مقاله: فناوری ان اف سی (NFC) چیست، ان اف سی چیست، nfc چیست، nfc مخفف چیست؟

به گزارش اسلیم فا، آنتن NFC در حقیقت یک القاگر (Inductor) می باشد. القاگرها می توانند به گونه ای ساخته شوند که با همدیگر کار کنند؛ یعنی با جفت شدن متقابل. بنابراین وقتی میدان مغناطیسی یک القاگر از نزدیکی دیگری عبور نماید، یک جریان القایی در دومی ایجاد می گردد. یعنی یک انتقال انرژی بدون تماس؛ دقیقاً همان چیزی که برای NFC مناسب است.

مقاله: فناوری ان اف سی (NFC) چیست، ان اف سی چیست، nfc چیست، nfc مخفف چیست؟

از میان ارتباطات رادیویی موجود در اسمارتفون ها، NFC و بلوتوث بُرد کوتاه تری دارند. اولی در حد چند سانتی متر و دومی تا چند متر. فناوری NFC برای پرداخت های الکترونیکی بهتر بوده و بلوتوث برای انتقال فایل ها. فرکانس کاری NFC معادل 13.56 مگاهرتز می باشد که نسبت به بلوتوث با فرکانس 2.5 تا 2.5 گیگاهرتز خیلی کمتر است.

تا به اینجا می دانیم که NFC یک روش برای ارتباط بین وسایل، در فاصله کوتاه می باشد. اگر درباره آنتن ها اطلاعاتی داشته باشید می دانید که هر کدام با فرکانس عملیات خاصی عمل می کنند. در مورد NFC این فرکانس 13.56 مگاهرتز است که فرکانس پایینی در مقایسه با فرکانس بلوتوث به شمار می رود.

کاربردهای فناوری NFC شامل پرداخت های الکترونیک (مثلاً با استفاده از گوگل والت)، تبادل اطلاعات در فاصله های کوتاه (مثلاً لمس دو تلفن برای تبادل عکس) و ساده سازی راه اندازی وای-فای (Wi-Fi) و بلوتوث است. در عین حال، برقراری ارتباط میان یک دستگاه NFC و یک (چیپ NFC بدون منبع انرژی) که به آن tag گفته می شود نیز ممکن می باشد.

منبع مقاله: فناوری ان اف سی (NFC) چیست، ان اف سی چیست، nfc چیست، nfc مخفف چیست؟

انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1911

به "مقاله: فناوری ان اف سی (NFC) چیست، ان اف سی چیست، nfc چیست، nfc مخفف چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: فناوری ان اف سی (NFC) چیست، ان اف سی چیست، nfc چیست، nfc مخفف چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید