محققان ادعا می نمایند که GPT، 4 تست تورینگ را گذرانده است

به گزارش اسلیم فا، به تازگی ادعا شده که هوش مصنوعی شرکت GPT-4 اولین هوش مصنوعی است که توانسته آزمون تورینگ را پشت سر گذاشته است. حداقل، این چیزی است که گروهی از محققان در یک مطالعه نو ادعا می نمایند. البته نتایج این تحقیق هنوز در حال آنالیز هستند.

محققان ادعا می نمایند که GPT، 4 تست تورینگ را گذرانده است

تست تورینگ که برای اولین بار به وسیله آلن تورینگ در سال 1950 ارائه شد، در پی این است که قضاوت کند که آیا یک ماشین می تواند آنقدر هوشمندی اش را به خوبی نشان دهد که نتوان آن را از انسان متمایز کرد. برای اینکه یک هوش مصنوعی آزمون تورینگ را پشت سر بگذارد، باید بتواند با کسی مصاحبه کند و او را فریب دهد که فکر کند با یک انسان صحبت می نماید.

برای آنالیز اینکه آیا GPT-4 می تواند آزمون تورینگ را پشت سر بگذارد یا خیر، محققانی که در این مقاله شرکت داشتند از 500 نفر خواستند تا با چهار پاسخ دهنده مختلف صحبت نمایند. یکی از پاسخ دهندگان انسان بود، دیگری یک هوش مصنوعی متعلق به دهه 1960 به نام ELIZA، و دو تای دیگر نسخه 3.5 و 4 چت جی پی تی بوند.

هر مکالمه در مجموع پنج دقیقه طول کشید. بر اساس این مقاله که در ماه مه منتشر شده، شرکت نمایندگان در 54 درصد موارد GPT-4 را انسانی ارزیابی کردند. به همین علت، محققان ادعا می نمایند که مدل زبان بزرگ واقعاً آزمون تورینگ را پشت سر گذاشته است.

از سوی دیگر، شرکت نماینده انسانی، در 67 درصد موارد انسان تلقی شدند! در حالی که GPT-3.5 امتیاز 50 درصد را به دست آورد، و ELIZA، که از قبل با پاسخ ها برنامه ریزی شده بود و از LLM بهره نمی برد، تنها 22 درصد ارزیابی شد که انسان است.

البته اینکه یک هوش مصنوعی بتواند آزمون تورینگ را به این صورت مرزی بگذارند، به معنای هوشمندی کامل یا خودآگاهی سیستم نیست.

هوش مصنوعی باید بتواند عوامل اجتماعی-عاطفی را که انسان ها در طول تعاملات خود به آن ها تکیه می نمایند، تقلید کند.

البته این خبر خام احتمالاً باعث نگرانی های فزاینده ای در خصوص خطرات هوش مصنوعی خواهد شد که حتی پدرخوانده هوش مصنوعی نیز نسبت به آن ابراز نگرانی نموده است.

این تحقیق و نتایج تست تورینگ GPT-4 نشان می دهد که هوش مصنوعی چقدر در دوران GPT تغییر نموده است.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 26 خرداد 1403 بروزرسانی: 26 خرداد 1403 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2380

به "محققان ادعا می نمایند که GPT، 4 تست تورینگ را گذرانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان ادعا می نمایند که GPT، 4 تست تورینگ را گذرانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید