طرح نقاشی اتاق خواب با شکل های جذاب مناسب اتاق بزرگسالان

به گزارش اسلیم فا، تزیین دکوراسیون اتاق خواب یکی از کارهای جذاب و هیجان انگیز در طراحی داخلی است. همانطور که می دانید، اتاق خواب محلی برای استراحت، کار و مطالعه در آرامش فکری و جسمی کامل است. از این رو طرح نقاشی اتاق خواب باید در راستای ایجاد چنین فضایی انتخاب شود. قبل از شروع هر کاری ابتدا باید دیوار مناسب برای نقاشی را انتخاب کنید، دو دیوار در اتاق خواب بهترین مکان برای نقاشی هستند، یکی دیوار پشت تخت خواب و دیگری دیوار روبروی آن. اگر کمی خلاقیت بخرج دهید، دیوار رنگ آمیزی شده می تواند به نقطه کانونی دکوراسیون شما تبدیل شود. در این مطلب با چندین نمونه زیبا نقاشی و رنگ آمیزی دیوار اتاق خواب آشنا خواهید شد. لطفا تا انتها مطلب همراه ما باشید.

طرح نقاشی اتاق خواب با شکل های جذاب مناسب اتاق بزرگسالان

اگر بدنبال طرح های مدرن می شد، نقاشی اشکال هندسی با رنگ های خنثی و مدرن مثل خاکستری و طوسی بر روی دیوار گزینه ای بسیار خوب و البته ساده بشمار می رود. این طرح ها اجرای ساده ای داشته و نقشی تاثیرگذار و تکمیل کننده در دکوراسیون داخلی اتاق خواب خواهند داشت. برای نقاشی این طرح ها نیازی نیست حتما حرفه و فنی باشید، با تهیه لوازم مناسب نقاشی برای افراد مبتدی و همچنین رنگ مناسب (در انواع آکریلیک، روغنی یا پتینه) خودتان هم می توانید این کار را انجام بدهید. شکل های زیر تعدادی از این ایده های خلاقانه برای شروع کار را نشان می دهند.

یکی از ایده های جذاب برای انتخاب بعنوان طرح نقاشی اتاق خواب، استفاده از رنگ های پتینه است. رنگ پتینه به دیوار اتاق خواب نمایی بسیار هنری و چشم گیر می دهد، خصوصا اگر قرار است از دیوار تاکیدی در دکوراسیون استفاده کنید. نقاشی پتینه دیوار هم مناسب دکوراسیون های مدرن است و هم دکوراسیون های کلاسیک. برای دکورهای مدرن معمولا از رنگ خاکستری یا طوسی با طرحی شبیه به شکل ابر استفاده می شود. برای افزایش جذابیت دیوار، بهتر است قسمت های پایین دیوار را با سایه های تیره خاکستری یا طوسی رنگ آمیزی کنید و هر چه به سمت سقف نزدیک تر می شوید، از سایه های روشن تر استفاده کنید.

بهترین قالیچه اتاق خواب کدام است؟ چه طرحی و چه جنسی؟

خطوط درهم و بی قاعده یکی دیگر از ایده های جذاب برای طرح نقاشی اتاق خواب است. با این کار دیوارهای خالی و کسل کننده اتاق تان سریعا به مرکز توجه تبدیل می شود. چنین رنگ آمیزی بر روی یک دیوار اتاق خواب نهایتا یک آخر هفته شما را مشغول خواهد کرد و هزینه چندانی هم در پی نخواهد داشت. خطوط رندوم را ابتدا با استیکرهای نواری مخصوص به دیوار بچسبانید، پس از رنگ آمیزی دیوار، با کندن این نوارها، شکل های هندسی رندوم و درهمی ایجاد خواهد شد که ظاهری بسیار دراماتیک، مدرن و باکلاس به اتاق خواب می دهد.

رنگ های گچی و رنگ های رسی که به تازگی محبوبیت بسیار زیادی بین مردم پپیدا کردند برای نقاشی اتاق خواب های پرنور و بزرگ بسیار ایده آل و مناسب هستند. این رنگ ها اگر چه قیمت گران تری نسبت به رنگ های روغنی و پلاستیکی دارند اما بوی کمتری داشته و بلافاصله پس از رنگ آمیزی قابل استفاده اند. این رنگ ها بخاطر بافت خاصی که دارند، بیشتر مناسب دکوراسیون های روستیک، آنتیک و سنتی هستند. بنابراین اگر از دکوراسیون روستیک در اتاق خواب خود استفاده می کنید، رنگ های رسی و گچی یک گزینه ایده آل برای شما محسوب می شوند.

ترکیب دکوراسیون قرمز اتاق خواب با 5 رنگ شگفت انگیز

غروب آفتاب یکی از زیباترین مناظری است که در طبیعت وجود دارد. اگر شما هم علاقه زیادی به این منظره دارید، می توانید از همین منظره الهام بگیرید. انتخاب غروب آفتاب برای طرح نقاشی اتاق خواب ایده ایست که کمتر کسی جرأت اجرای آنرا دارد. رنگ ها در این طرح ابتدا از آبی که نمایانگر آسمان است شروع شده و بتدریج به رنگ صورتی، نارنجی و در نهایت به رنگ سالمونی در می آید. دقیقا ترکیب رنگی که در غروب آفتاب به دست طبیعت نقاشی می شود. البته از آنجایی که رنگ های این طرح جزء رنگ های قوی محسوب می شوند، و همچنین بخاطر حضور زیاد رنگ صورتی و نارنجی، برای اتاق خواب دخترانه مناسب تر است.

بازهم در طبیعت میمانیم و اینبار از منظره کوهستان الهام می گیریم. استفاده از کوهستان برای طرح نقاشی اتاق خواب، فضای اتاق را به شکلی خارق العاده آرامش بخش و سرحال نشان می دهد. رنگ غالب در این طرح آبی است و از این رو شاید برای اتاق خواب هایی با تم مردانه مناسب تر باشد. برای اینکه تصویر، حالتی سه بعدی به خود بگیرد، باید از سایه های مختلف رنگ آبی-سبز استفاده شود. برای شکل طرح هم می توانید از کوهستان های واقعی که در کشور عزیزمان وجود دارند الهام گیری.

40 نمونه رنگ اتاق خواب بزرگسال جدید و نوآورانه با تم سبز

نقاشی با آبرنگ به شکل درهم ریخته یکی دیگر از ایده های جذاب برای نقاشی اتاق خواب است. این طرح خصوصا برای دیوار پشت تخت خواب خیلی عالی جواب می دهد. بهترین رنگ برای این کار هم استفاده از رنگ آکریلیک است. همانطور که می دانید رنگ های آکریلیک مقدار زیادی آب در ترکیب خود دارند که برای نقاشی آبرنگی دیوار بسیار مناسب است. این رنگ انعطاف پذیری زیادی داشته و بوی زیادی هم ندارد. بنابراین می توانید بلافاصله پس از نقاشی از اتاق خواب استفاده کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1205

به "طرح نقاشی اتاق خواب با شکل های جذاب مناسب اتاق بزرگسالان" امتیاز دهید

3 کاربر به "طرح نقاشی اتاق خواب با شکل های جذاب مناسب اتاق بزرگسالان" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح نقاشی اتاق خواب با شکل های جذاب مناسب اتاق بزرگسالان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید