پایین ترین نرخ جرم و جنایت در ژاپن با به کارگیری پلیس کوبان

به گزارش اسلیم فا، پلیس کوبان موظف هستند سالی دو بار به تمام کسب و کارها و خانه های حوزۀ فعالیت خود سر بزنند و...

پایین ترین نرخ جرم و جنایت در ژاپن با به کارگیری پلیس کوبان

ژاپن به بهشت پلیس ها مشهور است و در سال گذشته میلادی هم این کشور برای ششمین سال پیاپی، پایین ترین نرخ جرم و جنایت از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون را به ثبت رسانده است.

به گزارش یورونیوز، یکی از دلایل موفقیت پلیس ژاپن در تامین امنیت عمومی و پایین نگه داشتن نرخ ارتکاب جرم، داشتن یک سیستم کم نظیر و متکی بر ابتکاری قدیمی به نام کوبان است.

کوبان در واقع کیوسک هایی کوچک با حضور دو تا سه نیروی پلیس هستند که در همه محلات در سراسر کشور یافت می شوند و در کنار ایستگاه های اصلی پلیس مشغول فعالیتند.

هم اکنون در این کشور 6 هزار کیوسک کوبان در کنار بیش از هزار ایستگاه پلیس فعالند. پست های مشابهی هم برای منطقه ها روستایی تعریف شده اند.

پلیس های مشغول فعالیت در این کوبان ها، وظایفی بسیار گسترده دارند. این نیروها بی وقفه مشغول حل و فصل مسائل کوچک و عظیم مردم هستند. از یاری به مردمی که آدرس خود را در خیابان پیدا نمی نمایند گرفته تا یافتن اتاقی در هتل برای مسافران یا قرض دادن پول به مسافران محروم از پول نقد یا حتی صرف کردن صبر و حوصله برای گوش دادن به مسائل زناشویی مردم.

کیفیت کار نیروهای پلیس در این مراکز هم همواره زیر ذره بین مقامات ارشد است. این نیروها به خوبی آموزش دیده اند و رابطه بسیار خوبی با مردم منطقه دارند. کوبان های ژاپن بسیار در این کشور محبوب هستند و البته در کنار برخورداری از تحصیلات مناسب با شغل، از دستمزدهای خوبی هم بهره مند هستند.

پلیس های فعال در کوبان ها موظف هستند که سالی دو بار به تمام کسب و کارها و خانه های حوزۀ فعالیت خود سر بزنند و از شرایط زندگی و امنیت اجتماعی آنها مطمئن شوند. البته این کار را هم بطور غیرمستقیم انجام می دهند؛ مثلا به بهانه پخش آگهی های ضد جرم در منطقه یا پرسش درباره دوربین های امنیتی نصب شده در اطراف.

این بازدیدهای سرزده برای نیروهای پلیس بسیار ارزشمند است و به آنها یاری می نماید علاوه بر اطمینان از آرامش حاکم بر منطقه، در جریان فعالیت های مشکوک قرار بگیرند و ارتباطات خود را هم با ساکنان منطقه تقویت نمایند.

صاحب یک کافی شاپ در این باره می گوید: ما با افسران پلیس محله خود می توانیم درباره هرچیزی که در ذهنمان می گذرد مصاحبه کنیم. آنها واقعا مانند همسایه های ما هستند. ما حتی در مواقع احتیاج به جای تماس با اورژانس، با آنها تماس می گیریم.

کارشناسان اجرای قانون در ایالات متحده، پلیس های ژاپن را با پستچی ها مقایسه نموده اند؛ افرادی بسیار کم حرف و بدون سرو صدا که البته فعالیتی بسیار گسترده دارند و همه جا هستند.

افسران پلیس در این کشور موظفند که همواره رفتاری محبت آمیز داشته باشند و در هر رویدادی مفید ظاهر شوند. از یاری به برگزاری یک جشن محلی گرفته تا عبور بچه ها از عرض خیابان یا حتی باز کردن راه برای تظاهر نمایندگان.

آنها همه پیغام ها و آموزش های لازم برای بچه ها را هم به زبان کارتون ها منتقل می نمایند. بنابراین جای تعجب نیست که پلیس این کشور همواره به اسم یکی از معتبرترین نهاد در ژاپن رتبه بندی می گردد.

در این کشور هر مامور پلیس یک هفت تیر کالیبر 38 به همراه دارد؛ با این وجود به ندرت از اسلحه گرم استفاده می گردد بویژه آنکه نیروهای پلیس به خوبی مهارت های دفاع شخصی بعلاوه تای هو جوتسو یا هنر دستگیر کردن را آموخته اند.

میکا سوزوکی، یکی از افسران پلیس درباره این مهارت ها می گوید: ورزش های رزمی که نیروهای پلیس موظف به یادگیری آن هستند، مجموعه ای از فنون برای حفظ امنیت خود و دیگران است. شغل ما این است که نه تنها از قربانیان جرم بلکه از مظنونان به ارتکاب جرم هم محافظت کنیم.

منبع: عصر ایران
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1776

به "پایین ترین نرخ جرم و جنایت در ژاپن با به کارگیری پلیس کوبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایین ترین نرخ جرم و جنایت در ژاپن با به کارگیری پلیس کوبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید