تور کشتی کروز: نخستین کشتی کروز خریداری شده در خلیج فارس راه اندازی می گردد

به گزارش اسلیم فا، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، نخستین کشتی کروز خریداری شده در خلیج فارس راه اندازی می گردد.

تور کشتی کروز: نخستین کشتی کروز خریداری شده در خلیج فارس راه اندازی می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کشتی کروز هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تورهای کشتی کروز به دور دنیا سفر کنید و بهترین تجربه جهانگردی را داشته باشید.

مصطفی فاطمی گفت: چندی پیش به منظور رفع بعضی موانع و تسهیل در راه اندازی نخستین کروز کشور در قالب هیئتی از کارشناسان وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی از این کشتی بازدید به عمل آوردیم.

مدیرکل دفتر جهانگردی داخلی وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی گفت: طی این بازدید تعیین شد این کشتی بزرگ نیازمند مقدار بالایی از سوخت است که با تصویب اعطای یارانه سوخت به کشتی های تفریحی دارای مجوز از سوی وزارت میراث فرهنگی، مشکل سوخت این کشتی برای شروع به کار در آب های خلیج فارس هم اکنون رفع شد.

وی با اشاره به اینکه این کشتی کروز به وسیله سرمایه گذار بخش خصوصی از کشور فرانسه خریداری شده، بیان داشت: این کشتی ظرفیت حمل 1700 نفر جهانگرد و 700 خودروی سواری را دارد.

به گفتۀ این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی، این کشتی فرانسوی با 9 طبقه بعلاوه ظریفت اقامت شبانه 520 نفر جهانگرد را نیز در هر سفر دریایی داراست.

فاطمی اذعان داشت: این کشتی کروز بعلاوه به رستوران، سالن ورزشی، سینما و سایر امکانات رفاهی و تفریحی مجهز است.

مدیرکل دفتر جهانگردی داخلی وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی یادآور شد: براساس برنامه ریزی های در حال اجرا قرار است این کشتی در راستاهای مختلفی از جمله راستا ساحلی خوزستان، بندرعباس و چابهار به جهانگردان خدمات گشت دریایی ارائه دهد.

وی با اشاره به قابلیت انجام سفرهای بین المللی به وسیله این کروز فرانسوی توضیح داد: برنامه ریزی های لازم برای انجام سفرهای بین المللی به وسیله این کشتی در حال اجرا است.

وی یکی از مهمترین اهداف راه اندازی این کشتی را تردد و انجام سفرهای دریایی به مقصد قطر در ایام برگزاری جام جهانی مطرح کرد و گفت: بدون شک با استفاده از این کشتی میتوان جهانگردان زیادی را از کشور قطر به ایران وارد کرد.

فاطمی خاطرنشان ساخت: بعلاوه امکان تردد جهانگردان ایرانی علاقمند به تماشای مسابقات جام جهانی قطر با استفاده از این کشتی وجود دارد که در این صورت سفر مقرون به صرفه قیمت تری را نیز برای ایرانیان به ارمغان خواهد آورد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی تأکید کرد: براساس تدارکات بعمل آمده، بزودی شاهد شروع به کار کشتی کروز فرانسوی در بوشهر با حضور مقامات ارشد کشوری از جمله وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی خواهیم بود.

وی به آب اندازی کشتی کروز مذکور در آبهای خلیج فارس را نقطه عطف جهانگردی دریایی کشور مطرح کرد و گفت: امیدواریم با افزایش ورود شناورهای بزرگ و کوچک تفریحی در خلیج فارس در آینده ای نزدیک شاهد تحول صنعت توریسم دریایی کشور باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2109

به "تور کشتی کروز: نخستین کشتی کروز خریداری شده در خلیج فارس راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کشتی کروز: نخستین کشتی کروز خریداری شده در خلیج فارس راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید