چالش های راه اندازی خط کشتیرانی بوشهر - قطر

به گزارش اسلیم فا، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: این اداره کل کوشش نموده با همکاری بخش خصوصی، یک فروند کشتی مسافر و بار (رورو پسنجر) که قابلیت جابجایی 1500 مسافر و همچنین هشتاد کانتینر در برای راه اندازی خط کشتیرانی بوشهر - قطر وارد کند.

چالش های راه اندازی خط کشتیرانی بوشهر - قطر

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

ایسنا: این اداره کل، سیاوش ارجمندزاده توضیح داد: تمامی اقدامات لازم در جهت فعالیت این کشتی در بندر بوشهر انجام شده اما متاسفانه این مهم تا به امروز به دلیل موافقت نشدن با اعطای سوخت یارانه ای به شناور، محقق نشده است. در این خصوص رایزنی های بسیاری انجام شده ولی تا به امروز نتیجه ای حاصل نشده است.

وی اضافه نمود: یکی از اقدامات برای توسعه گردشگری و مسافری در استان، بازسازی پایانه مسافری بندر بوشهر است که با طراحی ها و اقداماتی که در حال اجرا است هم از جهت ترمینال و هم از جهت اسکله به زودی به یک پایانه مدرن و عظیم تبدیل خواهد شد که بتواند پذیرای کشتی های مسافری و کروز باشد.

وی در مورد توسعه گردشگری دریایی در دیگر بنادر استان بوشهر اظهار کرد: در بنادر کنگان، دیلم و گناوه نیز در حال ایجاد اسکله های مسافری گردشگری هستیم که نهایتا تا سه ماه اینده آماده بهره برداری هستند و مطالعات احداث اسکله شناور گردشگری برای بندر دیر نیز در حال اتمام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از عزم جدی این اداره کل در تحقق توسعه گردشگری دریایی در استان بوشهر اطلاع داد و یادآور شد: توسعه صنعت گردشگری دریایی یکی از اولویت های این اداره کل است زیرا استان بوشهر با توجه به بیشترین طول مرز دریایی و همجواری با دریایی نیلگون خلیج فارس از مزیت ها و فرصتهای قابل توجهی برای رونق صنعت گردشگری دریایی برخوردار است که امید می رود با مساعدت هر چه بیشتر مسئولان استانی این مهم به نحو احسن تحقق یابد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1712

به "چالش های راه اندازی خط کشتیرانی بوشهر - قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های راه اندازی خط کشتیرانی بوشهر - قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید