معرفی زیباترین دریاچه های اروپا و دهکده های همجوارشان

به گزارش اسلیم فا، زیباترین دریاچه های اروپا

بعضی از زیباتری دریاچه های دنیا در قاره سرسبز اروپا قرار دارند، دریاچه هایی که در کنار کوه های سر به فلک کشیده شکل گرفته اند. لازم نیست عاشق آب و دریا باشید تا از تماشای تلالوی طلایی خورشید بر آب های زلال زیبا ترین دریاچه های اروپا لذت ببرید. خودتان را برای لحظه ای در کنار دریاچه ای آرام تصویر کنید که عکس دهکده تاریخی و کوه های مجاور در آن افتاده است. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا 12 مورد از زیباترین دریاچه های اروپا را به شما معرفی کنیم.

معرفی زیباترین دریاچه های اروپا و دهکده های همجوارشان

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

بلد | Bled

دریاچه بلد یکی از زیباترین دریاچه های اروپا است که در کنار دهکده ای تاریخی با همین نام داخل کشور اسلوونی واقع شده است. چشم اندازی خیره نماینده و دلچسب که در تمام فصول سال مقصدی تماشایی است. بلد در کنار کوه های آلپ واقع شده است و همه آن را با جزیره تماشایی که در میانش واقع شده است می شناسند. دور تا دور دریاچه راستای به طول 6 کیلومتر برای پیاده روی و دوچرخه سواری احداث شده که می تواند تجربه ای فراموش نشدنی برایتان باشد.

از فصل بهار با تمام زیبایی هایش که بگذریم با سرد شدن هوا و رسیدن زمستان، آب دریاچه یخ می زند و گردشگران زیادی برای انجام ورزش های زمستانی و اسکی به بلد می آیند. اما شاید برایتان عجیب باشید که این جا در کنار طبیعت یک جاذبه شکم گردی منتظرتان است. خوردن کیک مخصوص و خامه ای که در دهکده فروخته می شود را حتما در فهرست اقدامتتان در این سفر قرار دهید.

لینداو | Lindau

در ادامه فهرست زیباترین دریاچه های دنیا به دریاچه کنستانس می رسیم که در مرز مشترک سه کشور آلمان، سوییس و اتریش واقع شده است و جالب است بدانید که گردشگران هر سه کشور برای لذت بردن از زیبایی های طبیعت آن را انتخاب می نمایند. اگر بخواهید تصویر دهکده تاریخی را در آب تماشای کنید باید به شهر لینداو در ساحل شرقی دریاچه بروید.

رودخانه مشهور راین در پای دامنه شمالی کوه های آلپ به این دریاچه می ریزد. به خاطر آب و هوای مناسب خاک اطراف دریاچه بسیار حاصلخیز بوده و پر از فضای سبز و مزارع کشاورزی است. ماهی گیری نیز در آب های دریاچه بسیار پر رونق است و جالب است بدانید این سه کشور هنوز بر سر این موضوع میان یکدیگر به توافق نرسیده اند. دریاچه کنستانس، سومین دریاچه بزرگ اروپا با 63 کیلومتر طول، می باشد.

پلاکتن | Plockton

پلاکتون دهکده ای تاریخی و کوچک در کنار یکی از زیباترین دریاچه های اروپا به نام Loch Carron می باشد که در منطقه ای به نام اسکاتلند کوهستانی قرار گرفته است. عمق دریاچه در مناطق مختلف بین 20 تا بیش از 100 متر تغییر می نماید. به لطف جریان های اطلس شمالی آب و هوایی فوق العاده معتدل در آن شکل گرفته و حتی درختان پالم نیز در آن دیده می شوند. جالب است بدانید که چندین برنامه تلویزیون مشهور مانند مرد حصیری (سال 1973) در آن ساخته شده است. در آمد بسیاری از مردم منطقه برپایه گردشگری از زیبایی های محیط پیرامونشان می باشد.

اورتا سان جیولیو | Orta San Giulio

اورتا سان جیلیو یک کومونه (از تقسیمات کشوریی ایتالیا) در استان نووارا کشور ایتالیا می باشد و 294 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است. اورتا دقیقا در میان یکی از زیباترین دریاچه های دنیا به نام دریاچه اورتا واقع شده است به نحوی که هنگامی که از دور منظره آن را تماشا می کنید احساس می کنید که دهکده تاریخی در میان دریاچه شناور است. کوه های مجاور پیمونت و لمباردی مقدس هستند. مجموعه ای از 9 کلیسای کوچک و سازه های منحصر به فرد در آن قرار دارند و تاریخ ساختشان به اواخر سده 16 میلادی باز می شود و در سال 2003 در فهرست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده اند.

مناظر تماشایی منطقه دارای ویژگی های ایتالیایی است و داخل دهکده تاریخی و کوه های مجاور آن ساختمان های بسیار زیبایی دیده می شود. جیولیو نام قدیسی است که قرن چهارم در این محل زندگی می نموده است.

سالو | Salò

سالو کومونه دیگری در ایتالیا است که داخل استان برشا واقع شده است. یکی از زیباترین دریاچه های اروپا و البته بزرگ ترین دریاچه ایتالیا با نام گاردا در این منطقه واقع شده است و می توان گفت دقیقا جایی بین ونیز و میلان می باشد. چشم انداز کوه های مجاور و دهکده تاریخی بالای تپه ها چشم اندازی فوق العاده را ایجاد نموده است. علاوه بر تماشای منظره انواع تفریحات آبی کنار دریاچه برپاست و می توانید حسابی ماجراجویی کنید.

اگر هم آرامش را ترجیح می دهید گوشه ای بنشینید و خودتان را با طعم لذیذ بستنی سرگرم کنید. به خاطر آب و هوای معتدل اطراف آن درخت های زیتون روییده و همه جا درخت لیمو دیده می شود. شهر باستانی سیرمیون از دیگر دیدنی های اطراف دریاچه است که پر از رستوران، بازار، مغازه و البته قلعه ای به قدمت قرن 12 میلادی می باشد. چشمه های آب معدنی آن حوالی هم از دیگر دلایل گردشگران برای سفر به دریاچه جادویی گاردا هستند.

انسی | Annecy

انسی شهری کوچک و تماشایی در جنوب شرقی فرانسه است که به خاطر قرار دریافت دریاچه انسی در کنار کوه های آلپ بسیاری به آن لقب ونیز آلپ را داده اند. تماشای انعکاس قله های برفی درون آب های درخشان دریاچه اولین چیزی است که هر گردشگری را به خود محسور می نماید. بسیاری از پاریسی ها برای سپری کردن تعطیلاتشان این جا را انتخاب می نمایند. دوچرخه سواری دور دریاچه و قایق سواری داخل آن از رایج ترین تفریحات این مورد از زیباترین دریاچه های اروپا هستند.

مونترو | Montreux

مونترو شهری دیدنی در غرب کشور سوئیس است که یکی از زیباترین دریاچه های اروپا به نام ژنو یا دریاچه لمان داخل آن واقع شده است و کوه های مجاورش قله های آلپ هستند. این دریاچه دارای مساحت 580 متر، طول 73، پهنای 14 متر است و 372 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است. مسافران روزی دلپذیر را در کنار آب های درخشان آن سپری می نمایند انواع تفریحات آبی برایشان فراهم شده است.

اگر قصد بازدید از آن را دارید پیشنهاد می کنیم حتما جوری برنامه ریزی کنید که غروب زیبای دریاچه را تماشا کنید. در تمام طول سال سفر به ژنو زیبایی های خاص خودش را دارد اما بهار و پاییز که کشتی های کروز مسافرانشان را به آن می آورند و درخت ها هزار رنگ به خود گرفته اند لطف دیگری دارد. فصل زمستان نیز علاقه مندان به اسکی منطقه را برای مقصد سفرشان انتخاب می نمایند.

یوویور | Yvoire

این جا دهکده ای قرون وسطایی در قسمت فرانسوی دریاچه ژنو است و خود فرانسوی ها آن را به عنوان یکی از زیباترین نقاط کشورشان انتخاب می نمایند. از جاذبه های منطقه می توان به معماری قرو وسطایی و قلعه ای قدیمی متعلق به قرن 14 اشاره نمود. هنگام قدم زدن در آن فکر می کنید که در تاریخ سفر نموده اید و به دوره دیگری از تاریخ تعلق دارید. روزهای تابستان سراسر صخره های روستا با گل پوشانده شده و از آن چه هست هم زیبا تر می شود.

اهرید | Ohrid

به شهر اهرید در کشور مقدونیه بهشت گردشگران می گویند چرا که دارای دیدنی های تاریخی و طبیعی فراوانی است. 30 آرامگاه تاریخی در گوشه و کنار آن واقع شده است و بناهایی که روزگاری کاخ های مجلل رومیان بودند و محلی برای فرمانروایی نیز هنوز در شهر باقی مانده اند، اما یکی از زیباترین دریاچه های اروپا به نام اهرید به طبیعت منطقه جلوه ای ویژه داده است. جالب است بدانید یک سوم دریاچه در کشور آلبانی است اما برای دیدن زیبایی های هرچه بیشتر آن توصیه می کنید به قسمت مقدونیه ای آن بروید.

دریاچه اهرید در گروه قدیمی ترین و عمیق ترین دریاچه های دنیا جای می گیرد و سال 1979 در فهرست میراث دنیای یونسکو نیز ثبت شده است. عمیق ترین قسمت دریاچه 288 عمق دارید و توانسته عنوان عمیق ترین دریاچه شبه جزیره بالکان را از آن خود کند.

هال اشتات | Hallstatt

هال اشتات از تماشایی ترین شهرهای کوچک اتریش و کل دنیا است و اگر به گردشگری علاقه مند باشید احتمالا تصاویر این شهر کوچک را بارها دیده اید. دریاچه هال اشتات نیز یکی از زیباترین دریاچه های اروپا نام گرفته و دهکده تاریخی و کوه های مجاور زیبای آن را دوچندان نموده اند. دریاچه در منطقه الزکامرگوت اتریش، در کناره شمالی دامنه کوه هوهر داشتین جای دارد. طول آن 8.5 کیلومتر و بین 1 تا 2 کیلومتر پهنا دارد. عمیق ترین قسمتش هم 125 متر است. گردشگران می توانند در منطقه پیاده روی نمایند تا به انجام تفریحات آبی بپردازند.

در فاصله کوتاهی از دهکده منطقه ای به نام Dachstein Salzkammergut واقع شده است که نام آن در فهرست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. غارهای Dachstein نیز در همان نزدیکی واقع شده است و جالب است بدانید تا عمق 1174 متری کشیده شده اند. داخل غار آبشارهای بزرگ یخی دیده می شود. جالب است بدانید روستای هال اشتات قدیمی ترین روستای مسکونی دنیا است.

لوسرن | Lucerne

لوسرن در ایالتی با همین نام داخل کشور سوئیس واقع شده است و مردم آن به زبان آلمانی صحبت می نمایند. دریاچه لوسرن یا چهار کانتون را می توان با کوه های مجاورش یکی از زیباترین دریاچه های اروپا نامید. تور کشتی کروز بر روز دریاچه برگزار می شود و تبدیل به یکی از شاخص ترین جاذبه های گردشگری این منطقه شده است. گشت و گذار در روز گرم تابستانی بر روی کشتی بخار آن هم روی دریاجه زیبای لوسرن قطعا به یکی از فراموش نشدنی ترین خاطرات زندگی شما تبدیل خواهد شد.

با 39 کیلومتر طول و 3 کیلومتر عرض 114 کیلمتر مربع مساحت دارد و در عمقش حداکثر به 214 متر می رسد. هر سوی دریاچه چشم انداز متفاوتی دارد بنا بر این برای بهره بردن تمام و کمال از زیبایی های آن پیشنهاد می کنیم حتما تور کشتی یا قایق سواری بر روی دریاچه را امتحان کنید. دشت روتیل نیز فاصله کمی از دریاچه دارد. روتیل در میان اهالی کشور سوئیس منطقه ای افسانه ای و محل تاسیس کشورشان شناخته می شود.

در ابتدا گفتیم آن را دریاچه 4 کانتون نیز می نامند، کانتون نوعی تقسیمات کشوری و نام ایالت های فدرال کشور سوئیس است. این دریاچه بین چهار کانتون به نام های Nidwalden، Uri، Schwyz و لوسرن واقع شده است و به خاطر انتهای غربیش لوسرن را برای آن انتخاب نموده اند.

لکو | Lecco

لکو شهری در شمال ایتالیا است که یکی از زیباترین دریاچه های اروپا را در دل خود جای داده است. دریاچه کومو با شهر میلان 50 کیلومتر فاصله دارد و بین شهرهای کومو و لکو قرار گرفته است. از دیر باز گردشگران بسیاری برای تماشای دریاچه و دهکده تاریخی و کوه های مجاور به این منطقه می آیند. کومو عنوان عمیق ترین دریاچه ایتالیا را از آن خود نموده است. کنار دریاچه محیطی فوق العاده برای استراحت و گردش فراهم نموده اند.

شهر کومو اما دهکده ای روستایی مملو از ساختمان های متعلق به قرن 16 میلادی می باشد و زمانی نجیب زادگان ایتالیایی در آن زندگی می کردند. علاوه بر خانه های تماشایی و معماری خیره نماینده موزه ابریشم کومو هم ارزش دیدن دارد. قلعه باستانی دی فوئنتس نیز در جوار دریاچه ساخته شده و از بناهای بجا مانده دوران سلطنت اسپانیایی های است. قدمت آن به قرن 17 میلادی باز می شود و مطمئن باشید از تماشای آن پشیمان نخواهید شد.

همان طور که انتظار دارید دور تا دور منطقه راستاهایی رویایی برای طبیعت گردان در نظر گرفته شده است که پیشنهاد ما برای شما انتخاب راستا Sentiero del Viandante با 45 کیلومتر طول است. برای ورود به آن باید به شرق دریاچه بروید و ماجراجویی های خود را از همان جا شروع کنید. تمام فصول سال برای تماشای دریاچه مناسب است، تابستان با آب و هوای مطبوع، بهار و پاییز با فضایی دنج تر و پایکوبی رنگ های زیبا و البته زمستان برای عاشقان اسکی و سرما، انتخاب بهترین زمان را بر عهده خودتان می گذاریم.

منبع: theculturetrip

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 309

به "معرفی زیباترین دریاچه های اروپا و دهکده های همجوارشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی زیباترین دریاچه های اروپا و دهکده های همجوارشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید