زیان سهامداران بورس سال جاری جبران می گردد؟

به گزارش اسلیم فا، به گزارش خبرنگاران بازار سرمایه که از اواخر مرداد سال گذشته سر ناسازگاری گذاشته است در سال جدید هم به کانال یک میلیون و 200 هزار واحد برگشت.

زیان سهامداران بورس سال جاری جبران می گردد؟

این فرایند فرسایشی حالا سهامداران را مایوس و نگران نموده است که آیا در سال 1400 به سرمایه از دست رفته می رسند؟

علیرضا کریمیان، کارشناس بازارهای اقتصادی در پاسخ به این پرسش به خبرنگاران می گوید: بازار سرمایه تا سرانجام سال جاری رشد شارپی نخواهد داشت مگر اینکه اعتماد به بازار برگردد و موج نقدینگی به سمت آن سرازیر گردد که البته بعید می دانم.

او ادامه می دهد: بنابراین برای کسانی که در زمان دو میلیونی شدن شاخص کل وارد بازار سرمایه شده باشند، من تصور نمی کنم که زیان آنها تا سرانجام سال جاری جبران گردد.

رضا شیرازی دیگر تحلیلگر بازارهای اقتصادی هم اعتقادی مشابه کریمیان دارد و به خبرنگاران می گوید: سهامدارانی که زیان سنگینی را تجربه می نمایند احتمال کمی دارد که تا سرانجام سال 1400 شاهد بازگشت سرمایه خود باشند.

او ادامه می دهد: بازار فعلا در حالت سردرگم به سر می برد و نمی داند که گشایش سیاسی خاصی برای اقتصاد کشور رخ می دهد یا نه؟

شیرازی تاکید می نماید: این دسته از سهامداران برای کاهش زیان خود بهتر است در موقعیت مناسب از بازار خارج شوند و با به جامانده دارایی خود دیگر ریسک ننمایند.

این کارشناس شرح می دهد که برای فعالیت در بازار سرمایه حتما احتیاج به دانش و آگاهی است و بیشترین زیان متوجه افراد ناآگاه بورس شده است.

برای اطلاعات بیشتر گزارش بورس به حالت رکود رسیده است را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1635

به "زیان سهامداران بورس سال جاری جبران می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیان سهامداران بورس سال جاری جبران می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید