همکاری گوگل، آمازون و اپل برای ایمنی اینترنت اشیاء

به گزارش اسلیم فا، محققان کالج دارتموث از یک پروژه پنج ساله امنیت اینترنت اشیاء با بودجه فدرال خبر داده اند که در آن شرکت های آمازون، گوگل و اپل همکاری می نمایند.

همکاری گوگل، آمازون و اپل برای ایمنی اینترنت اشیاء

این پروژه که امنیت و حریم شخصی در چرخه زندگی IoT برای محیط های مصرف نماینده نام دارد، 10 میلیون دلار بودجه از بنیاد علوم ملی دولت فدرال دریافت می نماید. تخمین زده می گردد اینترنت اشیاء در 66 درصد از خانه های ایالات متحده آمریکا وجود دارد، بنابراین حفظ امنیت آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

دو ماه پیش شرکت امنیت سایبری BitSight در گزارشی خبر از این موضوع داد که 45 درصد شرکت ها در معرض بدافزارها قرار دارند چرا که کارمندان دورکار آن ها از وای فای مشترک با دستگاه های هوشمند خانگی استفاده می نمایند.

علاوه بر همکاری آمازون، اپل و گوگل، کمپانی های IBM، سامسونگ، اینتل، Underwriters Laboratories، کانسومر ریپورتس، موسسه ملی استاندارد و فناوری، Arm Research و شرکت حقوقی Saul Ewing Arnstein & Lehr نیز به عنوان مشاور در این پروژه فعالیت می نمایند.

هدف اصلی از این پروژه، افزایش مسئولیت پذیری شرکت ها در زمینه محافظت از اطلاعات مشتریان بجای محدود کردن نقش خود است. رهبران این تحقیق اعلام نموده اند که بدنبال خلق ابزارهایی هستند که از مدل شکست خورده اطلاع و موافقت برای مدیریت حریم شخصی دوری کند، مدلی که با کسب رضایت امکان استفاده از اطلاعات را فراهم می نماید.

این اولین باری نیست که این مدل توسط محققان زیر سوال می رود. اوایل امسال میلادی محققان در دانشگاه کارنگی ملون کمپانی ها را به علت استفاده از آن مورد انتقاد قرار دادند. در سال گذشته نیز محققان دانشگاه استنفورد به این موضوع پی بردند که امنیت ضعیف دستگاه های اینترنت اشیاء محبوب، مهاجمان را قادر به انجام حملات DDoS می نماید.

دیوید کوتز، استاد علوم رایانه در دارتموث که رهبری تحقیق جدید را برعهده دارد، اعلام نموده:

امیدواریم به وسیله همکاری با رهبران دنیای فناوری روی آینده دستگاه های خانه های هوشمند از طراحی تا سرانجام عمر آن ها تاثیر داشته باشیم. این یک پیروزی برای مصرف نمایندگان و شرکت هایی است که می خواهند انتخاب های محترمانه تری برای حریم خصوصی داشته باشند اما فکر می نمایند نمی توانند در بازار کنونی رقابت نمایند.

از دیگر اهداف این پروژه می توان به یاری به مشتریان برای شناخت دستگاه های هوشمند در خانه های خود و ارائه ابزارها و بهترین روش ها برای مدیریت آن ها اشاره نمود.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1147

به "همکاری گوگل، آمازون و اپل برای ایمنی اینترنت اشیاء" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری گوگل، آمازون و اپل برای ایمنی اینترنت اشیاء"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید