نخست وزیر هند مخالفان دولت را به شایعه پراکنی متهم کرد

به گزارش اسلیم فا، نخست وزیر هند در واکنش به اعتراضات اخیر در این کشور می گوید عده ای با شایعه پراکنی به دنبال تحریک مردم این کشور هستند.

نخست وزیر هند مخالفان دولت را به شایعه پراکنی متهم کرد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین ­الملل خبرنگاران، نارندرا مودی نخست وزیر هند امروز (یکشنبه) در واکنش به اعتراضات اخیر نسبت به تصویب لایحه شهروندی و اعطای تابعیت به مهاجران غیرمسلمان، در میدان راملیلا در دهلی­ نو سخنرانی کرد.

این نخستین واکنش سخنرانی مودی نسبت به اعتراضات گسترده مردمی در برابر تصویب لایحه شهروندی و در حقیقت اولین سخنرانی او پس از انتخاب مجدد به عنوان نخست وزیر هند در اوایل امسال میلادی نیز هست.

اسپوتنیک به نقل از نخست وزیر هند نوشت: بعضی از احزاب سیاسی شایعاتی را پخش می ­کنند و باعث گمراهی مردم و تحریک آنان می­ گردند. سوال من از آنان این است که وقتی ما گروه ­های مختلف غیرقانونی را قانونی اعلام کردیم، آیا از دین کسی سوال پرسیدیم؟ آیا از کسی پرسیدیم هوادار کدام حزب سیاسی هستند؟ آیا از اسناد مربوط به سال های 1970 تا 1980 چیزی سوال کردیم؟ هندو­ها، مسلمانان، سیک­ ها و مسیحیان همگی سود بردند. چرا اینکار را کردیم؟ چون برای عشق به کشور زندگی می­ کنیم.

مودی در ادامه با انتقاد شدید از بعضی احزاب و سازمان­ ها، خشونت آنان را محکوم کرد و گفت رهبران اپوزیسیون در واکنش به حمله به پرسنل پلیس و تخریب اموال عمومی سکوت اختیار کرده­ اند. وی در ادامه از مردم حاضر در مراسم سخنرانی درخواست کرد اوضاع را آرام کنند و از مجلس برای تصویب این قانون قدردانی کنند! چرا که دولت حقوق هیچکس را سلب نمی کند.

این سخنان مودی در حالی مطرح شد که هند در دو هفته اخیر آماج اعتراضات شدید مردمی، به ویژه از سوی مسلمانان و دانشجویان در اعتراض نسبت به قانون تبعیض برانگیز اعطای تابعیت به مهاجران غیر مسلمان قرار داشت و پلیس هند در برخوردهای خشن باعث کشته شدن تعداد زیادی از مردم و دانشجویان شد. هفته گذشته مرگ دو نوجوان هندی در حمله پلیس ، خشم بسیاری از مردم را برانگیخت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 684

به "نخست وزیر هند مخالفان دولت را به شایعه پراکنی متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر هند مخالفان دولت را به شایعه پراکنی متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید