سواحل رویایی و زیبای یونان

به گزارش اسلیم فا، یونان در سرتاسر دنیا به دلیل سواحل شگفت انگیز و پر زرق و برق خود به نام کشور سواحل کریستالی مشهور است.

سواحل رویایی و زیبای یونان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

این کشور بزرگ ترین خط ساحلی در اروپا (13676 کیلومتر) دارد و هزاران ساحل در دسترس توریستان دارد. سواحل یونان با مناظر سواحل ماسه ای رنگارنگ، قایق های ماهیگیری و رستوران های کنار اسکله، سوژه تصاویر عکس کارت پستال ها هستند.

این سواحل بدون حضور امواج، کوسه ها یا ماهی های مسموم بسیار ایمن هستند. به همین دلیل، میلیون ها توریست هر ساله برای لذت بردن از دریا، ماسه و هوای تازه این سواحل به یونان سفر می نمایند. یونان سواحلی دارد که در بین سواحل اروپا و حتی در جهان، برترین هستند.

سواحل کریستالی یونان

جزایر یونان مثل کریت، میکنوس، ناکسوس، میلوس، کفالونیا، پاروس، اسکیاتوس، زانته بهترین سواحل را دارند. تک تک سواحل یونان زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند. اما برخی از آنها ویژگی های منحصر به فردتری دارند.

1. ساحل بالوس، تسخیر نماینده قلب ها

ساحل بالوس (Balos) قلب شما را تسخیر می نماید. این ساحل یکی از شگفت انگیزترین سواحل یونان با شن و ماسه های سفید و نرم و آب های زیباست. بالوس در جزیره کریت (Crete) در بخش کارائیبی یونان قرار گرفته است. علاوه بر داشتن دریایی شگفت انگیز، چشم اندازهای چشم گیر و طبیعت بی نظیری هم دارد.

ساحل بالوس در بخش شمال غربی کریت در 60 کیلومتری چانیا جای گرفته و با قایق یا با ماشین به وسیله جاده های خاکی از شهر چانیا (Chania) و کیساموس (Kissamos) قابل دسترسی است.

کافی است برای رسیدن به ساحل بالوس به نزدیک ترین روستای به آن، کالیویانی (Kaliviani)، که 44 کیلومتر با چانیا فاصله دارد، بروید. جاده پر پیچ و خم خاکی به طول نه کیلومتری را طی کنید تا به پارکینگ ساحل برسید. از پارکینگ با پیاده روی حدود یک کیلومتر، به ساحل بالوس می رسید. پیاده روی کمی خسته نماینده است ولی به منظره ای که قرار است ببینید، می ارزد.

2. ساحل میرتوس، شاهکار زمین شناسی

ساحل میرتوس (Myrtos) بدون شک یکی از مهم ترین قطب های توریستی در کفالونیا (Kefalonia) است. ساحل میرتوس در ضلع شمالی جزیره کفالونیا در فاصله 29 کیلومتری شمال آرگوستولی (Argostoli) و نزدیک به روستای آسوس (Assos) قرار گرفته است. منطقه ای زیبا و در محدوده تپه های سرسبز. این ساحل یکی از بهترین سواحل یونان است که شهرت جهانی دارد و دائما در مجلات مسافرتی به عنوان زیباترین و پاکیزه ترین ساحل معرفی می شود.

اگر به عکاسی اینستاگرامی علاقه دارید، ساحل میرتوس بهترین گزینه است. در این ساحل زیبایی وحشی وجود دارد. ساحل شکل نیم دایره ای دارد که با صخره های سنگ آهکی و سرسبز احاطه شده است. طراحی طبیعت در ساحل میرتوس به گونه است که از رنگ سبز در بالا آغاز می شود، بعد به سطوح صخره ای، سنگریزه های سفید و نهایت به آب های کریستالی می رسد. بخش غربی ساحل میرتوس هم منظره ای دیدنی از غروب خورشید را به نمایش می گذارد.

برای رسیدن به میرتوس پروازهای مختلفی از آتن وجود دارد. علاوه بر این می توانید با اتوبوس یا تاکسی از آرگوستولی به میرتوس بروید. این راستا حدود 30 کیلومتر است و 45 دقیقه زمان می برد.

3. ساحل آگیوس پروکوپیوس

آگیوس پروکوپیوس (Agios Prokopios) در جزیره ناکسوس (Naxos) در فاصله پنج کیلومتری جنوب شهر ناکسوس قرار گرفته و از جمله سواحل معروف یونان با آب های آبی و شگفت انگیز و ساحل ماسه ای نرم و طلایی است.

ساحل آگیوس پروکوپیوس به دلیل وسعتش محبوبت زیادی بین توریستان دارد. در این ساحل انواع سرگرمی ها از کافه و رستوران تا مراکز ورزشی وجود دارد. البته بخشی از ساحل هم کاملا دست نخورده و طبیعی باقی مانده تا عاشقان طبیعت از آن لذت ببرند.

برای رفتن به ساحل آگیوس پروکوپیوس با هر وسیله نقلیه ای، ابتدا باید به ناکسوس بروید. ایستگاه اتوبوس مرکزی جزیره در بندر ناکسوس واقع شده است. در طول روز چندین اتوبوس از این ایستگاه به سمت ساحل حرکت می نمایند.

4. ساحل پورتو کاتسیکی، شکوه رنگ ها

با عبور از جاده ای پر پیچ و خم و پوشیده از درخت، به ساحلی ویژه می رسید که باید برای رسیدن به آن از حدود 100 پله پایین بروید. در پایین صخره ساحلی بسیار زیبا، بسیار طولانی تر از آنچه تصور می کردید، خواهید دید که ارتباط ناگسستنی با دریای فیروزه ای رنگ دارد. مثل یک نقاشی زیبا.

ساحل پورتو کاتسیکی (Porto Katsiki)، در پایین صخره بزرگ سفید که با غروب خورشید نارنجی رنگ می شود، یکی از بهترین سواحل یونان است. ساحل پورتو کاتسیکی در فاصله 44 کیلومتری جنوب غربی مرکز جزیره لیفکادا (Lefkada) و در نزدیکی روستای اتانی (Athani) واقع شده است.

زیبایی طبیعی پورتوکاتسیکی یکی از چشمگیرترین مناظر را به نمایش می گذارد که لیفکادا به آن مشهور شده است. صخره های سفید با پس زمینه طبیعی باشکوه در کنار آبی بی نظیر دریا و پوشش گیاهی سبز در اطراف ساحل یکی از برترین مناظر جهان را ایجاد می نمایند.

ساحل پورتو کاتسیکی سالانه هزاران توریست را از سرتاسر جهان را به خود جذب می نماید. آنها از تمام راه های ممکن خودشان را به ساحل می رساند. قایق های بادبانی خصوصی راستای خاص برای رسیدن به ساحل است که البته برای همه ممکن نیست. اما هر کسی می توانند از روستاهای واسیلیکی (Vassiliki) و نیدری (Nidri) با تاکسی قایق به ساحل پورتو کاتسیکی برود.

5. ساحل ناواگیو، مدفن کشتی قدیمی

یک کشتی قدیمی به نام Panayiotis امروزه ستاره هزاران عکس اینستاگرامی شده و جزیره زاکینتوس (Zakynthos) را به شهرت جهانی رسانده است.

ساحل ناواگیو (Navagio) یکی از معروف ترین سواحل یونان در جزیره زانته (Zante) است که نزدیک به روستای آنافوتیریا (Anafotiria) قرار گرفته است. دسترسی به این ساحل با ماسه های سفید و آب های کریستالی و فیروزه ای تنها با قایق ممکن است. صخره های بزرگ سفید در اطراف این کشتی به گل نشسته در کنار ساحل ماسه ای، تصویری بی نظیر و دل ربا را ایجاد می نمایند.

قایق های توریستی کف شیشه ای این امکان را توریستان می دهد که موجودات دریایی ویژه این ساحل به خصوص لاکپشت های کوچک آن را ببینند. غارهای آبی (Blue Caves) و غارهای کری (Keri Caves) جاذبه های دیگر این ساحل برای لذت بردن از طبیعت هستند.

برای رسیدن به این بهشت، باید از بندر کوچک پورتو ورومی (Porto Vromi) قایق تاکسی سوار شوید. این قایق تاکسی ها هر ساعت سرویس دهی می نمایند در مدت زمان 30 دقیقه شما را به آنجا می رسانند.

6. ساحل سرخ، ترکیب سیاه و سرخ

سانتورینی سواحل بی شماری دارد که بیشتر آنها با ماسه های آتشفشانی سرخ، سیاه یا خاکستری پوشیده شده اند. ساحل سرخ به طور حتم یکی از معروف ترین و زیباترین سواحل یونان در سانتورینی است. این ساحل در در منطقه آکروتیری (Akrotiri) قرار گرفته و تنها چند قدم با منطقه باستانی آکروتیری فاصله دارد. ساحل سرخ تقریبا کوچک است ولی زیبایی خاص این ساحل در کنار صخره های سیاه آتشفشانی، سبب شده مورد توجه توریستان قرار گیرد و همواره مملو از جمعیت باشد.

اگر می خواهید به این ساحل بروید، فقط کافی است خودتان را به فیرا (Fira) برسانید. از فیرا هر دو ساعت یک بار اتوبوس برای آکروتیری وجود دارد. پیاده از اکروتیری تا ساحل سرخ حدود 10 تا 15 دقیقه راه است.

7. ساحل سوپر پارادایز، بهشتی رویایی

ساحل سوپر پارادایز (Super Paradise) در جزیره میکنوس (Mykonos) یکی از زیباترین سواحل یونان است. این ساحل بیشتر به خاطر کافه ها و جشن هایش مشهور است ولی آنچه زیبایی ساحل را دو چندان می نماید آبشارهای زیبای آن است.

روی شن های نرم سوپر پارادایز دراز بکشید، آفتاب بگیرید، به موسیقی گوش دهید و در آب های کریستالی دریای اژه شنا کنید. از میکونوس می توانید با تاکسی قایق یا اتوبوس به این ساحل رسید.

8. ساحل وای، جنگل نخل ها

ساحل زیبا وای (Vai) معروف به جنگل نخل، خاص ترین ساحل کریت است. این ساحل در بخش شرقی کریت در 25 کیلومتری سیتیا (Sitia) و 94 کیلومتری شهر آگیوس نیکولاس (Agios Nikolaos) قرار گرفته است.

ساحل وای با وسعت 250 کیلومتر مربع شامل حدود 5000 درخت نخل است. این نخل ها ساحل را به بزرگ ترین جنگل نخل شناخته شده در سراسر اروپا، معروف نموده اند. قدمت درختان ساحل وای به دوره کلاسیک بر می شود. گفته می شود. دزدان دریایی عرب هسته خرماهایی که می خوردند در این ساحل می انداختند و سبب ایجاد ساحل جنگلی وای شدند.

مناظر باورنکردنی، وای را به یکی از چشم گیرترین سواحل یونان تبدیل می نماید. در مقابل این جنگل منحصر به فرد، کیلومترها ماسه طلایی خالص و نرم دیده می شوند که با دریای لاجوردی تلفیق شده است. این چشم اندازهای جادویی سالانه هزاران توریست را به خود جذب می نماید.

برای رفتن به ساحل وای از آتن پرواز و کشتی وجود دارد. اتوبوس ها هم در راستا سیتیا به وای همواره در حرکت هستند.

9. ساحل ساراکینیکو، سمبل ماه

اگر جزو کسانی هستید که دوست دارید سفر به ماه داشته باشید، ساحل ساراکینیکو انتخاب مناسبی برای رسیدن به این رویاست.

ساحل ساراکینکو (Sarakiniko) یکی از زیباترین سواحل میلوس (Milos) و مطمئناً از خاص ترین سواحل کشور یونان است. این ساحل در امتداد جاده ساحلی شرق آداماس (Adamas) در شمال شرقی میلوس واقع شده است.

چشم انداز خاص آن بسیار چشم گیر و مطمئناً فراموش نشدنی است. صخره های بلند افقی کهدر دریا ظاهر شده اند و سنگ های صخره ای که بر اثر مرور زمان و تاثیر آب شور دریا و باد، سوراخ های کوچک و بزرگی در سرتاسر آنها نقش بسته است. کل منظره توسط صخره های آتشفشانی ایجاد شده است هیچ گونه نشانه ای از پوشش گیاهی ندارد؛ کاملاً به رنگ سفید روشن است که با آبی فیروزه ای اطراف تضاد جالبی ایجاد می نماید. این مناظر شگفت انگیز احساس ایستادن روی سطح ماه را به شما می دهد.

برای رسیدن به کره ماه یونانی کافی است خودتان را به آداماس برسانید. از آداماس همواره اتوبوس برای ساراکینیکو هست.

10. ساحل لالاریا، جادوی یونانی

با کلمات نمی توان جادوی ساحل لالاریا (Lalaria) را توصیف کرد. این جزیره عنوان خیره نماینده ترین ساحل یونان را در کل جهان از آن خود نموده است. آب های زمردی و سنگریزه های سفید ساحل، روزانه ده ها توریست را به خود جذب می نماید.

ساحل لالاریا در شمال شرقی جزیره اسکیاتوس (Skiathos) قرار گرفته است و چیزی شبیه رویایی است که حقیقت پیدا نموده است. این ساحل آنچنان طبیعی است که تنها راه دسترسی به آن قایق است. فضای سبز و تپه های مرتفع در کنار ساحل زمردی که صخره های سفید از آن سر برآورده اند؛ منظره ای است که تنها در لالاریا خواهید دید. غارهای دریایی در ساحل لالاریا آن اندازه بزرگ هستند که با قایق بتوانید از آن عبور کنید و در روشنایی کامل آنها ببینید.

قایق ها همواره برای رفتن از اسکیاتوس به ساحل لالاریا آماده هستند.

11. ساحل کولیمبیترس، سبز آبی زیبا

ساحل کولیمبیترس (Kolimbithres) یکی از سواحل معروف یونان است که در جزیره پاروس (Paros) قرار گرفته است. این ساحل با آب های سبز آبی و صخره های صاف و خاکستری چشم نوازی می نماید. صخره های بزرگ گرانیتی در طی قرون متمادی بر اثر امواج دریا و باد به اشکال عجیب و غریب فرم گرفته اند. شاید اغراق نباشد اگر ساحل کولیمبیترس را یکی از زیباترین سواحل یونان بدانیم.

12. ساحل الافونیسی، بهشت مرجانی

ساحل الافونیسی (Elafonisi) در حقیقت سواحل جزایر کوچکی هستند که به کریت متصل می شوند. الافونیسی بهشتی زمینی است که سواحل شگفت انگیزی با ماسه های مرجانی رنگ و آب های کریستالی دارد.

این ساحل مدت زمانی متروک مانده بود ولی امروزه به یکی از جذاب ترین سواحل یونان تبدیل شده است به خصوص در فصول گرم پر از جمعیت است.

ساحل الافونیسی در 82 کیلومتری شمال غربی شهر چانیا (Chania) قرار گرفته است و با قایق از پالئورا (Paleohora) یا با ماشین از روستای واتی (Vathi) در دسترس است.

13. ویدوکیلیا، ساحل نعل اسبی

عظمت طبیعت را در ساحل ویدوکیلیا (Voidokoilia) خواهید دید. ساحل ماسه ای سفید که آب های سبزآبی دریا را به شکل نعل اسب احاطه نموده است. این زیبایی غیر قابل انکار، ویدوکیلیا را به یکی از برترین سواحل یونان مبدل نموده است.

ساحل ویدوکیلیا در مسینیا (Messinia) قرار گرفته و با ظاهر نیم دایره ای که با آبی فیروزه ای دریا تلفیق شده است، در صدر لیست سواحل سوژه عکاسی اینستاگرامی یونان قرار گرفته است.

ویدوکیلیا هم به دلیل داشتن تالاب آب شور معروف شده است و هم بهشتی عجیب و غریب است که می توانید در آن حمام آفتاب بگیرید و شنا کنید. بیش از 250 گونه پرنده سالانه به این تالاب مهاجرت می نمایند که 79 مورد آن در فهرست گونه های در معرض خطر قرار گرفته است. وجود این پرندگان هم جذابیت ساحل را صدچندان نموده است.

تفریحات رایج در سواحل یونان

یونان یکی از بهترین کشورها برای تفریح در تعطیلات است صدها جزیره، ساحل و دهکده زیبا در کنار مردم صمیمی و مهربان توریستان را جذب خود می نمایند. تفریحات ساحلی در سواحل یونان هم متنوع هستند.

1. تجربه سفر دریایی به سواحل یونان

یکی از محبوب ترین فعالیت هایی که در سواحل یونان می توانید انجام دهید سفرهای دریایی است. می توانید با قایق یا کشتی خصوصی و یا همراه دیگران در دریا گشت و گذار کنید. سواحل یونان کاملا بی خطرند و مطمئن باشید که برایتان سرگرم نماینده خواهد بود.

2. هیجان غواصی در اعماق سواحل یونان

سواحل یونان دارای آب های شفاف و تمیزی هستند. این شفافیت در حدی است که شما را از همان لحظه ورود وسوسه می نماید تا درون آب بپرید. می توانید برای تجربه دیدن عمق دریا در کلاس های غواصی شرکت کنید و این هیجان را تجربه کنید.

3. لذت شنا در آب های سواحل یونان

در سواحل یونان تنها کافی است تصمیم بگیرد که می خواهید شنا کنید و بعد با خیال راحت وارد آب های تمیز و ایمن دریا شوید. اثرات درمانی شنا و اثر خنک نماینده و آرام بخش آب های سواحل یونان هم مورد توجه بسیاری از توریستانی است که هر سال یونان را مقصد سفر خود انتخاب می نمایند.

4. اسب سواری روی ماسه های سواحل یونان

سفر به سواحل کشور یونان این فرصت را به شما می دهد تا اسب سواری هم یاد بگیرید. این که شما سوارکاری بلد هستید یا نه تاثیری بر لذت بردنتان از اسب سواری نمی گذارد. می توانید کمی اسب سواری یاد بگیرد و از گشت و گذار در سواحل لذت ببرید.

5. سنگ نوردی روی صخره های سواحل یونان

در اطراف بیشتر سواحل زیبای یونان تپه ها، صخره ها و کوه هایی هستند که سنگ نوردی و صعود از آنها از محبوب ترین فعالیت ها ساحلی در یونان است. برای رفتن به طبیعت و حتی رسیدن به قله می توانید به گروه های مرتبط بپیوندید. جوایز زیادی آن بالا برایتان وجود دارد. مناظر نفس گیر، مکان های تاریخی و بناهایی قدیمی که در ارتفاعات ساخته شده اند. اگر هیچ کدام این ها برایتان جذاب نبود به طور حتم ضرر ننموده اید چون هم ورزش نموده اید و هم از هوای پاک لذت برده اید.

6. تفریحات شبانه در سواحل یونان

سواحل یونان بسیار پرجنب و جوش و زنده هستند. شب ها با چراغ ها مثل روز روشنند و صدا موسیقی همه جا به گوش می رسد. بیشتر این سواحل، کافه و رستوران هایی دارند که بهترین غذاهای محلی در آن سرو می شود. اگر خوش شانس باشید و در زمان جشنواره ها آنجا سفر کنید، دو برابر لذت خواهید برد.

سواحل یونان شگفتی های بهشتی در زمین

یونان در تمام جهان به دلیل داشتن زیباترین سواحل مشهور است. اگر قصد دارید برای تفریح کنار ساحل جایی را انتخاب کنید، بدون شک سواحل یونان با ماسه های نرم و رنگارنگش خاطره ای فراموش نشدنی برای شما خواهند ساخت.

معرفی تک تک سواحل یونان کار ساده ای نیست. تعدادشان آنقدر زیاد است که حتی برخی از آنها هنوز به طور کامل شناخته نشده اند. لیستی که در این مطلب آورده شد، 13 مورد از بهترین سواحل یونان از دید توریستان در سال 2019 بود که توسط وب سایت های مختلف معرفی شده بودند. البته سواحل بسیاری وجود دارد که می توانند در یونان بهترین باشند و مطمئنا با سفر به آن حیران خواهید شد. پس تعلل نکنید و در اولین فرصت بازدید از این زیبایی ها را در برنامه سفرهای خود قرار دهید.

منبع: گردشبان
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1760

به "سواحل رویایی و زیبای یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سواحل رویایی و زیبای یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید