قدرتمندترین کشتی جنگی دنیا در ناوگان دریایی روسیه

به گزارش اسلیم فا، نشریه آمریکایی فوربس نوشته که رزمناو سنگین هسته ای دریادار ناخیموف ناوگان دریایی روسیه که در حال نوسازی و مجهز شدن به تجهیزات و تسلیحات موشکی مدرن است، به قدرتمندترین کشتی جنگی در سطح دنیا تبدیل خواهد شد.

قدرتمندترین کشتی جنگی دنیا در ناوگان دریایی روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، امروز گزارش داد: نشریه آمریکایی فوربس در مقاله ای نوشته است، رزمناو سنگین هسته ای و مجهز به تسلیحات موشکی دریادار ناخیموف متعلق به ناوگان دریایی روسیه، که در حال مدرنیزه شدن است، احتمالاً به قدرتمندترین کشتی جنگی در دنیا تبدیل گردد.

در این مقاله یادآوری شده است: این رزمناو روسی از لحاظ اندازه، با کشتی جنگی آمریکایی از نوع آیووا ( Iowa ) قابل مقایسه است، ولی در اصول و تجهیزات جنگی به مراتب قدرتمندتر از آن است. این رزمناو با مجهز شدن به تجهیزات و تسلیحات مدرن، احتمالاً به قدرتمندترین کشتی جنگی در سطح دنیا تبدیل خواهد شد.

در این مقاله همچنین اشاره شده که رزمناو دریادار ناخیموف مسلح به موشک های مافوق صوت پی-700 گرانیت خواهد شد که با نام مستعار قاتل هواپیما و همچنین سامانه های دفاع ضد هوایی اس-300 و موشک های کا-33 اوسا مجهز شده اند.

نویسنده این مقاله، تجهیزات نظامی این رزمناو را باورنکردنی خوانده است.

در ماه جولای، کارشناسان نظامی ابراز اطمینان کردند که رزمناو دریادار ناخیموف که در سال 1983 ساخته شده، پس از مدرنیزه شدن، به یک قلعه مستحکم شناور تبدیل می گردد که به تنهایی قادر است تمامی ناوگان ناتو را مهار کند.

این کشتی نظامی سنگین قرار است در سال 2022، به ناوگان دریایی روسیه تحویل داده گردد. رزمناو دریادار ناخیموف یکی از نخستین کشتی هایی خواهد بود که موشک های مافوق صوت زیرکون را دریافت می نماید. کلاهک این موشک ها قادرند 9 برابر سرعت صورت پرواز نمایند و در عین حال در حین پرواز، مانور و تغییر جهت را نیز انجام می دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1250

به "قدرتمندترین کشتی جنگی دنیا در ناوگان دریایی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرتمندترین کشتی جنگی دنیا در ناوگان دریایی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید