مروری بر جریمه های عدم استفاده از ماسک در کشورهای مختلف

به گزارش اسلیم فا، همزمان با شیوع کروناویروس جدید تقریبا تمامی کشورها قوانینی را برای رعایت پروتکل های بهداشتی مشخص نموده اند اما در این میان کشورهایی استفاده از ماسک را اجباری نموده اند و در بعضی از این کشورها برای عدم رعایت این قانون جریمه های نقدی و غیر نقدی مشخص شده است.

مروری بر جریمه های عدم استفاده از ماسک در کشورهای مختلف

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، در این گزارش به بعضی از جریمه های سنگینی که تا به امروز کشورها به منظور شیوع کروناویروس برای افرادی که پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را رعایت نمی نمایند، در نظر گرفته، اشاره شده است:

آلمان

در بیشتر ایالت های آلمان همه افراد بالای شش سال باید در مناطق مشخص شده ماسک به صورت داشته باشند و دهان و بینی خود را بپوشانند؛ مجازاتی که برای نقض نمایندگان این قانون در نظر گرفته شده است از هشدار گرفته تا جریمه نقدی را شامل می گردد. برای مثال در ایالت بایرن برای افرادی که مکررا از رعایت این تدابیر تخطی نمایند و در مراکز عمومی مانند مغازه ها از ماسک استفاده ننمایند جریمه نقدی 150 یورویی و برای تکرار این کار تا 300 یورو مشخص شده است. همچنین این ایالت برای مراکزی که برای کارکنان خود ماسک تهیه ننمایند 5000 یورو جریمه نقدی مشخص نموده است.

بلژیک

در شهر بروکسل، دولت برای افرادی که در وسایل نقلیه از داشتن ماسک خودداری نمایند، مبلغی معادل 250 یورو جریمه در نظر گرفت البته این قانون در بلژیک برای تمامی افراد بالای 12 سال اجباری است.

ایتالیا

در ابتدای شیوع کروناویروس دولت ایتالیا از 60 میلیون جمعیت خود خواست تا جایی که امکان دارد، در خانه بمانند. نخست بخش شاقتصادی کشور و شهرهای عظیمی نظیر میلان قرنطینه شدند و برگزاری تمامی رویدادهای فرهنگی و اقتصادی تعطیل شد؛ از استادیوم و سینما گرفته تا کافه و رستوران که به تدریج این محدودیت خروج به تمام کشور تعمیم پیدا کرد. شهروندان این کشور فقط برای کار ضروری حق داشتند از خانه خارج شوند و اگر قادر نبودند دلیل موجهی برای خروج به مأموران نظارت شهری ارائه نمایند پرداخت جریمه 206 یورویی در انتظار آنان بود.

فرانسه

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه پیش از این و در اوج همه گیری بیماری کووید-19 اظهار داشت که کشورش در جنگ است و اضافه کرد: ما نه با یک ارتش یا ملت دیگر بلکه با دشمنی نامرئی و لمس نشدنی می جنگیم که در حال پیشروی است. از سوی دیگر فرانسه 100 هزار مامور پلیس را روانه معابر شهرها کرد تا مردم اجازه نداشته باشند به راحتی از خانه خارج شوند و با هم تماس داشته باشند. در زمان اوج شیوع این بیماری در این کشور، فرانسوی ها ملزم بودند تا برای خروج از خانه گواهی ویژه را تکمیل نمایند که دلیل موجه خروج شان در آن قید شده باشد. همچنین جریمه شکستن قرنطینه خانگی، عدم استفاده از ماسک و خروج از خانه بدون دلیل موجه تا 135 یورو مشخص شده بود.

استرالیا

مقامات این کشور در زمان اعمال تدابیر سختگیرانه جریمه بسیار سنگینی برای شکستن قرنطینه مشخص کردند و برای افرادی که مقررات محدودیت رفت و آمد را رعایت نمی کردند تا سقف 50 هزار دلار استرالیا جریمه در نظر گرفته شده بود.

ایالات متحده

مقامات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در ایالات متحده این اجازه را داشتند تا به منظور پیشگیری از شیوع کروناویروس، تردد و رفت و آمد افراد میان ایالت های مختلف را ممنوع نمایند و نخستین کسانی که از ووهان چین به آمریکا بازگشتند در یک پایگاه نظامی در کالیفرنیا قرنطینه شدند. همچنین در بعضی ایالت ها مقررات محدودیت رفت و آمد اجرا و اجتماع بیش از 50 نفر نیز ممنوع شد.

آذربایجان

پلیس جمهوری آذربایجان نیز اجازه داشت شهروندان را در صورت استفاده نکردن از ماسک جریمه کند. میزان این جریمه ها از 50 تا 400 منات مشخص شد.

همچنین مجلس ملی جمهوری آذربایجان جریمه هایی را برای عدم پوشیدن ماسک تصویب کرد.

ازبکستان

در این کشور و بر اساس تصمیم کمیسیون ویژه مبارزه با کروناویروس، فعالیت شرکت های اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی شهری تنها با رعایت مقررات بهداشتی ازجمله اجباری بودن داشتن ماسک برای رانندگان و مسافران امکان پذیر بود.

گرجستان

در گرجستان و بنابر اعلام وزیر دادگستری شهروندان برای حضور در مراکزخدمات عمومی ملزم به استفاده از ماسک شدند.

ارمنستان

ستاد مبارزه با کرونا ارمنستان نیز شهروندان را ملزم به استفاده از ماسک در همه اماکن عمومی کرد که پرداخت جریمه 10 هزار درام (حدود 20 دلار) برای خاطیان مشخص شد.

هند

در این کشور نیز میزان جریمه استفاده نکردن از ماسک در بعضی ایالت ها تا 100 روپیه و در بعضی 500 و در تعدادی مناطق 2000 تا 5000 روپیه هم مشخص شد.

پاکستان

مقامات پاکستان نیز پیش از این اظهار داشتند شهروندان این کشور که هنگام تردد در خیابان و اماکن عمومی از ماسک استفاده ننمایند، جریمه شده یا حتی زندانی می شوند.

ترکیه

در ترکیه نیز مقامات این کشور مردم بیش از نیمی از استان ها را برای تردد در اماکن عمومی ملزم به زدن ماسک کردند. همچنین پس از برداشتن محدودیتهای ناشی از قرنطینه سراسری در ترکیه و در پی تصمیم گیری استانداری ها و فرمانداری های شهرهای عظیم این کشور و به منظور کاستن از شیوع کروناویروس مردم 42 استان از 81 استان ترکیه ملزم به زدن ماسک در معابر و اماکن عمومی شدند که حبس در زندان یا پرداخت جریمه نقدی برای خاطیان در نظر گرفته شد.

همچنین در کشورهای عربی مجازات هایی را برای عدم استفاده از ماسک مشخص نموده اند.

کویت

وزارت بهداشت کویت اواخر اردیبهشت ماه طی بخشنامه ای اظهار داشت: هر یک از افراد در صورت عدم استفاده از ماسک و یا پوشاندن دهان و بینی به سه ماه زندان یا پنج هزار دینار جریمه محکوم میشوند.

الجزایر

استفاده از ماسک اجباری در این کشور الزامی شد و حتی برای عدم استفاده از ماسک داخل خودروهای شخصی هم جریمه ای حدود 50 یورویی مشخص شد.

قطر

از اواخر اردیبهشت ماه بود که قطر مقررات و محدودیت های اجتماعی سختی را برای مبارزه با شیوع کرونا هدف قرار داد. بر این اساس افرادی که در اماکن عمومی از ماسک استفاده نمی کردند، با مجازات تا 3 سال حبس روبرو بودند. علاوه بر حبس برای متخلفان مجازات اقتصادی 200 هزار ریال (55 هزار دلار) در نظر گرفته شد.

مراکش

در مراکش نیز از اوایل ماه آوریل (حدود سه ماه قبل) استفاده از ماسک اجباری و به افراد هشدار داده شد که در صورت سرپیچی از این قانون 1300 درهم جریمه نقدی و یا سه ماه حبس در انتظار آنها خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1208

به "مروری بر جریمه های عدم استفاده از ماسک در کشورهای مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروری بر جریمه های عدم استفاده از ماسک در کشورهای مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید