شنیدنی ترین جاذبه بلبل دره !

به گزارش اسلیم فا، خبرنگاران: درشهمیرزاد محلی است به نام بلبل دره؛ مکانی پر از درختان سر به فلک کشیده که وقتی وارد آن جا می شوید فقط نوای بلبل می آید و صدای برگ درخت ها.

شنیدنی ترین جاذبه بلبل دره !

نام این دره را به این علت بلبل دره گذاشته اند که هر جای این دره سرک بکشید صدای بلبل را می شنوید.

هفت چشمه و سرچشمه

برای ملاقات از 7 چشمه شهمیرزاد یا به قول محلی ها، شیخ چشمه این چشمه ها که سردر پای کوه شیرقلعه گذارده است. رو به شمال شهمیرزاد می گذاریم. هفت چشمه شهمیرزاد و سرچشمه شهمیرزاد دو تا از چشمه های شهر شهمیرزاد است که با فاصله کمی از یکدیگر واقع شده اند.

آب از دل کوه بیرون می آید و پیش رود و رودی را پدید می اورد که تا مرکز شهر ادامه دارد. حاشیه این رود، فضای زیبایی برای اقامت و استراحت توریستان فراهم نموده است، حتی برای مسافران مشهد که از تهران می آیند، چرا که شهمیرزاد در 25 کیلومتری سمنان واقع شده است و با یک بزرگراه از سمنان به شهمیرزاد متصل شده است.

در مسیر رودخانه تا مرکز شهر، یک سایت ورزشی هم واقع شده است و در سرانجام، به پارک کوهستان و تله سیژ آن ختم می گردد که همه اینها را می توان در مدت ده دقیقه رفت و دیدن کرد. خوردن آب این چشمه که یکی از آب های سبک کشور است و پیاده روی در زیر درختان بلند گردو این منظقه می تواند موجبات سرخوشی و لذت و آرامش شما را فراهم آورد.

رستوران های روباز مشهد

رستوران های نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

منطقه حفاظت شده پرور

اگر دل تان می خواهد جنگل، درخت، کوه، چشمه، پرنده و حیوانات اهلی و وحشی را یک جا و در کنار هم ببینید حتما سری به این منطقه بزنید.اگر نمی ترسید، بگوییم که ممکن است در این منطقه خرس قهوه ای سر راه تان سبز گردد!

آبشار روزیه چاشم

آبشار زیبای روزیه چاشم در میان دو کوه در مسیر چاشم- خطیرکوه واقع شده است. این مسیر برای کسانی که قصد سفر از سمنان به مازندران را دارند می تواند جالب توجه باشد.

در مسیرایکوه

جاده ای خاکی و پرپیچ و خم که از مسیر دره ها و گردنه های مه گرفته می گذرد، ما را به سمت روستای کم سکنه، اما بسیار زیبای ایکوه راهنمایی می نماید. پس از گذر از شهرستان مهدی شهر، در مسیر بین شهمیرزاد و فولاد محله، به جاده ای فرعی می رسیم که تابلوی ابتدای جاده، مسیر روستای پرور را نشان می دهد.

در امتداد دره ای خوش آب و هوا و جاده ای آسفالته و پرپیچ و خم که شباهت فراوانی به جاده چالوس دارد، پس از گذشتن از چندین روستا، به ملاده می رسیم. سپس جاده ای خاکی و پرپیچ و خم که از مسیر دره ها و گردنه های مه گرفته می گذرد، ما را به سمت روستای کم سکنه، اما بسیار زیبای ایکوه راهنمایی می نماید. اینجا بهشت طبیعت غوغا می نماید!

آبگرم در هوای گرم!

قطعا خواص آب درمانی و استفاده از آبگرم برای کسانی که از بیماری های استخوانی، ضعف ماهیچه ای یا روماتیسم رنج می برند، پوشیده نیست. اگر شما خوشبختانه به هیچ کدام از این بیماری ها مبتلا نیستید، یک بار هم که شده آب تنی در این چشمه ها را تجربه کنید.

درست در دامنه کوه های البرز، آبگرمی وجود دارد که از نظر زمین شناسی مربوط به دوران سوم و از نوع سنگ های رسوبی است و در آن به اندازه فراوان آهک و املاح موجود است. آب این آبگرم، گوگردی است که اثرات درمانی قابل توجهی دارد. این آبگرم که یکی از جاذبه های توریستی به شمار می رود، همه ساله تعداد بسیاری توریست را جذب می نماید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2301

به "شنیدنی ترین جاذبه بلبل دره !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شنیدنی ترین جاذبه بلبل دره !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید