ساماندهی 80 درصد گلزار شهدا

به گزارش اسلیم فا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: 80 درصد از مجموع 617 گلزار شهدای 6 هزار و 376 مزار شهید این استان ساماندهی شده است.

ساماندهی 80 درصد گلزار شهدا

به گزارش خبرنگاران لرستان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: 80 درصد از مجموع 617 گلزار شهدای 6 هزار و 376 مزار شهید این استان ساماندهی شده است.

محمود زرین جویی اضافه کرد: ساماندهی حدود 200 مزار در دست اقدام است که تا سرانجام تیرماه سال آینده تمام می گردد.

وی ادامه داد: با احتساب این مهم، حدود 900 مزار شهید و 115 مزار جاویدالاثر باقی مانده است که انتظار می رود سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دستگاه های عضو کارگروه ساماندهی گلزار شهدا برای ساماندهی این تعداد همکاری نمایند.

زرین جوئی توضیح داد: ساماندهی گلزار شهدا به وسیله اختصاص اعتبار از طرف سازمان برنامه و بودجه بر عهده بنیاد شهید است اما حفظ، نگهداری، تعمیرات، آراستگی و پاکیزگی محیط براساس ماده 11 قانون جامع ایثارگران، در شهرها بر عهده شهرداری و در روستاها دهیاری است.

وی ادامه داد: دیواره ساحلی گلزار شهدای شهرستان معمولان در سیل فروردین 98 تخریب شده است و بعضی مزار مطهر شهدا تنها 2 متر با دیواره رودخانه فاصله دارد.

مدیرکل بنیاد شهید لرستان اعلام کرد: سال گذشته برای این مهم بودجه ای لحاظ نشد اما با پیگیری های متعدد و مکاتبات اجرا شده، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان دستور انجام این مهم را به آب منطقه ای داده است.

زرین جویی گفت: ابلاغیه پنج میلیارد تومان در حال حاضر با سازمان مدیریت و برنامه ریزی درآستانه موافقتنامه است و در صورت تحقق، این طرح به مناقصه گذاشته می گردد.

وی ادامه داد: با عقد تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه کار تعمیر دیواره ساحلی گلزار شهدای شهرستان معمولان فروردین 1400 شروع می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1613

به "ساماندهی 80 درصد گلزار شهدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی 80 درصد گلزار شهدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید