مساله جمعیت حول محور فرهنگ است نه اقتصاد

به گزارش اسلیم فا، مشاور اجتماعی وزیرارشاد و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گردهمایی تخصصی فعالین حوزه جمعیت حضور پیدا کرد و درباره اهمیت مساله جمعیت در کشور سخن گفت.

مساله جمعیت حول محور فرهنگ است نه اقتصاد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، عاطفه خادمی مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گردهمایی تخصصی فعالین حوزه جمعیت گفت: پیش فرض ما در وزارت فرهنگ این بوده و هست که مسئله جمعیت، حول محور فرهنگ شکل گرفته است و نمی توان انتظار داشت که تنها با حل شدن مسائل مالی، مسائل جمعیت حل شود. در نتیجه اقتصاد، اولویت اول در حل مسئله نیست بلکه فرهنگ، دارای فوریت در حل مسئله می باشد و باقی مسائل به تبع آن به وجود آمده که باید به آن ها هم پرداخت.

خادمی اضافه کرد: امروزجمعیت، مسئله مردم نیست، ولی باید به مسئله مردمی تبدیل شود؛ پس نباید مشخصا به وسیله حاکمیت این مسئله نمایان شود و به گونه ای به موضوع پرداخته شود که این انگاره ذهنی که بحران جمعیت، بحران حاکمیتی است، تقویت شود. در نتیجه حلقه های میانی باید فعال شوند. برای پیشبرد این کار سیاست آن است که ظرفیت مردمی بیش از پیش در مسئله جمعیت، فعال شود. ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میزبان تمامی طرح های تخصصی و حرفه ای بخصوص در حوزه فرهنگ سازی و گفتمان سازی هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2152

به "مساله جمعیت حول محور فرهنگ است نه اقتصاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مساله جمعیت حول محور فرهنگ است نه اقتصاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید