وقتی کشتی دریافت بانوان دیگر چشم ها را گرد نمی کند

به گزارش اسلیم فا، ملی پوش کشتی آلیش بانوان در خصوص نگاه جامعه ایران به کشتی بانوان می گوید شرایط در مقایسه با گذشته بهتر شده و مردم شناخت بیشتری به دست آوردند اما هنوز هم کسانی هستند که اسم کشتی بانوان را نشنیدند.

وقتی کشتی دریافت بانوان دیگر چشم ها را گرد نمی کند

به گزارش خبرنگاران، مسابقات قهرمان کشوری و انتخابی تیم ملی کشتی آلیش 14 اردیبهشت ماه در خانه کشتی محمد بنا برگزار می گردد تا دختران آلیش کار بعد از مدت ها دوری از تشک کشتی بار دیگر مبارزه خود را برای حضور در تیم ملی و اعزام به مسابقات جهانی شروع نمایند. پس از آنکه اعزام به مسابقات جهانی به دلیل مسائل اقتصادی فدراسیون لغو شد اکنون دختران کشتی گیر انتظار دارند فدراسیون نگه جدی به آنها داشته باشد و اعزام به مسابقات برون مرزی انجام گردد تا در شرایطی که هنوز بعضی از مردم جامعه ایران با شنیدن نام کشتی بانوان تعجب می نمایند آنها با کسب مقام خود را به جامعه معرفی نمایند.

آسیه شجاعی یکی از ملی پوشان کشتی آلیش است که پس از لغو اعزام تیم ملی با یکی از تیم های حاضر در فصل سوم لیگ کلاسیک تجربه مربیگری را هم به دست آورد در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص شروع برنامه های کشتی کلاسیک بانوان گفت: خوشبختانه چند روز دیگر مسابقه انتخابی تیم ملی برای مسابقات جهانی برگزار می گردد. قرار است سال جاری دو دوره لیگ هم داشته باشیم. به طور کلی وضعیت کشتی بانوان خوب است و فعالیت هایش را از سر می گیرد.

به خاطر فوت پدرم مدتی آلیش کار نکردم

آلیش کاران بعد از لغو اعزام به مسابقات جهانی مدتی کار نکردند. من شخصاً بعد از این مسابقات پدرم فوت شد و دیگر نتوانستم تمرین کنم. در حال حاضر هم آمادگی خوبی برای مسابقات انتخابی ندارم اما کوششم را می کنم. در مدتی که تمرین نمی کردم فقط سرمربیگری تیم مجله دنیای کشتی در فصل سوم لیگ دنیای کشتی را برعهده داشتم که نایب قهرمان هم شدیم. علاوه بر این تیم کلاسیک خراسان شاقتصادی را هم راهنمایی کردم.

امیدوار به اعزام

شجاعی در خصوص لغو اعزام به مسابقات جهانی سال گذشته گفت: مسائل اقتصادی گریبان گیر همه فدراسیون ها بود و اعزام خیلی از رشته ها به مسابقات برون مرزی لغو شد. اما سال جاری قرار است اعزام انجام گردد.

بعضی دوست نداشتند کشتی بگیرم

وقتی کشتی را تازه شروع نموده بودم، بعضی با شنیدن رشته ام چشمانشان گرد می شد و تعجب می کردند که مگر زنان هم کشتی دارند؟ یعنی دوبنده می پوشند؟ هضم این موضوع برایشان سخت بود. اولین کشتی گیر استانمان بودم و زمانی که همراه با مردان به مجامع عمومی دعوت می شدم و اسمم را در مراسم تجلیل از قهرمانان می آوردند، بعضی هم دوست نداشتند کشتی را دنبال کنم. اما الان شرایط بهتر شده است. خیلی ها با این رشته کمابیش آشنا شدند. با مقام هایی که ورزشکاران در رشته های مختلف کسب کردند و با کوشش فدراسیون این رشته بیشتر شناخته شده است. ولی هنوز هم خیلی جای کار دارد و عده ای اسم کشتی خانم ها را هم نشنیدند.

مقام های آسیه در پنج سال کشتی

پنج سال پیش کشتی را شروع کردم و از زمانی که آلیش زیر مجموعه فدراسیون کشتی نهاده شد در مسابقات انتخاب تیم ملی شرکت و به تیم ملی راه پیدا کردم. سال اول با حضور در اردوها پیشرفت کردم و سال بعد نایب قهرمان مسابقات شدم. در سال سوم فعالیتم قهرمان کشور شدم و جز نفرات اعزامی به مسابقات جهانی قرقیزستان بودم که عنوان پنجمی را به دست آوردم. در مسابقات بلاروس هم سوم شدم. علاوه بر این دو سال پیش هم در آلیش و کشتی با کمربند مسابقات آسیایی داخل سالن ترکمنستان دو عنوان سومی به دست آوردم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 214

به "وقتی کشتی دریافت بانوان دیگر چشم ها را گرد نمی کند" امتیاز دهید

1 کاربر به "وقتی کشتی دریافت بانوان دیگر چشم ها را گرد نمی کند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی کشتی دریافت بانوان دیگر چشم ها را گرد نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید