فرهنگ اصطلاحات آرشیوی به چاپ دوم رسید

به گزارش اسلیم فا، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کتاب فرهنگ اصطلاحات آرشیوی یک منبع چند زبانه و تعاملی برای واژگان آرشیوی است که با کوشش بخش آموزش آرشیوی شورای جهانی آرشیو (ایکا) آماده شده است. هدف از تدوین این واژه نامه، حمایت از آرشیو داران، مدیران اسناد و مدیران فناوری اطلاعات در استفاده از عبارت های مرتبط با حوزه اسناد و آرشیو است.

فرهنگ اصطلاحات آرشیوی به چاپ دوم رسید

در این کتاب 320 اصطلاح شاخص حوزه آرشیو و سندشناسی با تکیه بر دانش آرشیوی، سندشناسی، اسنادی و اطلاعاتی معرفی شده است. از ویژگی های این فرهنگ نامه می توان به مرجع بودن آن برای اشاعه فرهنگ آموزشی و پژوهشی در زمینه اسناد وآرشیو وهمچنین منبع بین المللی برای عبارت ها و تعاریف جهت بیان مفاهیم مشترک آرشیوی اشاره نمود.

ترجمه فارسی واژگان ارائه شده همراه با معادل انگلیسی آن ها برای استفاده متخصصان، دانشجویان و علاقمندان به آرشیو و سندشناسی و ابزاری پویا که روش های بین المللی آرشیوی تکامل آنها در طول زمان را به تصویر می کشد از دیگر ویژگی های این اثر است.

علا قمندان برای تهیه این اثر می توانند به صورت غیر حضوری به فروشگاه انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به آدرسhttps://bookshop.nlai.ir مراجعه نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1187

به "فرهنگ اصطلاحات آرشیوی به چاپ دوم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ اصطلاحات آرشیوی به چاپ دوم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید