عیار مواد معدنی رو به کاهش است

به گزارش اسلیم فا، خبرنگاران : برآوردها از شرایط معادن مس ایران حکایت از آن دارد که ایران 4.2 درصد از ذخایر جهان را در اخیتار دارد، اما شرایط فراوری مس در کشور نشان دهنده آن است که ما تنها 1.1 درصد فراوری ذخایر جهانی را به نام خود ثبت نموده ایم.

عیار مواد معدنی رو به کاهش است

به گزارش خبرنگاران، اردشیر سعدمحمدی مدیر عامل شرکت ملی مس ایران در سومین همایش غیر آهنی ها با اشاره به این موضوع اضافه کرد: با وجود اینکه شرایط ما در منابع مس شرایطی خوبی است اما با توجه به اینکه در مقوله اکتشاف به خوبی ورود نکردیم فراوری ما دراین بخش بسیار ضعیف است و با تمام این شرایط از ما را ملزم به رشد و توسعه می نمایند.

به گفته مدیر عامل شرکت ملی مس ایران، ذکر این نکته در این میان ضروری است که مقوله اکتشاف یک مقوله مالی است و لازمه آن دسترسی به تجهیزات به روز است که متاسفانه این امکانات در کشور وجود ندارد.

سعدمحمدی با اشاره به اینکه ما باید به تجهیزات جدید برای اکتشاف مجهز شویم چرا که ما نمی توانیم با تجهیزات فعلی از اهداف عظیم حرف بزنیم.

کاهش عیار مواد معدنی در جهان از دیگر مواردی است که مدیر عامل شرکت ملی مس ایران به آن اشاره نموده و در این خصوص می گوید: ارزیابی فرایند عیار مواد معدنی در جهان نشان از کاهش عیار معادن دارد و برای اینکه فراوری افزایش پیدا کند جهان افزایش اکتشاف را در دستور کار قرار داده است تا کاهش عیار را جبران کند، ما هم اگر می خواهیم از جهان عقب نمانیم باید اکتشاف را در دستور کار قرار دهیم تا عیار مواد معدنی در کشور را افزایش دهیم.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1492

به "عیار مواد معدنی رو به کاهش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عیار مواد معدنی رو به کاهش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید