید. سپس همه آنها را در گلدانی با آب تازه قرار دهید. به آنها چند ساعتی فرصت دهید تا گلهای آنها کاملا آبرسانی شوند و خواهید دید که دوباره سرحال و شاداب خواهند شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1469

به "روش های ساده برای جلوگیری از پژمردگی گلهای لاله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های ساده برای جلوگیری از پژمردگی گلهای لاله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید