35 حقیقت کمتر شناخته شده از سرزمین تاریخی ایتالیا

به گزارش اسلیم فا، حقایقی از کشور ایتالیا

ایتالیا که رسما به جمهوری ایتالیایی نیز شناخته می گردد، کشوری است که در جنوب اروپا واقع شده است. کشور ایتالیا در میان دریای مدیترانه واقع شده و مرزهای بدون محدودیتی را با کشورهای فرانسه، سوییس، اتریش و اسلوونی دارد. این کشور همچنین با ایالت های کوچکی مثل واتیکان و سن مارینو نیز دارای خط مرزی مشترک بوده و با کشور کرواسی دارای مرز آبی می باشد. مساحت این کشور بیش از 300 هزار کیلومتر مربع را پوشش داده و آب و هوایی مدیترانه ای دارد. جمعیت 61 میلون نفری ایتالیا باعث شده تا در رتبه چهارم پرجمعیت ترین کشور اروپا و رتبه اول آن در جنوب اروپا قرار گیرد. در این مطلب قصد داریم تا حقایقی از کشور ایتالیا و سرزمینی با تاریخ چند هزار ساله را بیان کنیم، پس با خبرنگاران همراه شوید.

35 حقیقت کمتر شناخته شده از سرزمین تاریخی ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

حقایقی از کشور ایتالیا در مورد این سرزمین تاریخی

  1. نام کشور ایتالیا از کلمه italia به معنی سرزمین گوساله ها گرفته شده است. این نامگذاری احتمالا به این دلیل بوده که گاو، نماد قبایل جنوبی این کشور بوده است.
  2. کشور ایتالیا همراه با جزایر سیسیلو ساردینیا بیش از 300 هزار کیلومتر مربع مساحت داشته که این میزان کمی بیشتر از مساحت ایالت آریزونا آمریکا می باشد.
  3. نام رسمی کشور ایتالیا، جمهوری ایتالیا (Repubblica Italiana) می باشد.
  4. ایتالیا به عنوان سرزمینی با تاریخ چند هزار ساله در هر کیلومتر مربع خود، بش از هر کشور دیگری دارای آثار تاریخی و شاهکارهای هنری می باشد.
  5. تقریبا چهار پنجم مساحت کشور ایتالیا کوهستانی و یا تپه ای می باشد.

حقایقی از کشور ایتالیا و صنعت غذایی در این کشور

  1. در سال 2017، یک سگ به نام روکو در کشور ایتالیا نوعی قارچ خوراکی به وزن 1.5 کیلوگرم را کشف کرد. این قارچ در یک حراجی به قیمت 333 هزار دلار به فروش رفت که رکوردی دنیای برای خرید یک قارچ بوده است.
  2. ایتالیایی ها ادعا می کنند که آن ها روش آشپزی کردن را به سایر اروپاییان آموخته اند. ایتالیا به عنوان معرفی کننده بستنی به کشورهای دیگر دنیا (البته در کنار چین) و معرفی قهوه و میوه ها می باشد. علاوه بر این ایتالیا در کنار بلژیک و فرانسه ادعا می کنند که سیب زمینی سرخ نموده را اختراع نموده اند. اولین کتاب آشپزی ایتالیایی توسط بارتولومئو سی سی (Bartolomeo Sicci) در سال 1474 نوشته شده است.
  3. گرگ ایتالیایی یکی از حیوانات غیر رسمی سرزمینی با تاریخ چند هزار ساله است. این گرگ نقشی اساسی در افسانه های روم باستان دارد.
  4. زمانی که مرغ مک دونالد در سال 1986 در رم افتتاح شد، رستوران های ایتالیایی در خیابان ها اسپاگتی رایگان به مررم می دادند تا به آن ها میراث ایتالیایی و سرزمینی با تاریخ چند هزار ساله خود را یادآوری کنند.
  5. پنیر پارمسان از منطقه پارما در کشور ایتالیا منشا می گیرد. ایتالیایی ها همچنین بسیاری دیگر از پنیرها مانند گورکونزولا، موزارلا، پروولون و ریکوتا را به وجود آورده اند. هیچ کسی نمی داند پیتزا چه زمانی اختراع شده است اما این مردن ناپل بودند که آن را غذایی محبوب ساختند.

حقایقی از کشور ایتالیا و ایالت های مستقل آن

  1. دانشگاه رم یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دنیا بوده و در سال 1303 میلادی توسط کلیسای کاتولیک بنا شده است. به این دانشگاه اغلب لاساپینزا (La Sapienza) به معنی دانش گفته می شود. دانشگاه رم همچنین عظیمترین دانشگاه اروپا با 150 هزار دانشجو است.
  2. در کشور ایتالیا دو کشور کستقل نیز وجود دارند. جمهوری سن مارینو با 65 کیلومتر مربع مساحت و شهر واتیکان که تنها 1.1 کیلومتر مربع مساحت دارد.
  3. سن مارینو قدیمی ترین جمهوری دنیا بوده و سابقه تاریخی آن به سال 301 میلادی باز می شود. این جمهوری کمتر از 30 هزار شهروند داشته و دارای قدیمی ترین قانون اساسی مداوم است. به شهروندان سن مارینو سامارینس (Sammarinese) می گویند.
  4. واتیکان تنها کشوری در دنیا است که می تواند دروازه های خود را در هنگام شب قفل نماید. این کشور شرکت تلفن، رادیو، ایستگاه تلویزیونی، پول و تمبر مخصوص به خود را دارد. واتیکان حتی ارتش خود که گارد تاریخی سوییس است را دارد.

حقایقی از کشور ایتالیا و طبیعت این کشور

  1. بیشتر گیاهان و جانوران طبیعی ایتالیا در اثر قرن ها کشت و زراعت در سرزمینی با تاریخ چند هزار ساله از بین رفته اند. بیشتر حیوانات طبیعی این کشور نیز به دلیل شکار بیش از حد ناپدید شده اند.
  2. نویسنده داستان پینوکیو، کارلو کولودی (Carlo Collodi) که از 1826 تا 1890 زندگی می نموده یک فرد ایتالیایی بوده است.
  3. ایتالیایی ها بیش از هر سرزمینی دیگر در سراسر اروپا دچار زمین لرزه می شوند. در سال 1693 در حدود 100 هزار نفر در اثر زلزله ای عظیم در سیسیل جان باختند. آخرین زمین لرزه ایتالیا در سال 1980 در ناپل رخ داد که 3 هزار نفر را از بین برد.
  4. هیچ کشور دیگری در اروپا به اندازه ایتالیا آتشفشان ندارد. وجود این تعداد آتشفشان به این دلیل است که شبه جزیره ایتالیا روی یک خط گسل قرار گرفته است. عظیمترین فوران ها در صد سال گذشته از آتشفشان های اتنا (Etna)، استرومبولی (Stromboli) و وزوویوس (Vesuvius) بوده است.

حقایقی از کشور ایتالیا در مورد تاریخچه امپراتوری ها

  1. از سال 2 هزار پیش از میلاد قبایل ایتالیایی به نام های اسکانز (Oscans)، اومبریانز (Umbrians) و لاتینز (Latins) ساختارهای خود را تاسیس کردند. تمدن آن ها توسط اتروسکانزها (Etruscans) در سال های 800 پیش از میلاد دنبال شدهو در یونانیان اجتماع هایی را در جنوب ایتالیا به نام ماگنا گراسا (Magna Graeca) که در ایتالیایی امروزی به آن آپولیا (Apulia) گفته می شود تاسیس کردند. روم در سال 753 پیش از میلاد تاسیس شده و پس از آن رومیان آغاز به تسخیر شبه جزیره کردند.
  2. در سال 117 میلادی امپراتوری روم از کشور پرتغال در غرب تا سوریه در شرق و از بریتانیا در شمال تا بیابان های شمال آفریقا در جنوب در سراسر مدیترانه گسترش یافته بود. این سرزمین مساحتی در حدود 6 میلیون کیلومتر مربع و در حدود دو سوم مساحت ایالات متحده را شامل شده که 120 میلیون نفر جمعیت در آن زندگی می کردند. در طول قرون وسطی، شهر رم بیش از 13 هزار ساکن داشته است.
  3. همانند بسیاری از اروپا، کشور ایتالیا نیز در اواسط قرن چهاردهم درگیر طاعون و مرگ سیاه شد که توسط تجار ایتالیایی از خاورمیانه وارد جنوا شد. بهبودی از شرایط به وجود آمده باعث رشد فکری شده و به انسانیت و ایجاد شدن رنسانس یاری کرد.

حقایقی از کشور ایتالیا در مورد زبان مردم

  1. از سال های 1861 تا 1985 بیش از 26 میلیون نفر که بیشتر آن ها از جنوب ایتالیا بودند، این کشور را برای به دست آوردن زندگی بهتر ترک کردند. تنها یک چهارم از این افراد پس از گذشت سال ها به ایتالیا بازگشتند.
  2. بلندترین قله قاره اروپا در کشور ایتالیا قرار گرفته که مونته بیانکو (Monte Bianco) یا کوه سفید است. این کوه بخشی از رشته کوه آلپ بوده و ارتفاع آن 4807 متر می باشد.
  3. گرچه اقتصاد ایتالیا در نیمه اول قرن بیستم از سایر کشورهای اروپایی عقب ماند اما در حال حاضر این کشور یکی از عظیمترین اقتصادهای دنیا است.
  4. ایتالیایی یک زبان عاشقانه است که از گویش مردمی که در طول سال های آخر امپراتوری روم صحبت می کردند به دست آمده است. زبان ایتالیایی نسبت به سایر زبان ها تعداد کلمات لاتین بیشتری بوده وساختار دستوری آن نیز همانند لاتین باقی مانده است. زبان لاتین همچنان به عنوان زبان رسمی واتیکان شناخته می شود.

حقایقی از کشور ایتالیا و توریستی در این کشور

  1. پایتخت ایتالیا شهر رم بوده که همچنان به عنوان شهری ابدی شناخته می شود. این شهر که در سرزمینی با تاریخ چند هزار ساله واقع شده دارای قدمت تاریخی 3 هزار سال می باشد. از سال 1871 شهر رم به عنوان پایتخت ایتالیا بوده و شهرت آن به گنبد سنت پیتر، کلیسای سیتین، کلزیوم و فواره معروف تروی (Trevi) می باشد.
  2. سالانه بیش از 50 میلیون نفر توریست از ایتالیا دیدن نموده و توریستی امری حیاتی برای اقتصاد این کشور است. در حدود 63 درصد از درآمد ملی ایتالیا به وسیله توریستی تامین می شود.
  3. تصور می شد که میکلانژ ایتالیایی تصویر سازی های خود را در سایه هایی غم انگیز نقاشی نموده است. اما زمانی که نقاشی های او در کلیسای سیستین تمیز شد، متوجه شدند که او در واقع از رنگ های روشنی مانند بنفش و سبز و صورتی استفاده نموده است. قرن ها خاک و دود شمع ها باعث شده بود تا روشنی رنگ ها از بین برود.
  4. پاسگیاتا (passeggiata) پیش از شام یا قدم زدن در شب یکی از فعالیت هایی است که اغلب ایتالیایی ها در اوقات فراغت خود انجام داده و در خیابان ها به قدم زدن می پردازند.

حقایقی از کشور ایتالیا و مسائل قرن اخیر

  1. در طول جنگ دنیای دوم که یهودیان مورد آزار و اذیت قرار گرفتند، بعضی از آن ها درون گورهای باستانی ایتالیا مخفی شدند.
  2. در طول دهه های 1930 و 40 بنیتو موسیلینی کوشش کرد تا کلمات خارجی را از زبان ایتالیایی حذف کند. در فوتبال کلمه گل به متا (meta) تغییر داده شد. در کارتون ها میکی موس به تاپولینو (Topolino) و گوفی به پیپو (Pippo) تغییر نام پیدا کرد. با اینکه این ممنوعیت ها دائمی نبودند اما این نام های ایتالیایی همچنان باقی مانده است.
  3. تقریبا 85 درصد از ایتالیایی ها را کاتولیک های رومی تشکیل می دهند. سایر ادیان شامل پروتستان ها، یهودیان و مسلمانان که تعدادشان در حال رشد است بخش اقلیت مذهبی این کشور را تشکیل می دهند.
  4. کاهش میزان زاد و ولد در ایتالیا باعث شده تا این کشور در رتبه دوم کمترین میزان تولد در میان کشورهای غربی قرار گیرد. هر دو رهبر سیاسی و مذهبی این کشور ابراز نگرانی نموده و پاداش هایی را برای زوج هایی که بیش از یک فرزند داشته باشند در نظر گرفته اند.
  1. ایتالیا یکی از رهبرای مد در سراسر دنیا است. طراحان ایتالیایی مانند نینو سروتی (Nino Cerruti) و والنتینو (Valentino) این صنعت را در دهه 1950 راهنمایی کردند. علاوه بر آن ها برندهایی مانند گوچی، ورساچه، آرمانی و پرادا نیز که به صورت بین المللی شناخته شده اند متعلق به ایتالیا می باشد. علاوه بر این کشو ایتالیا صنعت خودروسازی اسپورت را نیز با برندهای فراری و لامبورگینی رشد داده است.
  2. اولین ویولون احتمالا در قرن 15 میلادی و در کارگاه آندرا آماتی (Andrea Amati) در سرمونا (Cremona) ساخته شده است. این شهر بعدها محل زندگی آنتونیو استرادیواری (Antonio Stradivari) مشهورترین سازنده ویولون شد.

منبع: www.factretriever.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1019

به "35 حقیقت کمتر شناخته شده از سرزمین تاریخی ایتالیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "35 حقیقت کمتر شناخته شده از سرزمین تاریخی ایتالیا" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "35 حقیقت کمتر شناخته شده از سرزمین تاریخی ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید