عدم وجود پیمان صلح بین روسیه و ژاپن برای طرفین مشکل ساز است

به گزارش اسلیم فا، به گزارشئ خبرنگاران به نقل از ریانووستی، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که عدم وجود یک معاهده صلح بین روسیه و ژاپن برای هر دو کشور یک مشکل است و طرفین قصد دارند راه حلی برای این مشکل پیدا نمایند.

عدم وجود پیمان صلح بین روسیه و ژاپن برای طرفین مشکل ساز است

پسکوف در پاسخ به ادامه مذاکرات در خصوص مسائل ارضی با ژاپن گفت: این سوال نامناسبی است اما عدم وجود توافقنامه صلح بین مسکو و توکیو مشکل مشترک است و هر دو طرف به دنبال راه چاره هستند.

لازم به ذکر است که یوشیهید سوگا دبیر کل شورای وزیران ژاپن اعلام نموده است که تا زمان حل و فصل مسئله ارضی با روسیه توکیو از انعقاد پیمان صلح با مسکو خودداری خواهد نمود.

پیش از این ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشستی تحت عنوان خاور دورـ گسترش امکانات در چارچوب همایش اقتصادی شرقی پیشنهاد انعقاد پیمان صلح بین روسیه و ژاپن را مطرح نموده بود.

پوتین پیشنهاد نموده بود تا پیمان صلح بین روسیه و ژاپن که هفتاد سال است درباره آن مذاکراتی جریان دارد، تا آخر امسال میلادی منعقد گردد.

پوتین ژاپن را شریک طبیعی روسیه نامید و بر تمایل خود برای پیشبرد روابط تمام و کمال با توکیو تاکید نمود.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نیز اعلام نموده بود مسکو و توکیو باید از ایجاد مسائل برای فرزندان و نوه های خود که از بن بست به وجود آمده در نسل قبلی ناشی گردیده است، جلوگیری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 44

به "عدم وجود پیمان صلح بین روسیه و ژاپن برای طرفین مشکل ساز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم وجود پیمان صلح بین روسیه و ژاپن برای طرفین مشکل ساز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید